• ladymarmelade

Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?

Blev precis medlem, eftersom jag ÄNTLIGEN har bestämt mig för att ta tag i det här.
    Undrar om det finns någon därute som är/har varit medlem? Både positiva och negativa åsikter emottas :)

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?
  • Snowsee

Förresten, mitt BMI ligger nu på 23,8, när jag startade var det 26,4 Jag är numera "normalviktig"! Vet att man inte ska stirra sig blind på BMI:et men en liten riktlinje är det iaf.

Sambon berättade förresten att han gått ner 3 kg sen nyår. Han har allt blivit lite inspirerad av mig fast han inte vill erkänna det..

• ladymarmelade

Hemma från jobbet nu. Var väldigt lugnt för att vara fredag, skönt det.
    Idag slank det faktiskt bara in 5 bitar, men det är typ också det enda jag har ätit idag. En påse ND och en bar.

Nu ska jag njuta av min ensamhet här så länge den varar :D Ska bara väga mig lite först...

Ha det bra, vi höres!

• Snowsee

Nu är jag ocså hemma från jobbet. Åt en bar och ett äpple till kvällsmat på jobbet men när jag kom hem nu så hade sambon gjirt popcorn som luktade i hela lägenheten så jag tog några... inte många men några.. Inte så bra jag vet men kunde inte låta bli!

Nu ska jag snart sova, försöka få lite massage först..

Ha en trevlig helg!

• Snowsee

Nu sitter jag här med min ND till frukost men det blir också den enda ND:n idag eftersom vi ska på fest ikväll. Känner att jag måste äta vanlig mat för att klara av lite alkohol.

Vågen står nu på 64,4 kg, 4,4 kg från delmål nr 2 som är 60 kg. Det närmar sig!

• ladymarmelade

Det blir nog lite alkohol för mig också ikväll, så jag ska också äta lite vanlig mat idag. Ska bli skönt att släppa allt vad ND heter för en dag.

Idag pekade gammelnålen på strax under 65 kg. SKÖNT :D

Ha en kul kväll!

• Snowsee

God morgon!

Blev inte alls mkt alkohol för mig igår, tog bara ett glas bål och det räckte. Dock så slank det ner en kebabtalrik när vi var på väg hem. Inte alls bra men jag var så hungrig och det var så gott. Mår inte alls bra idag. Magen spökar, tror inte den tyckte om kebaben. Det kanske blev en för stor chock för den så idag ska jag försöka gottgöra magen med massor med vatten och ND.

Snart dags för jobbet och sen det sista tentaplugget ikväll. Håll tummen för mig i morgon!

Hoppas du haft en bra helg!

• ladymarmelade

Hej hej!
    Blev en ganska lugn kväll igår för mig också. Drack typ 3 öl, sen kände jag att det fick räcka. Men vi hade skitkul ändå :)
    Blev en god carbonara till middag igår, det var riktigt gott med normal mat! Idag åkte killarna och hämtade pizza, och det blev en skaldjurssallad till mig.

Imorgon är det nya tag som gäller. Känns lite lättare när man har haft en dag när man har unnat sig lite.

Ska hålla tummarna för dig imorgon. Lycka till om vi inte hörs innan :)

• Snowsee

Hej!

Ja, visst är det skönt med en unndardag? Känns lättare att fortsätta då. Upptäckte dock att jag gått upp till 65,1 igen men tror att det kan bero mkt på allt vatten jag hällde i mig i går när jag mådde illa hela dagen- Idag är det iaf nya tag som gäller!

Nu är det tentadags och jag har inte sovit ngnting. Beror nog till viss del på nervositet kanske.. Ska iaf bli skönt när det är över...

Ha en bra dag!

• ladymarmelade

Hoppas att tentan går bra för dig!

Ställde mig på vågen idag i hopp om att den skulle peka under 65 igen, igår låg den på exakt 65. Näpp, nu visar den 66 kg igen alltså lika mycket som när jag började typ :( Nu är jag förvisso mitt i lingonveckan, så jag hoppas verkligen det är därför.

Nya tag idag, men nu tar det plötsligt emot litegrann. Vill ju se resultat!

• Snowsee

Nu är jag hemma igen. Tentan tog ca 40 min att skriva. Tror att det gick bra.

Det är inte kul när vikten står stilla eller gårupp som den gjort för mig nu, men jag ska orka och jag ska kämpa! Ska ta och städa nu och sen ta en promenad och hoppas på att jag förbränner lite grann iaf....

Vi får peppa varandra!

Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?