• 8108

080808

Nu har vi kommit fram till ett datum som känns bra

080808 visserligen inte det tradionella-en lördag, utan en fredag men det känns helt rätt ändå

Någon annan som redan börjat planera? (vi har ju ioförsig småplanerat ett bra tag nu men två graviditeter har smugit sig in emellan )

• Svar på tråden 080808
  • Nightingale

8108;
    Åh vad skoj om du vågar bjuda på dig själv så mkt! Jag skulle skämmas ihjäl när du gjorde det, men sen skratta ihjäl mig, det vore helt klart en stund att minnas. Kör på det!

• Utomlands 2008

Här känner jag att jag hör hemma! Hoppas att det är okej att man kliver in i tråden? Ännu finns det bara ganska vaga planer med 8/8-08 känns helt rätt...

En fråga ni som förlovat/ska förlova er? Hur gjorde ni, beslutade ni tillsammans att ni skulle förlova er och att det skulle vara en viss dag eller friade någon av er? Vem, när och hur?

Vi är inte förlovade än ens... och det känns lite tajt att spontanplanera det tills på onsdag för min del.

• Nightingale

Utomlands 2008?

Vi bestämde att vi skulle förlova oss, och eftersom vi båda är lite traditionella av oss så passade det bra med exakt ett år i förväg!

Min sambo är int så romantisk av sig så ett frieri skulle nog aldrig komma, om jag gick hemma och väntade på det! Nej det här passar oss jättebra!

• Nightingale

Jippii!!

Ikväll smäller det!
    Ringväxling i badet, sen middag på vår favvorestaurang! Ska bli så ROLIGT!

• 8108

Gah hur ska det här gå?? Jag e nervös inför middagen ikväll... och det är ju "bara" en middag... hur ska det då gå om ett år???

• Nightingale

Haha, jag kommer att vara ett totalt nervvrak på bröllopet, förmodligen gråta bort allt smink då jag är en sån som nästan är sjukligt lättrörd!

En klen tröst kanske....

• 8108

...jag svullnar upp ordentligt i ansiktet efter bara en liten skvätt tårar så undrar hur jag kommer att se ut på dagen D?

Hur lyckas en del människor gråta så där snyggt utan att sminket förstörs och ansiktet svullnar... kanske man kan gå en kurs och lära sig *ASG*

• Nightingale

Haha, ja en sån kurs skulle sitta fint

jag kan inte skratta heller utan att tåraran forsar ner! Otroligt lätt till tårar. Får köpa vattenfast smink helt enkelt.

MEN har inte så stort hopp om det. Köpte vattenfst mascara från Dior, som nästan är än värre runt ögonen.

• 8108

Jag har heller aldrig hittat någon bra vattenfast mascara som både klarar mina niagarafalls-tårar eller som "faller ner" under ögonen. De flesta mascaror har tyvärr en tendens att snabbt lägga sig under ögonen på mig förstår inte riktigt varför, ingen annan verkar ju ha det problemet (fast jag har läst härinne att det visst finns en och annan till brud därute som drabbats av samma öde som mig-så heelt ensam är jag inte)

• 8108

Jag har hittat "vår" låt på nätet Chicagos you´re the inspiration www.minibite.com/passion/embrace/inspiration.htm

Vi hade tänkt gå in/ut till den men vet inte riktigt hur vi ska lösa detta rent praktiskt?
    Orgel/instrumentalt? Uppspelad med hjälp av musikanläggning? hitta bra solist som sjunger den kompad av pianot?

Vad tror ni??

(jag har iofsig redan skapat en tråd om detta men frågar här inne oxå )

Svar på tråden 080808