Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?
Blev precis medlem, eftersom jag ÄNTLIGEN har bestämt mig för att ta tag i det här.
Undrar om det finns någon därute som är/har varit medlem? Både positiva och negativa åsikter emottas :)
Blev precis medlem, eftersom jag ÄNTLIGEN har bestämt mig för att ta tag i det här.
Undrar om det finns någon därute som är/har varit medlem? Både positiva och negativa åsikter emottas :)
Jag läser lärarprogrammet, andra terminen, ska bli förskolelärare..
Har kvar lite sötsug ibland jag med, men har löst det med att äta massor med frukt, fruksallad, lite russin och mandlar ibland. Sen har jag inte en bestämd unnardag utan tar den dag jag tycker, men bara en dag. Förbrukar jag unnardagen på en onsdag så får jag skylla mig själv... :P
Just nu tränar jag spinning mellan 2 och 4 ggr i veckan beroende på om jag jobbar på helgen eller ej. Utöver det försöker jag promenera minst 40 min/ dag..
Just nu tittar jag på en dokumentär på 3:an om en kvinna som gått ner massor i vikt, riktigt, riktigt läskigt!
Missade den dokumentären, var den bra? Eller var det mest äckligt?
Sitter här med frukosten nu, en påse ND och en fullkornsskorpa. Mums :D
Köpte ND jordgubb först, men jag kan knappt dricka den. Tycker den har en sån konstig, skum smak... Chokladen däremot tycker jag är helt ok, nästan på gränsen till lite god tom :)
Jag vill så gärna springa och ställa mig på vågen hela tiden. Mest för att kolla så att jag inte har gått upp i vikt. Svårt att bara väga sig en dag i veckan. Nu är det ju hela 6 dagar kvar tills nästa gång. Är såååå nyfiken :D
Har du barn/sambo/pojkvän?
Sitter också med min frukost, en ND-påse, choklad. Har provat jordgubb i den färdiga varianten, jätteäckligt! Tyckte väl sådär om chokladen i början men nu är den helt okej. Drack ju en del oboy innan så det får väl vara min nya oboy.
Dokumentären var mest äcklig... mkt operationsscener.
Jag väger mig inte bara en gång i veckan, blir nog nästan varje dag. Inte så bra jag vet, men...
Jag har sambo, flyttade ihop i maj förra året, tror att jag fastnade i sambofällan då.. Myskvällar, god mat osv. Du då?
Jag tror jag drack tre påsar jordgubb innan jag köpte choklad. Men fick hålla för näsan när jag drack och ta riktigt stora klunkar så att det skulle ta slut fort :D
Jag brukar blanda minchoklad iskall och sen försöka intala mig att det är chokladmilkshake. Då är den inte alls så dum faktiskt :)
Äh jag klarade inte heller av att vänta till måndag, ställde mig på vågen innan hehe...
Jag blev sambo i dec -06. Men jag fastnade nog i förhållandefällan innan dess. Man blir lite bekväm när man har hittat nån, den hysteriska singelfåfängan lägger sig en aning.
Har en dotter som är 4 år sen ett tidigare förhållande också. Det är svårt att låta bli att äta ibland när de lagar middag. I söndags gjorde de pizza. Jag satt i vardagsrummet och surade under tiden medans de åt :D :D :D
Nu har jag lunchat på ett pastaställe med mina föräldrar.Hur pinsamt är det inte när man bara orkar äta upp 1/4 av talriken när de bjuder? Försökte verkligen få ner mer men det gick inte... Min magsäck måste ha krympt under dessa veckor..
Ställde mig på vågen i morse och jag har gått ner 4 hg till så nu är jag under 66 kg, känns så bra att ligga på 65, ngnting igen...
Grattis! Varje hg neråt är ju positivt. Själv har jag ingen digital våg, utan bara en sån där gammal vanlig rackare. Får nog införskaffa en digital, eftersom man kan se exakta hg på den.
Märker också att magsäcken har krympt. Kan inte alls trycka i mig lika mycket längre. Middagen igår tex bestod av 7 sushibitar. Blev jättemätt! Vanligtvis har det inte varit några problem att äta 11 typ :D
Tack! För varje kg känns det bättre och bättre. Var på stan och kikade idag, bestämde att när jag gått ner till 65,0 ska jag köpa mig ngt nytt klädesplagg. Det är kul att se hur kläderna växer och växer på mig men samtidigt tråkigt att de ser ut som tält men eftersom det är 10 kg kvar att gå ner så kan jag ju inte köpa nya heöa tiden... Fattig student som man är.
Det känns bra att jag fortsätter att gå ner trots röda faran och brist på motion denna veckan.
Skulle vilja baka typ sockerkaka eller ngt, bara för att få baka, men jag ska ju inte äta sånt så får nog låta bli det. Funderar iaf på att baka bröd ngn dag.. Vill baka!!
Gaaahh!! Så godissugen! Förstår inte vad det är med plugga och godis! Tog en halv tsk honung i stället och det hjälpte lite, men det var nära att jag gjorde chokladpudding men det var inte värt nästan 400 kcal...
Håller med dig, visst är det kul när byxorna börjar bli lösa i midjan! Man får väl ha det som en liten morot då och då att unna sig ett klädesplagg när man har gått ner x antal kg.
Jag stod och stekte pannkakor för glatta livet innan till min dotter och hennes lilla kompis. Sen när sambon kom hem så var jag så sjukt sgen på att ta EN. Men jag klarade av frestelsen, även om den var riktigt tuff denna gången. Kändes lite bättre sen när jag loggade in på AVK och såg hur många kcal en pannkaka innehöll.
Middagen blev istället två kokta ägg och typ 3 bitar broccoli. Skulle precis stoppa in en fjärde när jag såg en stor, fet, äcklig larv :-0
Gissa om jag tappade matlusten!!! Helst ville jag bara gå och spy upp dem som jag redan har i magen... Fy f*n...
Usch!! En larv??
Brukar göra som du och logga in på AVK och titta på hur mkt kcal det innehåller. Läste att en pizza kan innehålla 2000 kcal!!
Hur många kcal har du förresten blivit rekomenderad att äta/dag? Min pott är 1333 kcal. Men det kommer jag aldrig upp iskumt nog. Tycker knappt jag gör annat än att äta...
Svårast är det när det är långa dagar i skolan, som imorn, 9-16. Det är så lätt hänt att man köper ngt i cafeet. Men nu har jag gjort grekisk sallad som jag ska ha med mig i morn, ska ta med lite frukt också som mellanmål så hoppas jag att jag klarar mig. Har märkt att det bästa är att lämna plånboken hemma.