• MissLovely

Bosniskt Bröllop! Hjälp!

Hej!

Det är så att jag ska gifta mig om ett år, och så mycket som jag längtar vill jag börja planera redan nu.

Undrar ifall det finns fler bosniska brudar här, som kan komma med tips och diskutera saker som behövs planeras. :)

• Svar på tråden Bosniskt Bröllop! Hjälp!
  • WomanOnTop

Hej,jag e nerifrån o gifter mig i juli i år.O e såå förväntansfull, att jag håller på o spricka!

När gifter ni er?

• MissLovely

vi gifter oss 4 september 2008. :)

vilken juli gifter ni er?

hur går det med planeringen?:)

• MissLovely

Det verkar inte vara många brudar från bosnien här :(

• WomanOnTop

vi gifter oss 7/7 och planeringen går bra faktiskt. Fortfarande lite smågrejor,men de största sakerna e färdiga.Men nu e d bara 4 månader kvar o jag börjar känna av nervositeten. Hur långt har du kommit i planeringen då?

• MissLovely

Ne, vi har inte alls kommit långt..som sagt det är mer än 1 år kvar så vi har en del kvar. Men då kan du väl hjälpa mig lite med vad man behöver tänka på. Vi kommer ha ca 200 gäster, hur många ska ni ha?

• WomanOnTop

vi skaha lite fler än 100st. Min m2b e svensk så d blir väldigt blandat.Men min släkt e betydligt större än hans så det blir måånga fler av "oss"

Ja,det viktigaste du måste tänka på e att boka kyrka, om ni ska gifta er i en, vill säga.Och festlokal e bra o boka i tid. Vi fick inte vårt förstahandsval i lokal, men d fixade sig till d bästa. Du får gärna fråga om d e nåt speciellt du undrar.

• MissLovely

Aaa de ska vi börja titta på redan snart.. tänkte lite det med namnbyte och så. ifall du vet hur det funkar..och lite bosniska seder?

• WomanOnTop

Antar att ni båda e bosnier? Saken e den att jag kan inga bosniska seder alls,förutom den lilla "blomman" man har i jackslaget, för att "märka" gästerna att de tillhör bröllopet. Vikommer att köra på ett så neutralt bröllop som möjligti och med att vi har två olika kulturer. Namnbytet e enkelt, du fixar bara en blankett från skatteverket. Men vigselförättaren har det nog också. Jag skabåde behålla mittsamt ta hans.

• MissLovely

Oki, tack så mycket. Det enda jag vet är med den "blomman". Vi är båda bosnier men det är så svårt eftersom vi e uppvuxna här och vet inte så mycket hur det går till. du kan aknske berätta vilket färgtema ni ska ha och lite av dina ideer, så att jag kan bli lite inspirerad.

Kramar

Svar på tråden Bosniskt Bröllop! Hjälp!