• 8108

    080808

    Nu har vi kommit fram till ett datum som känns bra

    080808 visserligen inte det tradionella-en lördag, utan en fredag men det känns helt rätt ändå

    Någon annan som redan börjat planera? (vi har ju ioförsig småplanerat ett bra tag nu men två graviditeter har smugit sig in emellan )

  • Svar på tråden 080808
  • Utomlands 2008

    Nightingale; Väntar du också barn alltså?! (Inser att jag är lite hormontrög... du har ju nämnt dop tidigare i tråden... )
    Grattis!
    Själv har jag bara 1,5 vecka kvar till bf...

    Till dopet hade jag i ert läge valt att lämnat ut en variant av Save the date för att påannonsera nästan glada familjefirande!

  • Nightingale

    utomlands 2008:

    Oj oj, 1,5 vecka kvar. Spännande, spännande! Jag går snart hem på HP, och tänkte börja få ordning här hemma tills bebisen kommer, vi har inte köpt några större grejor än, bara lite kläder!

  • jadam070707

    Hej blivande mammor och brodar!
    Råkade ramla över er tråd. Fick själv barn förra året 30 augusti och gifte oss som ni ser 070707. Hon var då 10 månader, jag kan varmt rekommendera att om ni har möjlighet att fråga ngn att vara barnvakt så ta chansen. Jad hade en grannfru som inte var bjuden som ernjöd sig och det var toppen för när det väl kröp fram till vår dag så var hon tokmammig. Hade även blivit svårt för min mamma eller svärmor att ta henne. Ni gör ju förstås som ni vill, ett tips bara!
    Klappa magarna, kram Jossan

  • Utomlands 2008

    Tack för tipset Jossan. I vårt fall är det dock inte tillämpbart eftersom att bröllopet kommer att ske i samband med en längre utlandsresa... Men det är säkert många andra som kan ha glädje av förslaget!

  • Nightingale

    jadam070707:
    Tack för tipset!

    Vi kommer att ha bröllopet i en by mitt i skogen, så alla kommer att få åka en bit, så vi måste ta med barnet på bröllopet, tyvärr. Min mamma ska dock vara barnvakt...

    Vi får hålla tummarna att det funkar ändå.

  • 8108

    Vi vet inte riktigt hur vi ska göra med barnvakt ännu.. Alla vi känner och litar på är ju med på festen.. var tjejer kommer att vara 1 resp. 3 år ganska precis när vi gifter oss och när äldsta tjejen var ett var hon jättemammig...

    Tur att vi har ett år på oss att fundera ut någon bra lösning

  • Utomlands 2008

    8108: Vänner till mig gjorde så att dagmamman deras barn (i nästan samma ålder som de du kommer ha vid bröllopet) gick till var med på bröllopet som barnvakt och tog hand om barnen före och efter ceremonin. Det fungerade jättebra för henne var de van vid. Ni har ingen dagmamma/dagisfröken som ni kan fråga?

  • 8108

    T börjar på Dagis nästa vecka så det kan ju hända att det finns någon där.. men ena tjejen jag satt barnvakt mycket för när hon var liten har blivit stor nu..
    vart tog åren vägen?? Hon har träffat T mycket och kommer säkert att träffa E en hel del oxå så barnen kanske kan vara hemma hos dem..

    Dessutom väntar båda mina syskon barn (ena har BF om två veckor) så annars kanske vi kan ordna någon gemensam barnvakt som tar hand om alla..

  • Utomlands 2008

    Låter som att du har några tänkbara barnpassare... Och ännu är det ju gott om tid att hitta en lösning.

  • jadam070707

    Hej igen alla blivande! Har läst ovan och förstår att det inte alltid går att lösa med tanke på lokaliseringen av bröllopet oavsett vilket önakar jag er lycka till både till förlossningar och bröllop. Glöm inte bort att njuta av båda sakerna!
    Kramar Jossan

  • Nightingale080808

    Nu var det ett tag sen någon skrev här!!

    Hur går det? Planeringen lagd på is?

    Jag köpte bordsdekorationer förra vckan, men det kanske jag skrivit. SKa på ikea och kolla in deras billiga vaser för att kanske använda dem på borden oxå! Ska silverspraya kvistar och ha som dekoration, det kanske vore snyggt att sätta några såna i vaser med en rosa ros!

  • Sara o Per

    Jag har som sag var gjort save the date kort, och sen så på onsdag så ska jag åka över till min syssling (hon bor långt borta) som ska sy klänningen och kolla på tyger :)

  • MaliNiklas

    Vi pratade först om 080808, men valde 080809 istället, för att vi ville ha en lördag.

  • Lelle84

    förlåt mig issm men trode bara det fanns agust tråd inte 080808

  • Sara o Per

    okej, det är lätt hänt :) Välkommen till denna tråd får jag väl säga! :) Hur långt har ni kommit med eran planering`? :)
    Tänk det är mindre än ett år kvar.....

  • Lelle84

    ja det är judet vi har tyvär ite kommit någon stans känner mig strässad fast den är 1 år kvar sambon vill vänta säger han med allt

  • Lelle84

    fat änn då har väll jag planerat e del jusst nu sitter jag med vänner listan å kollar runt

  • Utomlands 2008

    Lelle84: Stressad?! Vad är det du upplever som stressande?

  • Lelle84

    jusst nu allt för min smbo vill ta det lungt med planeringen å inte jag hehe

Svar på tråden 080808