• Svar på tråden September 2007 Nr 4
  • mazarinen

Nope inte ett dugg nervös. Vet att hans bröder är inblandade i planeringen och det kommer bli en dag (iof där M2B blir berusad) att minnas för M2B. Uppdrag och mycket lite (men lite) förnedring!

Ha ha min M2B sitter bredvid här och bara skrattar Han tror nog det samma.

Det bästa Svensexegänget gjort hittils är att inget berätta för mig För jag hade nog ALDRIG kunnat hålla mig.

Jag litar dessutom på M2B och vet att han skulle säga ifrån om något gårförlångt, även berusad!

• ErikssonOVollmer

åhh vad skönt det måste vara att känna sig så säker.
    Fpr väl intala miig att det säkert kommer gå bra o kanske säga att jag hellre inte vill veta vad dom gjort men då lär jag nog grubbla över det resten av livet el nått

• vårbrud2008

Gifter mig den 15 september!

Min M2B kommer att få sin svensexa den 1 sep, vår toastmaster ringde och frågade om det gick bra att kidnappa honom just den dagen.
    Det är två helger innan så jag sa att det gick bra, men är supernervös över vad som ska hända. Men det är en bra kille och jag känner honom väl, men mycket dricka kommer det att bli det är jag SÄKER på.

Själv tror jag inte att jag kommer att få någon möhippa. Vi har inte bjudit så många kompisar och "mina" gäster umgås inte med varandra så det ser mörkt ut för min del.
    Men jag vet inte om jag ska vara ledsen eller glad för det????!!!!

• September mys

vårbrud2008 jag har samma situation som dig med mina kompisar, så vi ska ha en mösexa istället med alla kompisar och respektive och göra något ihop...

men det kan ju inte ni göra kanske? så varför inte ta med några tjejkompisar/tärnan på endags spa? resturang besök ect..

lite tabu är det väl att hålla i sånt själv men vi skäms inte

• ErikssonOVollmer

vårbrud2008 - jag har heller inte så många kompisar på bröllopet o ingen av dom känner varann men anar ugglor i mossen det vankas nog möhippa ändå

September mys - Gud vad det låter trevligt/roligt det hade jag mycket hellre gjort, synd att jag e helt säker på att min sambo o hans kompisar inte delar min entusiasm

• September mys

nu börjar gästernas svar rulla in och hittills har bara 2 (ett par) tackat nej och närmare 40 har tackat ja och det är ca 10 dagar kvar på osa tiden

• majsanna

Vår osa-tid gick ute i söndag och endast 3 personer har tackat nej. 44 gäster har tackat ja. Började igår med bordsplaceringen, men det var inte lätt...

• September mys

nä fy.. bävar för bordsplaceringen... fattar inte hur jag ska få det att gå ihop Vi har så många som inte kan samsas

• ErikssonOVollmer

vår osa gick ut idag.
    alla utom min ena morbro hade svarat o han ringde igår o då visade det sig att han helt missförstått inbjudan. Skrev Familjen R...... R.... för att dom skulle förstå att deras son(i det nuvarande äktenskapet) var välkommen. Vi har egentligen bjudit utan barn men han är så pass stor att vi enades om att han var ok. Men då har han tagit det som att hela hans familj får komma så han har bjudit in alla sina barn. Så istället för tre tycker dom att dom kan komma 12st.
    Hur ska man göra? Sambon säger blánkt nä o det förstår jag men samtidigt förstår jag inte hur vi ska kunna säga att dom inte är bjudna då dom precis som alla andra trott sen dom fick inbjudan att alla var bjudna. Ska tilläggas att dom kommer från polen där man ser lite annorlunda på familj o definitivt på bröllop.
    Av dom 12 är 3 små barn så funderar på att lossas som ingenting med inbjudan o bara påpeka att det är utan barn iaf. För då dom inte har släkt här mer 'n då min morbror som ska komma på vårt bröllop så tror jag att det kan ställa till besvär så kanske någon får stanna hemma el nått vet inte hur man ska göra annars. Alla tips emottages tacksamt.

Ursäkta att detta blev lite långt men måste skriva av mig lite.

• åsita

Ursäkta att jag stör lite, men jag gifter mig den 22 september så nog har jag lite granna här att göra. Blev klar med bordsplaceringen idag faktiskt! Känns rätt skönt att ha även det översökat.

ErikssonOVollmer

Ja du, kan knappast hjälpa dig, men 12 personer är ju definitivt fler än typ tre. Du får nog försöka snacka dig fram med din morbror till en bra lösning helt enkelt.

Svar på tråden September 2007 Nr 4