• Svar på tråden September 2007 Nr 4
  • MrsMe

    Denna helg skulle jag och min tärna sy min brudklänning. Något som varit bestämt sedan länge. Tyget inhandlades i februari och har bestämt modell och snitt.
    Men tänka sig... min tidsoptimist till vän lyckades dubbelboka sig... *blev inte förvånad*

    jag blev jättejättebesviken, något som jag sa till henne. För vårt mål var att min klänning skulle hänga färdig på galgen i morgon söndag.

    Tog då beslutet att ringa en bekant som har samma utbildning som jag (mönsterkonstruktion och sömnad) men därtill är hon skräddare och jobbar som kostymör för teatrarna i Sthlm.
    Hon hade tid!!
    Så vi satt i 2½h idag och kände på sidenet, pratade sömnad på fackspråk och kom överrens om en summa.

    Jag känner nu fullt förtroende för att min brudklänning blir sytt exemplariskt och dessutom FÄRDIG - en tveksamhet jag kände för min tärna

    Min ring är klar
    Å den blev inte alls som jag beställt den!!!! Men såååå snygg *fniss* tack och lov

  • gelica sep-07

    hej hej!
    är ny här!
    gifter mig fredagen den 7:e september.
    kom på att det va två månader kvar igår... känns som om det är 100000 saker kvar att göra...

  • ErikssonOVollmer

    känner oxå lite panik komma krypande ska träffa vigselförättaren på torsdag o det vi behöver veta tills dess är inte klart

  • September mys

    jag ska träffa frissan nästa vecka, ska bli spännande

  • majsanna

    Ikväll har vi övat brudvals. Först hade vi tänkt att inte ha det men jag tror det kommer att bli bra. Har ju två månader att träna.

  • mazarinen

    Måste frågga... ang hindersprövning/namnändring.

    Vi fick hem vår hindersprövning idag (till M2B trots att jag skrivit mitt namn i rutan till vem det skulle skickas )

    Men på efternamnslappen står det inget om att jag skall byta namna och ta mitt "flicknamn" som mellannamn
    Hur ser det ut för er andra som skall byta?

  • MrsMe

    Är så nyfiken på hur era ringar, klänningar, frisyrer osv ska se ut.
    Har ni inte bilder att dela med er?
    Även om det mesta redan är bestämt letar jag fortf inspiration. Blir man någonsin färdig med allt i tanken?!

    Galet att det är så snart!!! Å jag har nästan en månad mer än många av er då vårt datum är 29/9.

  • September mys

    väntar spänt på att hindersprövningen ska komma tillbaka till oss

    i veckan har jag sytt klart underkjolen till min klänning, nu ska bara klänningen fin justeras lite

  • Höstböna

    Gifter mig 1 sep. Klänningen hänger i garderoben, anar att möhippan planeras, hindersprövningen är klar+namnbyte,m2b har sina kläder klara, maten har vi inte riktigt bestämt än med kocken, musiken i kyrkan o festen är klar med lite justeringar förstås. Äh de ordnar sig tillslut vi tar faktiskt en veckas semester i medelhavet nu om 11/2 vecka sen kommer spurten!

Svar på tråden September 2007 Nr 4