• ladymarmelade

Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?

Blev precis medlem, eftersom jag ÄNTLIGEN har bestämt mig för att ta tag i det här.
    Undrar om det finns någon därute som är/har varit medlem? Både positiva och negativa åsikter emottas :)

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?
  • ladymarmelade

God morgon!

Ska alldeles strax gå till dagmamman med lilltjejen, sen hem och äta frukost. Efter det blir det en tur till stan för att köpa present till sambon :)

Fick min nya våg igår :) Äntligen kan jag också räkna hg. Däremot var det väl inte lika kul att väga sig på den nya, eftersom den la på 1 kg jämfört med vad den gamla gjorde.
    Dumt att byta våg så här mitt i, jag vet, eftersom alla inte kan vara exakta. Hade varit kul att veta vad jag hade vägt från början på min nya våg.
    Nu får jag ta nya tag och "börja om" eftersom den visar på 66.2 kg, alltså där jag började typ med den gamla :(

• twentyfirstofapril

Är det bara jag som råkat ut för att VK går fruktansvärt långsamt??? Blir sååå störd, har inte kunnat skriva in mat på 2 dagar för att det är så segt, och sen när man väntat en stund kommer det bara upp att "sidan kan ej visas".

• ladymarmelade

twentyfirstofapril

Nej jag håller med dig! Sidan är ganska värdelös ibland. Eller ganska ofta rättare sagt... Har ofta samma problem som du beskriver. Bloggen spökar också ofta, det händer liksom ingenting när man ska skicka sitt inlägg.

Hur länge har du varit med, och vad tycker du om själva VK?

• Snowsee

Hej!

Äntligen hemma från skolan och stan. Hittade inga jordgubbar så får klara mig utan det men köpte 14 röda rosor. En för varje månad som vi könt varandra. Köpte ett kort också. Tänkte sen tända massa ljus i kväll och göra kvällsmat åt honom. Jag har blivit bjuden på Alla hjärtans dags-middag hos mina föräldrar ikväll så det ska bli mysigt!

Kan tänka mig att den nya la på ca ett kg jämfört med den gamla. Det gjorde min nya också. Men se det som att du fortfarande gått ner lite eftersom du enliigt den gamla hade gått ner så har du ju fortfarande gått ner även om du vägde lite mer från början.

Idag var jag nere på 64,3 kg så jag hoppas att det fortsätter så!

twentyfirstofapril:

Har också upplevt att VK är segt, men läste igår att de höll på att uppdatera sidan och att det var därför det varit segt ett tag nu...

• ladymarmelade

God morgon!

Blev det en lyckad kväll igår? Uppskattade han det du hade fixat?
    Själv köpte jag en film om Auschwitz till min sambo som jag visste att han ville ha. När jag kom hem från jobbet stod det tre röda rosor med ett underbart kort på bordet. Och så hade han köpt trisslotter till mig :)

Jag blir inte riktigt klok på min nya våg... Imorse när jag ställde mig på den visade den 65.5 kg. Jippie tänkte jag! Typ 5 min senare fick jag bara för mig att kolla igen, och då visar den helt plötsligt 66 kg. Det stör mig lite att den visar så olika, för ett halvt kg är ju ganska mycket. Då känns det liksom som att man inte får nåt riktigt grepp om vilken vikt som är rätt...

Nu ska jag i alla fall köra helt enligt VK. Jag äter ordentliga mål vid varje måltid, men fortfarande inom ramarna vill säga. Jag följer alltså mina Kcal och allt sånt där. Så får vi se om detta får fart på förbränningen :)

• Snowsee

God morgon!

Jodå, det vart en okej kväll men när han kom hem var vi båda så trötta att vi gick och la och och pratade en stund i sängen i stället.. Han blev iaf jätteglad över rosorna.

Blir inte heller kklok på min våg, i morse var jag uppe i 65,1 igen. Den visar så himla olika ibland. Funderar också på att köra enligt VK men kan bli svårt nu när jag ska ut på praktik. Funderar på att köra ND under de veckorna, äta vanlig frukost och sen byta ut resten mot ND och se vad som händer. Mest för smidighetens skull när jag är på dagis. Får ju inte äta med barnen nämligen...

Just nu atår jag iaf och bakar bullar.. Var så sugen på att baka, inte äta, men baka!

• ladymarmelade

Jag måste verkligen försöka skärpa mig och inte väga mig 14 ggr om dagen :D Att det ska vara så förbannat svårt att låta bli. Man är ju som en nyfiken liten unge på Julafton. Nu har jag gett mig katten på att nästa vägning inte ska ske förrän på måndag, som är den riktiga vägdagen.
    Jag känner nämligen att när man ser att det går upp och ner så här, och varierar så mycket, så lägger man så himla mycket energi på att tänka på det. Jag tror det kan ha en negativ inverkan på hela grejen.

Igår åt jag normal frukost och lunch, och sen en bar på em när jag jobbade. Det var så skönt, för jag var så behagligt mätt hela tiden. Inte hungrig och inte proppmätt, utan bara lagom :)

Vad gott det låter med nybakade bullar!!! Jag gillar också att baka.

Längtar till lördag nu när jag ska unna mig lite godare mat ...

• Snowsee

Ja, jag känner som dig att det nog kan påverka negativt att man tänker så mycket på vikten när man väger sig så ofta. Ska försöka hålla mig borta från den till på måndag också. Deal?

Nu är snart bullarna klara poch då ska jag gå ut och ta en långpromenad. Hade eg tänkt åka och shoppa lite kläder men det var ingen som ville följa med mig så det sår vara... Men skulle vwrkligen behöva nya byxor!

Ska nog faktiskt smaka EN bulle sen.. Har nog gjort av med lite kalorier nu när jag stått och kavlat degen.

• ladymarmelade

Gud jag tycker verkligen du ska unna dig en bulle!! Själv har jag precis ätit lunch. Det fick bli mannagrynsgröt :) Konstigt att äta det till lunch kanske, men jag tycker det är sååå gott!

DEAL! Ingen vägning före måndag morgon! Ska trycka in vågen långt under badrumsskåpet, så jag inte blir påmind och frestad varje gång jag ser den :D

Är så trött, fattar inte varför... Skulle lätt kunna lägga mig och sova en timme nu innan det är dags att göra sig iordning för att gå till jobbet. Ikväll får det nog bli några bitar sushi till middag. Klarade mig hela dagen igår på jobbe tutan att en enda bit attackerade mig. Men idag tänkte jag nog vänligt öppna munnen ifall de kommer flygandes :D

• Snowsee

Nu hände ngt läskigt när jag var ute och gick. Gick en runda på 70 minuter men när jag hade kommit typ 2/3 av vägen så var det som att all kraft bara rann ur mig. Jag fick verkligen tvinga mig själv att fortsätta sätta fötterna framför mig. Blev yr, snurrig, kunde inte fokusera blicken, tung i benen osv.... Riktigt läskigt! Undrar om jag fick ett blodsockerfall??

Tog en kiwi och en clementin nu när jag kom in för att få upp blodsockret/få lite energi...

Har förrsten börjat fundera på om jag hamnat på en platå nu när det gäller viktminskningen. Eftersom jag gått ner 7,5 kg kanske min kropp tycker att "nu är det bra, nu räcker det ett tag, jag behöver vila!"...?

*funderar vidare*

Mannagrynsgröt är mumma! Och bullarna blev bra, tog en liten...

Tror att tröttheten kanske kan bero på för lite kalorier/för lite energi??

Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?