• 8108

080808

Nu har vi kommit fram till ett datum som känns bra

080808 visserligen inte det tradionella-en lördag, utan en fredag men det känns helt rätt ändå

Någon annan som redan börjat planera? (vi har ju ioförsig småplanerat ett bra tag nu men två graviditeter har smugit sig in emellan )

• Svar på tråden 080808
  • Utomlands 2008

Issm: Ok.

Jeenny; Jag tänkte mest på att eftersom många hänvisar till sin hemsida i inbjudningen så måste väl rimligen hemsidan också vara klar när inbjudningarna skickas... Annars blir det ju konstigt för gästerna, att få en hänvisning till en webbsida som är blank...?
    Men, jag kanske tänker fel/konstigt.

Äntligen min tur!: Välkommen hit!

• Äntligen min tur!

Tack för inbjudan hit.

Ja vi e absolut inte rika vi heller men man får väl leva som en kyrkråtta tills det är dax. Nu har man ju ett mycket trevligt mål att spara till så går det lite lättare... Hoppas även på ett litet bidrag från svärfar. Det är isåfall då vi har råd med alla 100 middagsgäster...
    Ska på möte på värdshuset om 2 veckor o "deala" lite med priset...
    Därför är det bra att vara ute i god tid o leta eter billigaste grejjerna mm

• FrökenFrom

Hejsan! Jag ska också gifta mig 080808, jag planerar redan för fullt

• 8108

Nu har vi bokat kyrkan oxå!! De hade redan en vigsel inbokad den dagen (kl 13) vi bokade kl 15 och då sa församlingsdamen att hon hoppas och tro att de får in en bokning kl14.00 oxå... populärt datum

Läste btw i aftonbladet (eller expressen) att många läsare vill att Vickan gifter sig 080808 så vi kanske får kungligt sällskap

• emne

Vårt vigsel kommer ske i Stockholms skärgård ute på en klippa. Har satt i gång lite med planeringen. Skulle vilja ha sjökapten som vigselförrättare. Verkar lite svårt.. nån som vet???

• m1n3rv4

jag har för mig att sjökaptener inte längre har vigselrätt

• emne

nej, generellt har de inte det, men har för mig att det finns de som har tillstånd

• Nightingale

Oj oj, borta en vecka och här händer det saker!

Skoj att fler börjar dyka upp i tråden, vi lär ju vara ett rejält gäng innan 080808 verkligen blir av!

Utomlands 2008:
    Ja, det kanske är tidigt att dela ut inbjudningarna i februari, men det vore perfekt då släkten är samlad, att "släppa bomben" (sen slipper vi ju massor av portokostnad) Snål? Ja kanske!!!

• Utomlands 2008

Nightingale:
    Bortrest på semester kanske?

För att förtydliga (det har jag väl visserligen redan gjort lite...) så förstår jag att man vill påannonsera bröllopet i god tid genom ex.vis Save the date men jag ser inte det som att man delar ut inbjudningen på det sättet. Kanske är det samma sak för vissa här, för mig är det inte det. I inbjudan står allt om dresscode, klockslag, namn på kyrka och festlokal samt kontaktpersoner/värdpar och ofta finns det numera en länk till en hemsida. Medan det i ett Save the date mest talas om ett datum (ev. klockslag) och ort och att mer info kommer under X månad...

Bara mina synpunkter, alla tycker vi olika och det finns olika aspekter att ta hänsyn till.
    Jag tycker bara det är lite väl hypat och att man gör lite stor grej av det hela när man skickar ut inbjudningar i extremt lång tid före.
    Näväl, jag planerar ju att undkomma hela den grejen...

• Nightingale

Utomlands 2008:

Japp, har gömt mig i sommarstugan och vilat med min jättemage, fattar inte hur den ska se ut när det väl är dags!!! 2,5 månad kvar!

Ja jag tycker egentligen oxå att det är överdrivet hypat att skicka inbjudningar och save the datekort. MEN trots allt, hela släkten är samlad på dopet, vilket kommer att bli ca 5 månader före bröllopet.
    Vi får se. Jag kanske inte ens lyckas få ihop inbjudningarna tills dess...

Svar på tråden 080808