Inlägg från: Misha** |Visa alla inlägg
  • Misha**

Peter Cosmo?

Mrsfrida:

Jag tävlar också i boxning (thaiboxning) och undrar samma sak som du! Vad sa Peter Cosmo om slag mot brösten? Finns det risk att förstöra något?

Jag planerar att göra en bröstförstoring + lyft nu i sommar. Har redan varit på konsultation hos Oya på strandkliniken i stockholm och tänker boka en tid hos Peter Cosmo i Malmö nu veckan för att ha något att jämföra med. Dr Oya sa att det krävs mkt hård kraft för att förstöra/rubba implantaten, som exempelvis vid en bilolycka. Ska bli intressant att höra vad Peter säger..

• Misha**

MrsFrida:

En vecka kvar bara? Sjukt nervöst! Fick inte tid hos Peter förrän den 10:e maj, men men, den som väntar på något gott..

Det har jag också funderat på. Oya sa att man skulle kunna träna fullt ut efter en dryg månad, men eftersom de är och skär i bröstmuskeln undrar jag om det verkligen kan stämma? Det borde ju ändå ta tid för muskeln att läka ihop helt.. Hur lång tid tar det innan bröstkorgen tål full belastning igen? Har man tappat allt vad styrka heter då och måste börja om from scratch igen?

En positiv sak är iallafall att implantatet sitter säkrare och snyggare om man har starka bröstmuskler. Alltid nåt :)

Vilken viktklass tävlar du i föressten? Det finns för få thaiboxandes tjejer så jag har funderat på att gästspela på en vanlig boxningsmatch nångång för att få lite vettigt motstånd:)

• Misha**

algit:

Väldigt intressant! Ugnefär hur lång tid tog det innan du tränat upp bröstmusklerna till den nivå du haft innan op?

Jag planerar att göra en längre resa till Sydamerika nu till hösten. Tänkte att det passade bra nu när jag ändå inte kan träna med full kapacitet på ett tag.. Hur kändes brösten månaderna efter op? Är det möjligt att ex. vandra inca-leden med tung ryggsäck drygt tre månader efter op, eller är det en dum idé?

Massor av frågor;) Jättegullig du är som vill svara.

• Misha**

Håller tummarna för att det går vägen! Själv är jag där om fyra veckor..brrrr:/

• Misha**

Var på konsultation hos Peter Cosmo idag. Gick kanon:) Jag fullständigt mejjade ner honom med frågor, han såg riktigt matt ut på slutet, hehe. Han sa iallafall att det var riktigt kul med en så pass påläst och klok tjej och att vårt sammarbete skulle resultera i ett ypperligt resultat. Peter verkar proffsig. Det här kommer bli bra:)

• Misha**

Operation bokad och fastställd till den den 5:e juni:)

• Misha**

ennasus:

Jajamensan! Preliminärbokade i samband med att jag bokade in konsultationen (och efter ett antal samtal med deras trevliga assistent;)) Bokningen fastställdes sedan efter jag träffat kirurgen. Väldigt smidigt. Slipper man stå i långa köer.

• Misha**

hehe, det är ingen fara:) jag fick välja mellan flera datum i maj och början av juni som fanns lediga, drygt sex-sju veckor innan op skulle jag tippa. Dock tror jag det kan vara svårt att få tid innan hösten nu, eftersom de har sommarstängt på citadell. Men man kan ju alltid ringa och fråga:) Chans finns ju att man kan hoppa in på tider folk avbokar med.

• Misha**

Perfekt! Då får du tid att vila och läka under semestern:) Håller med, Cosmo ger verkligen ett bra intryck. En förutsättning för att man överhuvudtaget ska låta någon skära i en är ju 100% förtroende..så han vet nog vad han sysslar med.

Min operationstid fick lov att flyttas.. till tisdag nästa vecka!!! På sätt och vis är det rätt skönt, slipper jag oroa mig i tre veckor till;) Har dock en jättetenta veckan efter operationen.. hoppashoppashoppas det går vägen iallafall.. att jag inte har så ont att jag inte kan plugga. Har dock hört från andra folk här på brädet att man återhämtar sig rätt så fort. Så länge man tar det lungt och inte gör några dumma rörelser ska det inte vara så farligt. Läsa ska inte vara några problem, håller tummarna för at det stämmer.

Svar på tråden Peter Cosmo?