• Svar på tråden September 2007 Nr 4
  • MrsMe

    Denna helg skulle jag och min tärna sy min brudklänning. Något som varit bestämt sedan länge. Tyget inhandlades i februari och har bestämt modell och snitt.
    Men tänka sig... min tidsoptimist till vän lyckades dubbelboka sig... *blev inte förvånad*

    jag blev jättejättebesviken, något som jag sa till henne. För vårt mål var att min klänning skulle hänga färdig på galgen i morgon söndag.

    Tog då beslutet att ringa en bekant som har samma utbildning som jag (mönsterkonstruktion och sömnad) men därtill är hon skräddare och jobbar som kostymör för teatrarna i Sthlm.
    Hon hade tid!!
    Så vi satt i 2½h idag och kände på sidenet, pratade sömnad på fackspråk och kom överrens om en summa.

    Jag känner nu fullt förtroende för att min brudklänning blir sytt exemplariskt och dessutom FÄRDIG - en tveksamhet jag kände för min tärna

    Min ring är klar
    Å den blev inte alls som jag beställt den!!!! Men såååå snygg *fniss* tack och lov

  • gelica sep-07

    hej hej!
    är ny här!
    gifter mig fredagen den 7:e september.
    kom på att det va två månader kvar igår... känns som om det är 100000 saker kvar att göra...

  • ErikssonOVollmer

    känner oxå lite panik komma krypande ska träffa vigselförättaren på torsdag o det vi behöver veta tills dess är inte klart

  • September mys

    jag ska träffa frissan nästa vecka, ska bli spännande

  • majsanna

    Ikväll har vi övat brudvals. Först hade vi tänkt att inte ha det men jag tror det kommer att bli bra. Har ju två månader att träna.

  • mazarinen

    Måste frågga... ang hindersprövning/namnändring.

    Vi fick hem vår hindersprövning idag (till M2B trots att jag skrivit mitt namn i rutan till vem det skulle skickas )

    Men på efternamnslappen står det inget om att jag skall byta namna och ta mitt "flicknamn" som mellannamn
    Hur ser det ut för er andra som skall byta?

  • MrsMe