• MissLovely

Bosniskt Bröllop! Hjälp!

Hej!

Det är så att jag ska gifta mig om ett år, och så mycket som jag längtar vill jag börja planera redan nu.

Undrar ifall det finns fler bosniska brudar här, som kan komma med tips och diskutera saker som behövs planeras. :)

• Svar på tråden Bosniskt Bröllop! Hjälp!
  • WomanOnTop

Vi ska ha rosa,vitt & silver. Ska kombinera ihop alla färger så gott det går,tex i buketten. Vita callor, rosa rosor och silvertråd m silverpärlor. Mina tärnor kommer ha rosa klänningar, osv. Kommer att försöka hålla det så stilrent som möjligt, är inte så mycket för krims krams.

• MissLovely

Guuud Va snyggt. Hur ska er bordsplanering se ut? Jag hade tänkte mig ha runda bord om det är möjligt.. eller långbord.

Något speciellt ni ska ha som hör till din kultur?

För vi hade tänkt oss ett bröllop som påminner om det vanliga svenska med lite småduttar av det bosniska.

• brud070609

en till brud från bosnien här...

• WomanOnTop

Vi ska ha runda bord, gillar inte det traditionella E-bord. Och så blir det enklare att göra bordsplaceringen.Vi kommer nog inte ha något speciellt utmärkande förnån kultur utan vi gör så som vi tycker e fint o passar oss. Men musiken kommer att vara blandad,allt från pop till dansband till juggemusik.

• MissLovely

Välkommen brud070609!! Du kanske kan dela med dej du oxå! :)

Oki men så tänkte vi med ungefär, och fixa ett band som kan spela både svenska, utländska och juggemusik.

Har ni valt någon låt än?

Hur går det med planeringen för dej brud070609??

• brud070609

jo då...det fortlöper ganska bra. De viktigaste grejerna är fixade..lokal, klänning, ringar...men det är massa detaljer kvar...

• MANDK

Här är en till som gifter sig 070707

• brud070609

070707..fräckt datum...

• MANDK

Glömde att säga....vi (jag och min blivande) är båda från bosinen.

Hur stort bröllop kommer ni att ha?
    Planerar ni att ha ett riktigt stort bosniskt bröllop eller någon snålare variant??

• brud070609

vi är också båda från Bosnien. Nää vi kommer inte att ha ett stort bröllop, bara familj och närmsta vänner. 50-60 pers. Det blir ganska mycket "våra egna" traditioner, lite bosniskt, lite svenskt..ihopplock av alla "bra" traditioner världen över ;)

Ni då?

Svar på tråden Bosniskt Bröllop! Hjälp!