• Mrsfrida

Peter Cosmo?

Hejsan alla! =)
    Jag har en planerad operation nu den 17:e april hos Peter Cosmo på citadellkliniken i Landskrona. Man snokar ju runt på nätets alla sidor och möts av både positiva och negativa kommentarer om Peter. Jag tänkte höra mig lite för hos er här inne, och se om någon har något att säga om honom? =) Och till er som har geléhallon, hur trivs ni med de? Är det ett mjukare implantat som känns lite mer naturligt? =) sååå tacksam för massa svar=)
    Mvh Frida

• Svar på tråden Peter Cosmo?
  • Pezz

Idag gäller det! Operation.....nervös som in i....hopaas allt går bra!

• Pama_lija

Lycka till Pez, du får rapportera sen

• Misha**

Håller tummarna för att det går vägen! Själv är jag där om fyra veckor..brrrr:/

• Misha**

Var på konsultation hos Peter Cosmo idag. Gick kanon:) Jag fullständigt mejjade ner honom med frågor, han såg riktigt matt ut på slutet, hehe. Han sa iallafall att det var riktigt kul med en så pass påläst och klok tjej och att vårt sammarbete skulle resultera i ett ypperligt resultat. Peter verkar proffsig. Det här kommer bli bra:)

• Misha**

Operation bokad och fastställd till den den 5:e juni:)

• ennasus

Hej Micha
    Hade du bokat operationstid innan konsultationen?

• Misha**

ennasus:

Jajamensan! Preliminärbokade i samband med att jag bokade in konsultationen (och efter ett antal samtal med deras trevliga assistent;)) Bokningen fastställdes sedan efter jag träffat kirurgen. Väldigt smidigt. Slipper man stå i långa köer.

• ennasus

Ursäkt tjatet men hur lång tid tog det från du preliminärbokade till op datum?
    Skall göra op för tredje gången är lika hialös som de andra gångerna. När man bestämt sig vill man få det gjort direkt. Skall även göra op av övre ögonlocken, någon som gjort det???

• Misha**

hehe, det är ingen fara:) jag fick välja mellan flera datum i maj och början av juni som fanns lediga, drygt sex-sju veckor innan op skulle jag tippa. Dock tror jag det kan vara svårt att få tid innan hösten nu, eftersom de har sommarstängt på citadell. Men man kan ju alltid ringa och fråga:) Chans finns ju att man kan hoppa in på tider folk avbokar med.

• Pezz

Hemma nu efter några dagars ompyssling av mamma! Allt har gått hur bra som helst...har knappt haft ont alls! Trodde det skulle vara mkt värre...Super trevliga på kliniken. Nu vill man bara slippa fula bh.n o ut o shoppa nya kläder

• ennasus

Hej Misha
    Fick op 18 juni.
    Peter Cosmo är fantastisk, han toppar min favvolista. Hoppas nu han kan leverera presis så som han lovat. Jag skall göra ett lyft också är det någon här som gjort det? Undrar hur mycket extra smärta det bjuder på. Dryga fyra veckor kvar jag längtar redan.

• Misha**

Perfekt! Då får du tid att vila och läka under semestern:) Håller med, Cosmo ger verkligen ett bra intryck. En förutsättning för att man överhuvudtaget ska låta någon skära i en är ju 100% förtroende..så han vet nog vad han sysslar med.

Min operationstid fick lov att flyttas.. till tisdag nästa vecka!!! På sätt och vis är det rätt skönt, slipper jag oroa mig i tre veckor till;) Har dock en jättetenta veckan efter operationen.. hoppashoppashoppas det går vägen iallafall.. att jag inte har så ont att jag inte kan plugga. Har dock hört från andra folk här på brädet att man återhämtar sig rätt så fort. Så länge man tar det lungt och inte gör några dumma rörelser ska det inte vara så farligt. Läsa ska inte vara några problem, håller tummarna för at det stämmer.

• ennasus

Lite avis e jag Nää mycket. Jag har fruktansvärd låg smärttröskel har haft epidural vid alla mina förlossningar då jag nästan dött av smärta:o Men efter bröstoperationerna har det gjort ont op dagen och dagen efter därefter har jag varit smärtfri så vidare man bara höllt sig i sängen. Så ligg du i sängen bar så skall du se att tentan löser sig.

• Abra

ennasus: Vad roligt att höra att du inte haft så ont! Själv ska jag op på VK 25:e juni (konsultation 28:e maj). Jag känner förtroende för Charles nu redan innan, av allt positivt jag hört om honom, och det är ju som ni säger det viktigaste.

Ang. detta med att ligga i sängen efter op, så har jag hört från många andra som op sej, att det inte är så bra. Det är mycket bättre att va uppe så mycket man kan, och t.o.m. stretcha bröstmuskeln extra mycket, fast det kanske ömmar lite. Sängläge är alltså inte att rekommendera efter op, som jag förstått. Det kan tvärtom dra ut på läkeprocessen... Det är inte alltid "minsta motståndets lag" som är det bästa...

• ennasus

Arba
    Självklart skall du vara uppe så mycket som möjligt efter op gäller de flesta operationer så systemet behöver kommaigång igen, man för mig har orken varit mycket begränsad de första dagarna och då har jag bullat upp mig i sängen istället. Har man dessutom smått hemma är det lättare att värja sig i sängen.
    Men resultatet av op får en på fötterna snabbt.

• Abra

...Sen kan man få blodpropp lättare om man är för mkt sängliggande efter en op, plus att man kan bli stelare. Så att röra sej lagom, stretcha lite och så är nog bra.

((Kram))

Svar på tråden Peter Cosmo?