• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Klurifax

Bitarna börjar falla på plats för mig. Beställde ring i fredags, klänningen är färdig designad och skall snart börja sys, kyrka, lokal, mat färdigt. Det största frågetecknet är solist under vigseln... hmmm...

• Kakan -07

Det låter bra klurifax!
    Själv känns det som att vi har det mesta fixat och klart. Just nu med en känsla av dessvärre, eftersom jag börjar tveka på vissa saker.. men det är kanske mest bröllopsnerver som skulle ha kommit oavsett val.

Så vad har vi då kvar:
    * bestämma hur vi vill ha borden i festlokalen
    * bestämma blommor till borden
    * möte med toastmadammer för att synka förväntningar och förhoppningar
    * ordna en bra spellista till festen (kör utan dj eller band)
    * beställa chokladpraliner till avecen

Ja, det är väl det som känns som relativt stora grejer. Sen tillkommer förståss allt småplock som fest-/kyrkprogram, borsdplacering, gästpresentationer, köpa stay ups, kanske fixa "toakorgar" osv osv osv...

• Kakan -07

Inga brudar här idag?

Jag har i alla fall gått och köpt en "midjekorsett" som gör att klänningen nu sitter som den ska! Så därmed släppte tanken på att köpa en annan. Skönt!

Hur har ni det idag?!

• Lilla Li

Jodå jag är här - alltid. ;) I eftermiddag ska vi gå och boka bröllopsresa till Curacao. :D

• Kakan -07

Ah, vad roligt!! Vi har bokat till Aruba, men tänkte åka över till Curacao en dag.
    Vilka åker ni med? När åker ni? Och hur länge blir ni borta?

• Lilla Li

Kakan -07: Vi tänkte åka med Ving. Har hört att det blir billigare om man plockar ihop en resa själv, men det orkar vi inte med. :) Och Ving har billigast paketresor av de vi kollat på. Åker 10 dagar för 25 000:- för oss två. Vi tänkte åka den 18:e augusti tidigast, så det blir en vecka efter bröllopet. Kanske tar vi en dagstur över till Aruba någon dag när vi är där också. :D

När åker ni och hur länge är ni borta? Och vilka åker ni med?

• Kakan -07

Vi åker den 14e och blir borta i 12 dagar. Vi kollade upp hotell och så själva och kontaktade sedan några resebyråer och fårgade vad de tog för den resan (hade ju ett pris om vi skulle boka allt själva). Så fick vi ett par tusenlappar billigare hos Jambo tours än det pris vi fått om vi bokat själva och slog till!
    Vi får vår drömsemester med en veckas all incl på lyxhotell och sedan en vecka med frukost inne i huvudstaden på ett i mitt tycke lyxhotell. Känns underbart!

• Sandymon

Hoppar in jag med! Skickar korten idag!! Kakan-07, det var du som skulle vara på Högliden va? ;)

• Lilla Li

Kakan -07: Låter ju perfekt! :D Vi kanske råkar på varandra då. ;)

• Kakan -07

Sandymoon, nej... men vet att det finns en annan brud här med liknande nick som jag. Kanske är det hon du tänker på.

Läste ditt tidigare inlägg idag om kalla fötter. Jag tror att det är väldigt vanligt. Särskilt när man kommer till de där stegen i planeringen där allt plötsligt blir verkligt och oåterkalleligt.
    Jag hoppas att det snart vänder för dig så att det känns bra igen!

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3