• 8108

080808

Nu har vi kommit fram till ett datum som känns bra

080808 visserligen inte det tradionella-en lördag, utan en fredag men det känns helt rätt ändå

Någon annan som redan börjat planera? (vi har ju ioförsig småplanerat ett bra tag nu men två graviditeter har smugit sig in emellan )

• Svar på tråden 080808
  • Jeenny

Tror d e perfekt att dela ut inbjudningar i februari!! D e ju då folk lägger sin semester... Så d gör du rätt i. Vi ska oxå skicka ut tidigt!! D e en freda mitt i semestrar ju.

• Sara o Per

Vi ska skicka ut Save the date kort om någon vecka, eftersom alla gäster är långväga så de har en chans att boka boende om de inte vill bo på hotellet. Sen skicker vi nog ut inbjudningarna runt februari - mars.

• Utomlands 2008

Oj! Bara jag som tycker det är för tidigt att skicka ut de "riktiga" inbjudningarna ett halvår i förväg...? Ska ni verkligen hinna ha hemsidor och sådant redo då och allting annat runt bröllopet?
    Ja, det är väl jag som har läst för mycket på DN/etikett och blivit påverkad av Magdalena Ribbings synpunkter.

Jag tror inte det är så många som har problem att ta ledigt en fredag från jobbet ifall det nu är så att man egentligen inte har semester den dagen...

• Utomlands 2008

Issm: Ska ni skicka Save the date nu? När bröllopet är om ett år... Jag vill inte låta kritisk (men det inser jag att jag ändå gör ) men känner att jag måste fråga varför?

• Sara o Per

Därför att alla bor väldigt långt bort och där bröllopet ska vara är det väldigt svårt att få tag på boende om man inte är i god tid. Många kommer antagligen vara här under sin semester så därför tycker vi det känns bäst att göra det. Och för att det är kul och korten blev jätten fina :) Alla som vet att vi ska gifta oss tycker det är kul och är en bra ide :)

• Jeenny

Men vaddå, ALLT behöver väl inte va färdigt för att man skickar ut inbjudan?? D e ju bara så gästerna kan boka in den dagen. Vi ska ju inte ha OSA datum ett halvår innan.

• Sara o Per

Jag håller med dig Jenny, inget måste vara klart bara för att man skickar ut inbjudan och save the date kort. Jo, kyrka och lokal då kanske.

• Jeenny

Save the date kort e ju såklart d bästa å d SKA ju skickas ut i GOD tid ;) Så fort vi bokat kyrka å lokal ska ja börja fixa me inbjudningarna =) KUL jue...

• Äntligen min tur!

Mitt försa inlägg här.

Jag (vi) ska också gifta oss 080808.
    Jag är så himla lycklig...

Vi är i full gång med planering. Kan inte sova om nätterna .... Hur ska det gå när semestern e slut i morrn!!!!

• Sara o Per

Äntligen min tur! Vad kul! Vart ska ni gifta er då? :)

Svar på tråden 080808