• Mrsfrida

Peter Cosmo?

Hejsan alla! =)
    Jag har en planerad operation nu den 17:e april hos Peter Cosmo på citadellkliniken i Landskrona. Man snokar ju runt på nätets alla sidor och möts av både positiva och negativa kommentarer om Peter. Jag tänkte höra mig lite för hos er här inne, och se om någon har något att säga om honom? =) Och till er som har geléhallon, hur trivs ni med de? Är det ett mjukare implantat som känns lite mer naturligt? =) sååå tacksam för massa svar=)
    Mvh Frida

• Svar på tråden Peter Cosmo?
  • algit

Hej!
    Jag är inte i eran division,men jag tränar mycket styrketräning,fitnessboxning, step-up mm.
    Jag började så smått att träna efter 14 dagar men ingen styrka. efter ca en månad styrka.Med mycket lite vikt till bröstmusklerna.
    Det känns helskumt man måste typ lära musklerna att användas på ett annat sätt. Jag lovar ni märker vad ni inte klarar.Precis efter op. kunde jag inte ens lyfta ett glas vatten.
    Peter sa till mej att det finns inget man inte kan göra så jag har kört på det.
    Och man ska börja just för att vänja muskeln vid sitt nya läge.
    Tex. simmar jag sällan och det känns fortfarande väldigt skumt.
    Fråga på om ni undrar något.

• Misha**

algit:

Väldigt intressant! Ugnefär hur lång tid tog det innan du tränat upp bröstmusklerna till den nivå du haft innan op?

Jag planerar att göra en längre resa till Sydamerika nu till hösten. Tänkte att det passade bra nu när jag ändå inte kan träna med full kapacitet på ett tag.. Hur kändes brösten månaderna efter op? Är det möjligt att ex. vandra inca-leden med tung ryggsäck drygt tre månader efter op, eller är det en dum idé?

Massor av frågor;) Jättegullig du är som vill svara.

• algit

Hej Misha!
    Så här i efterhand svårt att säga ,skulle gissa på 6 mån innan jag hade samma vikt igen.
    Men vissa saker tog längre tid, speciella rörelser tex dammsuga ,knäppa jeans, stänga bageluckan på bilen, öppna tunga dörrar.
    Jag menar inte att det gjorde ont utan en konstig känsla som jag inte kan beskriva.
    som att musklerna inte räckte till.
    Det tog nog över ett år innan allt sånt försvann.
    Och som jag skrev de rörelser som man gör mycket går fortare att vänja muskeln vid.
    Peter sa till mej att det är viktigt att töja, stretcha musklerna för att de ska bli längre.Det tyckte jag lät logiskt så det gjorde jag mycket.
    Annars kan man lätt bli lite framåt böjd om musklerna är för korta på framsidan.
    Kan gå att vandra 3 mån efter det tror jag nog.

• Pama_lija

Nu närmar det sig för oss mrs Frida
    Måndag kl 10.. Imorgon sk jag packa väskan..
    Skitnervös för att bli förkyld är jag. Käkat vitlök och apelsiner som en tok (ungarna är lite snuviga...)
    Säkert uppskatat när jag kommer in, vitlöken alltså
    Jag tänker skitmycket på vad jag ska ha för tröja med till den dagen då jag ska hem.. Min moster hämtar mig för sambon ska med sonen till dr på morgonen så jag ska vara borta ett tag. Den ska ju vara lätt att ta på och bandet på ovansidan av brösten ska inte synas. Jag har verkligen ägnat mycket tid på att tänka på den lilla skitsaken
    Som jag har förtsått det så är det skitsvårt att bra knäppa jeansknappar, man spänner ju bröstmusklerna vad man än gör..

Ja ja allt löser sig börjar nog bli lite spänd även om jag inte känner mig nervös

• desperate housewife

Pama_lija: Förstår att du är nervös! Men guuuud vad snygga tuttar du kommer ha sedan! Du måste skriva här så fort du kan och berätta!

Hur lång tid tar det att få en tid för konsultation/operation?

Hur betalar ni? Kan man lägga upp batalningen hos dem eller måste man ta ett banklån om man inte vill vänta längre?

• algit

Hej Pama-lija

Tips: inga knappar i byxor,inget tajt. absolut ingen tröja att dra över huvudet.
    Löst sittande tröja med dragkedja fram.
    Skor att bara kunna stoppa fötterna i.
    Ingat tungt att bära efter ,ta med så lite som möjligt.
    Lägg allt du vill ha nära dej innan op. För ska du lägga under muskeln så kan du knappt röra armarna efteråt.
    Stort lycka till!!!!!!!!!!!!!!

• Pama_lija

desperate housewife. Det tog ett par veckor, 4 tror jag innan jag fick tid för konsultation, du kan själv boka det på deras hemsida. Jag tror att du får ta banklån om du inte sparat ihop.. Jag ringde till dom preliminär bokade ett op datum innanjag varit på konsultation. Det är väll en 8-10 veckor kö till op efter konsultation annars..

Algit, tack för tipsen. Har nog inget att knäppa fram, kanske funkar med ngn av tröjorna som jag kan ta på mig underifrån som en klänning Hmm, byxor utan knäppning, dåligt med det med, sköterskan få nog hjälpa mig med det
    Har tänkt att packa så lite som möjligt..

Nä nu ska jag kila iväg till garederoben och ta en titt, om inte förr ås hörs vi igen när jag har mina nya tuttar Håll en tumme för mig imorgon kl 10!

• Pama_lija

Färdigrt, nu är jag hemma igen Nice att ha tuttar

• Jordgubbslisa

Pama_lija
    Berätta mera, vi vill ha detaljer
    Kramkram

• Pama_lija

Nu borde MrsFrida också vara på väg hem

Jag op i måndags em. Första natten var jag på kliniken. Fick en tablett som tog lite fel på mig så jag kunde bara så dova 2 h den natten men det tar jag igen nu
    Första dygnet kändes väll som att en långtradare perkerat på bröstkorgen, men det känns redan bättre!
    Nu står man väll mest vid spegeln och kollar så att bh och karborrbandet sitter rätt och så klart för att spana in dom lite
    I 4 veckor ska jag ha denna bh:n och bandet, ska bli sååå kul att gå köpa nya bh:ar sen

Nu ska jag t och vila lite igen.
    Skriv när du orkar MrsFrida!

Svar på tråden Peter Cosmo?