• ladymarmelade

Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?

Blev precis medlem, eftersom jag ÄNTLIGEN har bestämt mig för att ta tag i det här.
    Undrar om det finns någon därute som är/har varit medlem? Både positiva och negativa åsikter emottas :)

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?
  • Snowsee

Måste bara tala om: Mätte mitt midjemått nu och det har minskat från 88 cm till 78 cm på 7 veckor!! :-O *hoppar runt*

• ladymarmelade

Grattis! Det går ju kanonbra för dig!

Kan säkert vara så att du har hamnat på den där ökända platån ja. Du har ju trots allt gått ner många kg. Kroppen kanske behöver varva ner lite, precis som du säger.

F*n vad svårt det är att låta bli att väga sig! Vägde mig inte en enda gång igår, men det var verkligen svårt att låta bli. Man vill nog väga sig så ofta för att ha koll på läget så att man kan åtgärda det fort om det nu skulle behövas. Det är ju inte så kul att ställa sig på vågen på måndag och så har man gått upp 2 kg :(

Sitter och äter min grötfrukost igen. MUMS :D

• Snowsee

Tack!! Har köpt nya byxor idag för att fira lite. När jag når mitt mål så ska jag köpa ett par sånna där fina dyra byxor, men ingen idé att göra det nu.

Hoppas bara att jag kommer över platån snart om det är så...

Ja, jag vet.. det är jättesvårt att låta bli att väga sig.Känner som du att man vill ha koll på läget och kunna göra ngt åt det snabbt. Hoppas verkligen att vågen ger ett bra resultat på måndag. Det finns en risk att den inte gör det eftersom vi i morn ska ha "sagan om ringen-maraton" här hemma med godis och sånt. Men ska kompensera det på söndag med en långpromenad. Kanske hinner ut en sväng i morn också innan.

Funderade förresten på det där med att vågen visar olika på kort tid. För några dagar sen när jag vägde mig så provade jag att väga mig först med badrumsmattan som underlag och sen utan mattan under, bara på hårt golv. Resultatet av min undersökning blev följande: När jag stod med mattan som underlag vägde jag 66,2 kg, när jag hade plockat bort mattan så var jag nere på 64,2 kg. Dvs 2 kg i skillnad!! Tror att vågen ger mest rättvist och rätt resultat på hårt underlag! Det är min slutsats av det hela iaf..

• ladymarmelade

Åh vad kul med Sagan om ringen maraton! Det hade jag och min sambo också för inte så längesen. Det är ju några timmar som går åt, så jag tycker absolut att man måste äta lite godis och sånt till :)

Själv ska vi åka till Falköping idag för att ev köpa en bil vi har hittat. Ska bli kul med en liten utflykt.

Tänkte starta dagen med gröt igen. Gott gott! Lite skönt att ta en paus från ND. Sen får jag se vad det blir för middag ikväll. Är sugen på thai, så vi kanske satsar på det.

Jag kunde inte låta bli!!!!! Var tvungen att väga mig igår :D :D :D Hade nästan abstinenser så jag mådde psykiskt dåligt :D Hyfsat nöjd med resultatet, men nu ska jag vänta tills måndag. LOVAR!!!

Ha en bra helg!!

• Snowsee

Skönt med en utflykt! Behövs sånns ibland. Jag ska ta en ND till frukost och lucnch för att balansera lite, eftersom det blir en massa onyttigt sen... Men de kalorierna ska jag få bort nästa vecka på praktiken!

Vägde mig också igår... *hrm*...abstinens är verkligen rätt ord och hur sjukt är inte det? Hade gått ner till under 64 så nu är det på rätt väg igen hoppas jag. -8 kg!

Ha en bra dag och lycka till med bilen!

• Snowsee

Det smög sig visst in några stavfel... *sånt och *lunch skulle det ju stå.

• ladymarmelade

Sådär, då har man skaffat ännu några vuxenpoäng och gått och blivit bilägare :D Inte jag kanske men sambon.
    Blev en liten lagom utflykt igår. Vi hittade typ inte ut från Falköping när vi skulle hem så vi var tvungna att gå in på en mack och köpa en karta :D

Hur har helgen varit? Var det kul med erat filmmaraton?

Jag flippade ur lite igår när vi var på väg hem, så vi stannade på Sibylla Men hjälp vad gott det var!!!

Är ensam hemma idag, så nu kan jag äta vad jag vill. Blir nog lite ND igen, det var ett tag sen.
    Läste förresten i min instruktionsbok för min nya våg igår. Blev jätteförvånad över en sak... Det står typ att vågen kan diffa med ca 1 %. Dvs, väger de 70 kg så kan vågen visa mellan 69.3 och 70.7! Eller nåt sånt...
    Men hallå, det är ju 1.4 kg som den kan missvisa!! Det är ju supermycket! Hur ska man då bli klok på vad man väger?! Suck...

• Snowsee

Att ha bil är bra men det finns en risk att man blir lite bekväm av det... Sen är det ju bra om bilen fungerar också, vilket våran inte gör just nu.. Men nu får jag ju en anledning attv gå mer när bilen inte funkar och sambon har börjat cykla till jobbet. Så något gott av det hela.

Helgen har varit bra, har just gått en 80 minuters promenad, gick hem till föräldrarna för att låna en kamera och tillbaka igen så det var dagens motion! Maratonet i går var okej, blev dock väldigt segt att sitta och titta på dem så vi såg bara de två första. För när de var slut var kl 21.30. Blev dock en del godis och lite chips och cola. Åt en 1/3 av en pizza också, orkade inte mer! Men det var skönt att få svulla en dag. Idag är det dock ND som gäller. Och det fram till fredag har jag bestämt. Ska dock äta varnliga mellanmål. Vill verkligen få bort de sista 7 kilona nu!

1% låter ju inte så mycket i diff men när man ser det i kilon är det ju massor! Jag blir ju nojjig om jag gått upp 2hg! Tror egentligen att man ska titta mer på skillnaderna på kläderna än på skillnaden på vågen och kilona... Känns bra att komma i jenas man inte haft på några år..

• ladymarmelade

Jag slafsade i mig en hel påse bilar igår också. Det fanns liksom ingen hejd på allt gott när man väl började :D Drack också en del cola, men håller mig till Pepsi max som jag inbillar mig är LIIIITE mindre onyttigt... :D

Ja det blir för tufft att kolla på alla tre filmerna i sträck. Då har man ju att göra från morgon till kväll.

Jag har inte ens körkort, så jag har inget val. Jag får använda benen även fast vi har bil. Kan ju cykla också, men jag vill hellre gå till jobbet, eftersom jag får mer motion då. Det är nämligen bara nedför hela vägen dit, så jag sitter i princip helt stilla på cykeln. Då känner jag mig för lat :D

Idag ska vi fira min pappa som fyller år. Ska iväg och äta på thairestaurang. Det ska bli spännande, har aldrig ätit thai ute nån gång, bara gjort hemma.

Håller med, det är bättre att kolla skillnaden på kläder och sånt. Vågen verkar ju leva ett eget liv... Kunde inte låta bli idag heller :D Men idag verkar den vara på gott humör, 65.1 kg Imorgon är det ju den riktiga vägningsdagen, får se vad den säger då... Hehehehe.

• Snowsee

Jag har körkort men försöker att inte använda bilen (när den funkar) så mycket. Jag cyklar gärna men nu när det är snö så vågar jag inte så då blir det till att gå.. och det är bra!

Thaimat är gott men tycker bättre om kinamat, kinabuffé. Så gott!

Ska väga mig i morn på väg dagen och hoppas att vågen är på bra humör. Sen ska jag försöka hålla mig till fredag när ND-kuren är klar men vi får väl se om det går... Abstinensen!

7 kilo kvar...känns rätt mycket men har ju gått ner hälften iaf men kan tänka mig att det kanske är de sista 3 kilona som är de svåra...Men hoppas verkligen att jag klarar av det till juni och beach 2007!! Jag ska vara snyggast på stranden i år, i ny bikini!!

Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?