• 8108

080808

Nu har vi kommit fram till ett datum som känns bra

080808 visserligen inte det tradionella-en lördag, utan en fredag men det känns helt rätt ändå

Någon annan som redan börjat planera? (vi har ju ioförsig småplanerat ett bra tag nu men två graviditeter har smugit sig in emellan )

• Svar på tråden 080808
  • Jeenny

Nightingale: Så fort vi bokat kyrka å lokal ska ja börja så smått me inbjudningarna =) Ska bli såååå kul!!!! Ser redan fram emot d. Vi har ju inte berättat för nån så ja vill ha ut inbjudningarna å se allas reaktioner =)

• Nightingale

Jag har redan bokat kyrkan!
    Lokalen ligger 100m från kyrkan, det är en gammal bygdegård, så det blir perfekt. Har inte bokat lokalen, ska höra med församlingen om det är de som äger den bygdegården då jag ringer i januari och bekräftar bokningen av kyrkan.

Jag vill oxå börja med inbjudningarna, men ska föda barn först! Rädd att jag ångrar val av färgtema oxå!

Just nu är det Rosa, grått och silver. Det är verkligen mina favvofärger och sambon är positiv till detta. Men Är det inte lite tråkigt???

• Utomlands 2008

Nightingale; jag tycker inte färgerna är tråkiga... Vet inte riktigt vad du menar, har du något alternativ till de tre färgerna så är det lättare att tycka.

• Bröllopstokiig

datumet låter jette bra men bara det inte är lika väder som i år :)

• valkyriana

nightingale
    Nej de är inte tråkiga! Jag ska ju stjäla dem

• Nightingale

Utomlands 2008?:

Alternativet är just nu: Limegrönt, silver och vitt.

• Utomlands 2008

Nightingale; Hm... jag hade fel. Det blev inte lättare att ha en åsikt om färgerna för att du gav ett alternativ! Jag gillar båda alternativen. Har ni tänkt er några blommor eller dekorationer som gör att färgvalet kan falla sig naturligt?

• Nightingale

Utomlands 2008?

Nej jag vet inte riktigt, är inte så jätteintresserad av blommor egentligen. SKulle vilja ha Orkidéer, men det skulle bli fruktansvärt dyrt, så det lägger jag ner. Gillar ju rosa rosor.. Kanske kör Rosa, limegrönt, silver och vitt!
    Och har rosa blommor med limegröna blad??
    Why not? Då blir det inte så "kallt" och lättare att duka kanske!

Har blivit helt tokig i dukningar, måste iväg och köpa böcker och hämta in massa inspiration!! ÅÅÅHH så roligt!

jag och sambon låg igårkväll och diskuterade budget, jag köper min ring och han köper sin kostym+skor sen köper vi resten gemensamt. Känns bra! Vi har inte gemensam ekonomi!

• Nightingale

När tänker ni skicka inbjudningarna?

Vi ska ha dop i februari, funderar på att dela ut inbjudningarna då, att göra allt officellt när i princip alla som kommer på bröllopet är samlade på vår bebis dop!!

• Utomlands 2008

Åh! det låter väl som en jättebra färgkombination, fint med rosa och grönt tillsammans med vitt o silver - faller sig naturligt!

Att dela ut inbjudan i samband med dopet i februari tycker jag känns lite tidigt... men ni behöver ju inte dela ut "hela" inbjudan om du förstår utan mer bara en svensk variant av "Save the date" så att vänner o familj får veta om era planer för 8/8.

Vi kommer gifta oss utomlands enligt planen och därmed blir det inte någon inbjudan...

Svar på tråden 080808