• Mrsfrida

Peter Cosmo?

Hejsan alla! =)
    Jag har en planerad operation nu den 17:e april hos Peter Cosmo på citadellkliniken i Landskrona. Man snokar ju runt på nätets alla sidor och möts av både positiva och negativa kommentarer om Peter. Jag tänkte höra mig lite för hos er här inne, och se om någon har något att säga om honom? =) Och till er som har geléhallon, hur trivs ni med de? Är det ett mjukare implantat som känns lite mer naturligt? =) sååå tacksam för massa svar=)
    Mvh Frida

• Svar på tråden Peter Cosmo?
  • desperate housewife

Alltså, hur mycket cc motsvarar 1 dl ris? Någon som vet? Jag går runt med risfylld bh just nu och det känns faktiskt rätt bra;)

• evilpezz

Ska göra det den 7 maj!!! Längtar så mycket! Ska va ledig från jobb i två veckor! Skönt!

• desperate housewife

puffar lite för att få reda på vad cc motsvarar i dl........?

• Jordgubbslisa

Hmm, är det inte så att 100 cc = 1 dl

• Pama_lija

Jo 100 cc är 1 dl, det är det samma som cl fast det är ett amerikanskt mått..
    Nu har jag inte så långt kvar, den 16:e är det dags.. Åker bort nu över påsken så tiden kommer gå fort

• algit

Hej alla !
    Var länge sedan jag var här inne.Ville bara säga att jag opererades av Peter Cosmo för 2 år sedan.
    Jag är jätte jättenöjd kunde inte blivit bättre. Och när man är inne på kliniken är de hur underbara som helst.
    Ni kommer att bli hur snygga som helst.
    Men förbered er på att det tar en rid innan man känner sig "normal" igen.

• Pama_lija

Algit, härligt

Om 9 dygn ligger jag där med havsutsikt och tuttar trallandes oajajajajajbuff, oajajajajajbuff

• Misha**

Mrsfrida:

Jag tävlar också i boxning (thaiboxning) och undrar samma sak som du! Vad sa Peter Cosmo om slag mot brösten? Finns det risk att förstöra något?

Jag planerar att göra en bröstförstoring + lyft nu i sommar. Har redan varit på konsultation hos Oya på strandkliniken i stockholm och tänker boka en tid hos Peter Cosmo i Malmö nu veckan för att ha något att jämföra med. Dr Oya sa att det krävs mkt hård kraft för att förstöra/rubba implantaten, som exempelvis vid en bilolycka. Ska bli intressant att höra vad Peter säger..

• Mrsfrida

Misha**

Ja, peter sa samma sak, att en krock "skulle kunna" förstöra, men att det krävdes oerhört mkt för att det skulle hända... Boxningen sa han inte skulle vara några problem, jag skulle kunna göra allt jag gjort innan operationen, bara att man får träna upp sig i det partiet från början vill säga... =) så ska nog inte vara några problem!
    har du bokat tid än?
    jag har bara en vecka kvar nu... uhuu =)

kram frida

• Misha**

MrsFrida:

En vecka kvar bara? Sjukt nervöst! Fick inte tid hos Peter förrän den 10:e maj, men men, den som väntar på något gott..

Det har jag också funderat på. Oya sa att man skulle kunna träna fullt ut efter en dryg månad, men eftersom de är och skär i bröstmuskeln undrar jag om det verkligen kan stämma? Det borde ju ändå ta tid för muskeln att läka ihop helt.. Hur lång tid tar det innan bröstkorgen tål full belastning igen? Har man tappat allt vad styrka heter då och måste börja om from scratch igen?

En positiv sak är iallafall att implantatet sitter säkrare och snyggare om man har starka bröstmuskler. Alltid nåt :)

Vilken viktklass tävlar du i föressten? Det finns för få thaiboxandes tjejer så jag har funderat på att gästspela på en vanlig boxningsmatch nångång för att få lite vettigt motstånd:)

Svar på tråden Peter Cosmo?