• 8108

080808

Nu har vi kommit fram till ett datum som känns bra

080808 visserligen inte det tradionella-en lördag, utan en fredag men det känns helt rätt ändå

Någon annan som redan börjat planera? (vi har ju ioförsig småplanerat ett bra tag nu men två graviditeter har smugit sig in emellan )

• Svar på tråden 080808
  • Jeenny

Hur går d för alla 080808??

• 8108

Hos oss har planeringarna stannat upp lite grann sedan vår andra lilla dotter föddes för en vecka sedan men igår när båda tjejerna somnat så passade vi på att pyssla lite grann!

Vi har varit och tittat på kläder till min M2B och nästintill redan bestämt oss.. vi tyckte att det var smart att börja i den änden och sedan matcha färger och sånt lite utifrån hans plastrong men tydligen är vi ensam om det för i alla bröllops/högtidsklädes butiker vi varit inne i har skrattat åt oss och sagt att vi är ute på tok för tidigt... så hade det knappast reagerat om det var jag som tittade på klänning. Sista butiken vi var inne i kändes dock oerört proffsig och där provade min M2B kläder som verkligen kändes WOW!

• Jeenny

OJ ja så långt har inte vi kommit ;) Men d e lika bra att börja i tid... Vi håller fortfarande på å kolla kyrka å lokal. Har inte riktigt bestämt oss, men när vi bestämt oss så börjar vi oxå kolla kläder å ringar å så =)) KUL!!!

• Nightingale

Åhhhhhh, detta är helt klart en tråd för mig!

Vi ska gifta oss 080808, det bestämde vi redan 2005, så det känns som att den evigheten snart gått! Har väntat och längtat så mkt.

Dessutom förlovar vi oss nu 8/8 2007, jag tycker dagarna kryper fram! Ärligt talat.

Har redan bokat kyrka.
    Bor i Karlstad, men gifter oss i Dalarna.
    De hade inga invändingar när jag bokade kyrkan, men jag skulle ringa och bekräfta bokningen i början på nästa år. Då ska jag fråga. För oss är det väldigt viktigt att det blir just det datumet, så vägrar de, så får det bli rådhuset på fredag och en kyrklig välsignelse och fest på lördag, tror jag.

• Nightingale

Men gud vad jag skriver rörigt, jag menade förstås att alla kyrkor inte går med på vigslar på fredagar.

Men ni kanske hängde med?
    Är jätteförkyld och dödstrött!

• Nightingale

Är tråden död?

Det hoppas jag inte, det är ju såååå långt kvar och så många månader att planera på!

• Jeenny

Nej nej... den e inte död!! Bara d att här planeras d inte så mycke =(

• Nightingale

Nä sant, det gör inte jag heller iofs. Men ändå roligt att fundera lite.

Jag måste ju föda barn först oxå, innan planeringen kan börja på allvar!

• Sara o Per

Ne tråden är inte död, det är bara mycket annat att planera och det är ju ett tag kvar :P

• valkyriana

Oj vad massa 080808or det fanns!
    Vi ska gifta oss då - i stenungsund. Har nästan bestämt kyrka och lokal.
    Har köpt
    klänning
    skor
    ringar

Kollar lite på transportsätt, rum, fotograf, dj/sångare, brudbukett (och färgtema), korsett ska man kanske ha.
    Gymkort har jag skaffat.

Vet knappt i vilken ände vi ska börja i.

Och jag börjar inse att jag aldrig kommer att få i Daniel i en frockcoat det kommer bli en vanlig kostym med väst för honnom. Fast en ny och lite dyrare..
    Han sa helt chockad till mig
    -Va! Kan jag inte ha kostymen som jag hade på Linnéas dop!

Det var lite om oss!

Svar på tråden 080808