• ladymarmelade

Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?

Blev precis medlem, eftersom jag ÄNTLIGEN har bestämt mig för att ta tag i det här.
    Undrar om det finns någon därute som är/har varit medlem? Både positiva och negativa åsikter emottas :)

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?
  • ladymarmelade

Va f*n?! Nu när jag ställde mig på vågen på morgonen så var jag plötsligt tillbaka på stygga 66 kg
    Hoppas verkligen att det är röda faran som orsakar detta. Den har liksom inte gjort sin entré än denna vecka som beräknat. Men känner ju att nåt är på G... Annars vet jag inte vad jag tar mig till, då blir det ett mindre psykbryt. Vägde ju liksom 65 kg igår innan jag skulle lägga mig. Kan man gå upp 1 kg under natten?!

USCH vilken dålig start denna morgonen fick!

• Snowsee

Det kan säkert vara så att det är röda faran som orsakar att du gått upp lite i vikt igen. Min är nästan slut nu så det sa bli spännande och skrämmande att se vad som händer nästa vecka.
    Och ja, man kan gå upp ett kg under natten. Ställde den frågan till min "personliga coach" igår. Har "anlitat" mitt ex som coach åt mig eftersom han är duktig på träning och mat och sånt. Enligt honom så ska man inte hänga upp sig på kilon eftersom det kan skilja upp till 2 kg från en dag till en annan beroende på hur mkt vätska du har i kroppen. Så förmodligen beror det extra kilot på röda faran eftersom man brukar ha mer vätska i kroppen då. Kan ju säga att jag igår morse vägde 64,8, i går kväll var den uppe i 67,4 så därför var jag tvungen att ställa mig på vågen idag igen och nu är jag nere på 64,7.

Så låt inte det kilot förstöra din dag, det kanske är din gamla våg det är fel på!?

• ladymarmelade

Nu dröjer det dessutom lite till innan jag får min våg. Ringde en kille igår och sa att den vita var slut och frågade om det gick bra med en svart istället.

Du har nog rätt, det är nog den där gamla stenåldersvågen som har fått ett tuppjuck :D Eller kan det vara de där sushibitarna som ramlade in i munnen på mig igår IGEN?! :D :D :D

• Snowsee

Jag tror stenhårt på att det är vågens fel! Och sushin! De bara hoppar in i munnen på dig antar jag? :P

Har bestämt att jag i dag ska dricka diet hela dagen. I morn ska vi på inflyttningsfest så då blir det nog liiite alkohol.. Hrmm...

• ladymarmelade

Ikväll blir det INGEN sushi!! Brukar ändå vara så mycket att göra på fredagar, så vi hinner knappt ens dricka.

Tänkte faktiskt i samma banor som dig. Tror det får bli diet hela dagen för mig också. Ska ta med någon bar till jobbet så jag får något att tugga på i alla fall. Segt att bara dricka hela tiden...

• Snowsee

Jo, det är lite trist att bara dricka, så ska gå och handla en bar sen som jag kan ta med till jobbet i kväll. Ska ju jobba hela helgen så det gäller att jag planerar min mat. Det är nackdelen med att jobba i en mataffär, man ser hela tiden ngt som man blir sugen på och eftersom det finns inom räckhåll så köper man ofta det... inte bra alls. Så därför ska jag vara hård mot mig själv i helgen.

• ladymarmelade

Och när man är hungrig så är ju ALLT gott, tom en tomat eller ett paket nudlar framstår ju som rena gourmetmiddagen :D

Ikväll när jag kommer hem från jobbet är jag förhoppningsvis ensam. Killarna skulle ut och äta och min dotter ska till sin pappa denna helgen. Då ska jag slänga mig i soffan och glo på någon riktigt dålig film :D Man får passa på, det är inte ofta man har ensamtid längre. Sambon är ju nyinflyttad från Sthlm, så han har inte så många som han umgås med här än.

Hur länge har ni varit tillsammans?

• Snowsee

Jag har ofta kvällarna för mig själv eftersom sambon jobbar skift, förmiddagar 7-15 och eftermiddagar 15-23. Men vi har mkt mer tid tillsammans nu än tidigare eftersom han inte längre jobbar helger eller natt. Det har också blivit bättre sen jag började plugga trots att jag fortfarande jobbar varannan helg. Vi träffades i dec 2005, har varit tillsammans sen januari 2006, bott i hop sen maj 2006 och varit förlovade sen november 2006 så det har gått ganska fort för oss. Men han är den jag vill leva med och skaffa barn med..

Det kan vara svårt det där när man är nyinflyttad till en stad har ett par kompisar här där killen kommer från Kristianstad och tjejen är uppvuxen här i Örebro. Det var likadant för dem i början när han flyttade upp hit..

• ladymarmelade

Snabba ryck ja, men varför inte?! Jag har alltid tillhört skaran som anser att om det känns rätt så gör det. Varför då vänta i flera år för att "alla andra gör det"? Nähä... Sånt är bara tråkigt!

Jag och min sambo träffades på nätet i juli -05. Vi pratade en massa och i okt åkte jag upp till honom första gången. Efter det pendlade vi fram och tillbaka ända tills i jan -06 när han ÄNTLIGEN fick jobb och flyttade hit.
    Nu vill man ju inte vara utan honom, även om man kan bli lite arg på honom ibland :D

• Snowsee

Nej, precis.. känns det rätt så ska man satsa på det tycker jag! Men jag tror att några i vår omgivning blev smått chockade över att vi flyttade ihop så snabbt, kanske delvis för att vi båda bodde hemma innan. Det var dock ingen negativ respons från omgivningen. Sen tror jag inte att de blev lika förvånade när vi förlovade oss. Det hade de nästan räknat med att vi skulle göra ngn gång. Jag och min sambo bråkar väldigt sällan, för det mesta blir det aldrig bråk utan en sansad diskussion i stället. Vi säger vad vi tycker och löser det tillsammans men självklart blir jag arg på honom i bland.

Oftast är det småsaker som ska göras hemma som han inte ser och som jag då måste be om. Typ damsuga, städa badrummet eller diska. Killar verkar inte uppleva att det är stökigt lika fort som vi tjejer gör....

Spännande med internet! Har faktiskt också träffat några killar så varav 2 st som jag sen haft förhållande med. Men jag och min nuvarande träffades hos en gemensam kompis och spelade UNO.

Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?