• MissLovely

Bosniskt Bröllop! Hjälp!

Hej!

Det är så att jag ska gifta mig om ett år, och så mycket som jag längtar vill jag börja planera redan nu.

Undrar ifall det finns fler bosniska brudar här, som kan komma med tips och diskutera saker som behövs planeras. :)

• Svar på tråden Bosniskt Bröllop! Hjälp!
  • MissLovely

okey, nu förstår jag. så du köper inte den över internet då. hur långt innan ska man boka frisören och beställa blommorna? har du redan gjort det?

• LidaM

Vet ej när det man ska göra.min kusin fru ska göra håret och min kompis ska gra blommor.

• MissLovely

Oj vad bra. Ska hon även göra din bukett? du har det bra du :)

• MANDK

Edisa85

Frisören har jag bokat i höstas. Och i förra veckan har jag ringt till henne och bokade tider för klippning (i mitten på juni) och provuppsättning (1 vecka innan bröllopet). Det kan bli lite kärvigt med tider hos frisörerna under semestertiden. Tjejen som ska sminka mig hade jag bokat för 2 veckor sedan. Hon ska komma över till frisören så jag slipper springa runt på stan halvklädd och med rosa rullar i håret

Buketten ska de göra på interflora..en duktig tjej faktiskt. Med henne hade jag pratat i höstas också och då sade hon att det går bra att göra beställning 1 vecka innan, men om man vill ha speciella blommor då är det bättre att ta det minst 1 månad i förväg.

Förresten, har ni någon färgtema? Vi ska ha vinrött, guld och vitt.
    Men i helgen kläckte min kille ur sig att ha ville ha skrikig orange slips. Määhh...jag bara gapade...hade inga kommentarer. Orkade inte tjafsa om det, men jag vill att han ska bära guldfärgad, eftersom det ska passa min klänning.
    Aaaahhh, blir så arg på han ibland

Angående musiken...det är sambos ansvar. Ingångsmusik i kyrkan har vi valt Mendelssohns brudmarsch, förkortad version från En midsommarnattsdröm. Sedan vad det blir för utgångsmusik, det får vi väl se.

Men det blir värre med själva vigselakten och psalmerna. Har ingen aning hur det kommer att funka.

• LidaM

Hej på er

Vi ska färgtema blått och chamnage och vit. Ingångs musik har vi ej tänkt på än får ta det med min brudtärna nästa vecka.

Ska ni har tradiontella bru bukett eller fallande? Vilken är er favorit blomma?

• MissLovely

Hej BRudarna! Det var ett tag sen nu.

MANDK:

tack för all information, är väldigt tacksam eftersom jag inte vet hur något fungerar angående bröllopsplanering. DU får nog be din m2b riiiktigt snällt om slipsen, för karlarna kan nog spåra ur lite ibland :) hoppas inte min gör det.

Nu har vi bestämt oss för att ha vinrött, brunt och champange som färgtema efter väldigt mycket funderingar.

LidaM:

Jag såg några bilder på flera olika bröllop som har blått som färgtema och jag blev nästan förälskad i blått nu :) väldigt fint. ska ni ha ljus eller mörblå?

Jag ska ha en traditionell (rund) bukett med rosor i. Jag älskar rosor och ska nog blanda två av färgerna och den tredje färgen ska nog pärlorna ha.

Hur har ni tänkt er buketterna?

• MANDK

Nu behöver jag lite tröst här...är så himla ledsen.
    Jag har gått upp i vikt och min klänning sitter tajt som f*n nu. Fattar inte hur det kunde bli så
    Mina matvanor har inte ändrats något, jag har börjat träna varannan dag, och så går jag varje dag 6 km (till och från jobbet). Men ändå, visade vågen imorse att jag har gått upp 2 kg. Aaahhh...är både ledsen och sur och förbannad..ah!!
    Är inte särskillt sugen på att köpa ny klänning för det, men om det blir så här, då vet jag inte om jag kan ha min favoritklänning.
    Har lovat mig själv nu och sagt att jag inte ska väga mig på 1 månad så får vi se hur det blir.

Angående brudbuketten...jag har flera idéer och funderingar. Först hade jag tänkt ha en stor, fallande bukett med vinröda och vita rosor. Men den buketten vill jag inte slänga till ogifta tjejer

Sedan funderar jag på att ha en mindre bukett med vinröda kallor. Och ett tredje alternativ är att ha vinrött/gult...jag vet inte...har inte tänkt så mycket på det faktiskt.

Och till sist vill jag tipsa är om en bra polsk hemsida med massa snygga håruppsättningar. Ni har kanske sett den...men jag skickar länken ändå.
    www.netwesele.pl/forum/printview.php

Det tar tid att öppna sidan, men den som väntar på något gott väntar inte så länge

• LidaM

Hej MANDK

Man går upp och ner nu. Själv jobbar jag på gå ner har gått ner 5 kilo på en månad. Det att du har gått är muskler och kan vara också att du har druckit mycket vätska eller ska mens så kroppen är full av vatten.Alla har sagt till mig att jag kommer gå ner massa precis innan bröllopet fr det gr typ alla brudar av all stree och panik att allting ska gå bra. Så var ej ledsen det kommer bli bra. Kram

Jag ska champange färgade rosor ihop med blå rosor och lite pärlor.

• MissLovely

MANDK:

Oroa dig inte :) min vännina gick också upp och ner en hel del utan att ha ändrat på några matvanor och motion. Men det viktiga är att du provar klänningen väldigt ofta den sista månaden innan bröllopet, eftersom en bekant inte provade klänningen förrän veckan innan och den var tyvärr för stor så det blev väldigt mycket stress och problem kring den.. Men det är nog inget att oroa sig för. :)

Min bukett kommer nog bestå av vinröda och champange färgade rosor och bruna oärlot samt brunt sidenband :) jag tror att den kan bli fin :) Men kan du inte ha en mindre fallande bukett då? Jag vill inte heller slänga min :( funderar nästan på att ha två heheh :) nee då.

Tack för sidan. hade inte sett den tidigare, har ni bestämt angående håret?

• MANDK

Tack för all er tröst...

Jag tänkte tipsa nu om en hemsida med bröllopstårtor.

I vissa situationer är bra att man är dubbelspråkig så att man kan hitta massa roliga hemsidor
    http://www.maliprinc.co.yu/torte/index.html

Svar på tråden Bosniskt Bröllop! Hjälp!