• MissLovely

Bosniskt Bröllop! Hjälp!

Hej!

Det är så att jag ska gifta mig om ett år, och så mycket som jag längtar vill jag börja planera redan nu.

Undrar ifall det finns fler bosniska brudar här, som kan komma med tips och diskutera saker som behövs planeras. :)

• Svar på tråden Bosniskt Bröllop! Hjälp!
  • LidaM

Vi bestämmde att vi ville betala bröllop själva eftersomvi ville undvika att våra föreldrar skulle kräva att de fick också bestämma. Min bosniska bröllop betalas av mina föreldrar. Min klänning och ring betalar jag och min sambo själva och hela det svenska bröllopet. Vi snålar lite kanske på det sättet av vi tar hjälp av vänner och kusiner.

• MissLovely

Oj vad mycket jag har missat nu. Vi kommer inte snåla så mycket eftersom min m2bs föräldrar och mina är villiga att betala allt, de vill inte att vi ska betala något. men vi går inte med på det då alla betalar tillsammans då. Som LidaM säger så snålar väl vi med genom att släktingar gör lite saker under dagen, men det känns roligt att andra även får ta del. jag har överlåtit lite till min tärna, min mamma och min m2bs mamma också (barnens aktivitetsrum ska de anordna och lite småsaker med) så att jag själv blir lite överraskad med.

MANDK: tack för tipset :).. ska titta lite närmare på fotograferna. Jag är med lite orolig för filmningen, men min vännina filmades ( fast av en släkting till henne) och det blev väldigt fint, men jag vill gärna ha något profesionellt som sagt.

HUr många gäster ska ni ha??

• LidaM

Vi ska 80 gäster det tycker jag var max.

• WomanOnTop

Herregud vad mycket man har missat! Vårt bröllop kommer att gå på ungefär 120 000kr. Men vi delar det på tre, mina föräldrar o min m2b´s familj e m o delar.

• LidaM

Vår bröllop kommer gå på 80000 och vi betalar allting själva. Vi har redan lagt ut 20000 så lite kvar. hoppas att det blir billigare.

• MissLovely

det är ju så att man får snåla om man betalar själv. vi kommer ha runt 200 gäster, jag har försökt minska men det finns inte någon man inte kan bjuda.

• MANDK

Go morron tjejer!!

Va roligt att komma till jobbet på morgonen och se att folk har skrivit i den här tråden

Ah, lite morgonhumör

Ojoj, ni kommer att ha stora bröllop
    Då kanske kallar jag mitt bara för vigsel och en fika efteråt
    Vi räknar med att det blir mellan 25-50 personer. Det som jag vet med säkerhet är att mina föräldrar, systrar och deras respektive och så en kvinnilg bekant till kommer att närvara vid vårt bröllop. Det blir minst 7 personer och när det gäller hans föräldrar, syskon och släkt vet jag inte så mycket. Troligtvis blir det så att om ena föräldern kommer, så kommer inte den andra...och resten av hans släkt har sagt att de åker till Kroatien redan i slutet av juni. Så vi får väl se vilka som kommer. Vi har satt OSA 27 maj...så de har 2.5 månader på sig att bestämma sig om de vill komma eller inte.

• LidaM

Bröllop i bosnien ska vi har 300 gäster men har bett de att osa senast den 1 juni så vi vet hur många som kommer. För min kusins svärfar bjöd 300 gäster men det kom 150 knappt så fick de batala mat och dricka för 300 personer i alla fall. Så jag bestämmde att de ska meddela oss.

Var har ni för ringar?

• MissLovely

Hej Hej Brudar ! :)

Ja du bra fråga LidaM :).. vi har itne köpt några vigselringar än så ni kan väl ta inspirera mig lite. Vill helst ha i guld.

min förlovningsring är i guld med tre diamanter på. väldigt fin :)..

en fråga hur ska ni ha er håruppsättning??

• MANDK

Hej tjejer!!

Våra förlovningsringar släta och en av de vanliga klassiska. Jag tror faktiskt att de heter Klassisk 220-6...något sådant
    Vi beställde dem från vigselbutiken.

Vigselringar hade vi pratat mycket om, killen vägrar bära 2 ringar och jag tycker att det är snygg med en kombination av vit och rött guld. Så vi får väl se hur det blir med hans ring.
    Men däremot så hade jag funderat på att ha en av de 4 st ringar:

www.vigselbutiken.se/es/product/product.asp&visible=2#

www.classicringar.com/content
    ( 2:a ringen från vänster)

Men jag har funderat också på en sak...en vigselring ska man väl bära hela tiden och sedan om man har en riktig påkostad ring, så vill man inte bli rånad t o m dödad just för ringens skull. Det kanske låter lite dumt att tänka så, men folk blir rånade/dödade för mindre grejer. Den är en av de största anledningarna till att jag är tveksam att köpa det första alternativet.

Angående håruppsättning...ojoj...jag skulle gärna vilja fråga er om råd. Det är så att jag har lockigt hår och det är svårt att bedömma dess längd. När det är nytvättad och kammad...då har det kommit ganska långt ner på axlarna, men så fort det börjar torka...då blir det lockigt och ser ut som en hårboll.
    Jag har ingen aning om hur jag ska fixa håret...och det värsta som kan hända på dagen D är att det blir regn och fuktigt...då kommer massa små hårstrå att sticka ut som horn. Hoppas verkligen på att det blir en solig dag.

Min kille hade som önskan att jag skulle ha blommor i håret...och att det ska bli lockigt, fast jag vill gärna ha slät och bakåtkammad. Lite svårt att enas

Vet era killar hur ni kommer att se ut?

Svar på tråden Bosniskt Bröllop! Hjälp!