• 8108

080808

Nu har vi kommit fram till ett datum som känns bra

080808 visserligen inte det tradionella-en lördag, utan en fredag men det känns helt rätt ändå

Någon annan som redan börjat planera? (vi har ju ioförsig småplanerat ett bra tag nu men två graviditeter har smugit sig in emellan )

• Svar på tråden 080808
  • Äntligen min tur!

Issm

Skokloster! Borgerlig vigsel.
    Du/ni då?

• Sara o Per

Lysekils kyrka och sen festen på Lingatans hotell och konferens :)

• m1n3rv4

jag ska gifta mig då, väntar bara besked från kyrkan om det är ledigt då

• Sara o Per

m1n3rv4 i vilken kyrka ska ni gifta er i då?

• Sara o Per

Okej, har ni kommit långt med planerandet?

• m1n3rv4

Ne vi har faktiskt knappt börjat, vi bestämde datum i fredags =)
    dock funderar vi på att inte ha "middag" efteråt utan bara bjuda på kaffe och smörgåstårta... ni då?

• Äntligen min tur!

Va kul att se allas olika ideér. Flera planer någon?

Vi ska ha vigsel vid Skoklosters slott. Mingel o champange o massor med snittar mm vid bryggan. Sen middag för ca 100 gäster på värdshuset. Dagen eter (för vi vill at så mång som möjlgt stannar över natten på värdshuset) blir det brunch o ev paketöppning. Vidare ut i slottsparken för mys o prat o lite fika.
    Det är ju alltid pengar som hindrar en, men detta är drömmen vi strävar efter.

• Sara o Per

m1n3rv4 - Okej, Grattis! Då förstår jag att ni inte har kommit så långt.

Vi har bokat kyrka och lokal vilket blir Lysekils kyrka och Lingatans Hotell och Konferens.

Klänningen ska min syssling sy och hon håller på och skissar på det. Om du går in på issm.bilddagboken.se och på den 8 Juli tror jag det är så ligger den nuvarande skissen där :)

Håret ska min bonus svärmors syster göra, hon bor i NY så hon flyger hit för vår skull :P Hon är frisör och har en del finare kunder så det känns lite lyxigt, jag behöver ju inte berätta för er att hon alltid brukar komma i augusti till sverige och hälsa på :P Låter mycket lyxigare att man flyger in en frisörska :P

Jo och så har vi även bestämt att vi ska ha havstema och så har jag gjort klart Save the date kort. Så jag har kommit en bra bit men det är bara för att jag inte kommer kunna pyssla med så mycket bröllop i höst pga studiet :)

Bara kaffe och tårta låter jätte bra, anledningen att det blir så mycket mer för oss är för att alla våra gäster är långväga och om de reser så pass långt för vår skull vill man ju gärna göra lite mer :)

Äntligen min tur! Åh vad mysigt det låter! :) Så vill jag också ha det. Man önskar verkligen att man vore rik så man kunde göra alla sin drömmar :)

Ska ni spara ihop pengar till bröllopet? Eller har ni så att ni klarar er ändå om ni förstår vad jag menar? Jag och sambon ska spara vi lever just nu på EN persons existensminimun så det ska bli intressant att se hur det går ihop, men vi är väldigt bra på att vrida och vända på slantarna så det ska nog gå. Är det någon (mer än jag) som funderat på att låna pengar till bröllopet?

• m1n3rv4

Vi kommer nog att använda våra kreditkort :-S men målet är att spara så mycket som möjligt så vi slipper göra det

Svar på tråden 080808