• ladymarmelade

Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?

Blev precis medlem, eftersom jag ÄNTLIGEN har bestämt mig för att ta tag i det här.
    Undrar om det finns någon därute som är/har varit medlem? Både positiva och negativa åsikter emottas :)

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?
  • Snowsee

63,9 kg idag.... är väl halvnöjd...

• ladymarmelade

Hej igen!

Var iväg och hjälpte en kompis igår och sen fastnade jag där hela dagen. Därför skrev jag inget igår.

Min vägning var väl ok, inget höjdarresultat men det var i alla fall ett halvt kg ner. Bättre än inget.
    Sent igår kväll var jag och sambon ute på en promenad. Det var jätteskönt att gå så strax innan man skulle lägga sig. Man somnade gott efteråt.
    Gick med stavar och det känns lite idag. Inte att jag har träningsvärk, men det känns att armarna har jobbat lite extra :)
    Sitter och äter min ND frukost nu, och sen tänkte jag gå ut och gå Hälsans stig. Tar med lite musik så blir det lite roligare.

Hur går det på din praktik? Var första dagen ok eller?

• ladymarmelade

Kom på en sak till...

Var mäter du ditt midjemått??? Har aldrig blivit klok på det, var man ska mäta. Tror att jag mätte "på mitten" sist, dvs precis i samma höjd som naveln. Där är jag nämligen som tjockast. Men nhu ser det ut som att jag har tappat cm i själva midjan, alltså över naveln. fattar du alls vad jag menar? :D Låter helt förvirrad ju... :D :D :D

• Snowsee

Bättre ner än upp iaf! Alla minus är ett minus.. Det är skönt att gå, funderar också på att köpa stavar. Går ju iaf 50 min om dagen nu när jag är på praktiken.

Och ja, den är väl okej. Inte riktigt kommit in i det än men det kommer väl.

Blir eg inte heller klok på var man ska mäta midjan, men jag har börjat mäta "över" navlen, dvs så att måttbandet runt midjan på navlen... alltså inte typ 1 cm ovanför naveln. Och där har jag nu minskat 12 cm, och man kan väl säga att det är där jag är som tjockast också! Blev du klokare?

Vad svårt det är att hålla sig till ND nu, har verkligen ingen motivation till det....

• ladymarmelade

Bra gjort, grattis!!! :)

Jag har inte vägt mig sedan i måndags, och nu börjar den värsta abstinensen lägga sig :D
    Jag har lagt ner den "rena" ND dieten på dagarna. Tar den som ett mellanmål ibland, men annars äter jag vanlig mat numera.
    Satt och surfade runt på VK igår och skrev några inlägg. Kom fram till att det är bättre att äta enligt deras rekommendationer. Annars är det visst lätt att kroppen ställer in sig på svält, och då slaäpper den inte ifrån sig fett på samma sätt. Det tar längre tid med andra ord. Så igår åt jag vanligt hela dagen, men nyttigt då förstås :)

Idag blir det definitivt ingen promenad. 8 minusgrader och värsta snöstormen typ. Det bara virvlar och yr runt. Får hitta på nån motionsform inomhus istället. Måste ju ändå gå till jobbet i eftermiddag, så lite promenad får jag ju då.

Ha det bra!

• Snowsee

Tack!

Har bestämt att jag from nästa vecka ska äta helt som vanligt och utan ND, men så klart nyttigare och mindre portioner. Kanske byter ut ngt mål ngn gång ibland. Har också läst att kroppen ställer in sig på svält om man äter för lite kalorier. De rekomenderar ju att man inte äter mindre än 1300 kcal/ dag. Känns dock som att jag kommer få åta massor för att komma upp i det. Men ska försöka ta de sista 5 kg med vanlig mat.

Här hade vi - 15 grader i morse, men det var bara att traska iväg. Har åkt madrass i pulkapacken med barnen i dag också så jag har allt fått lite motion. Hoppas dagen varit bra.

• ladymarmelade

God morgon!

Min dag igår var helt ok. Traskade ner till jobbet i snöstormen, svor hela vägen ner typ :D
    Var jättelugnt på jobbet, det var väl ingen som frivilligt gav sig ut i det vädret. Sen var det bara att pulsa hem igen. Känns lite som att gå i kvicksand när man går i uppförsbackar :) Men bra motion är det definitivt!

Idag är det inte lika kallt, så jag tror det får bli 5 km promenaden idag.

Nu när jag väl har börjat äta vanlig mat igen så har jag inte haft några större problem med att komma upp i rätt kcal mängd. Däremot kan det vara jättesvårt vissa dagar att få rätt fördelning mellan kolhydrater, proteiner och fett.
    Får se om detta ger något resultat på vågen på måndag. Annars blir jag nog lite sur...

• Snowsee

God middag!

Att gå i snö är bra motion! Blev en kort dag för mig på praktiken idag, mår inge vidare. Känns som att det är influensa på väg lr ngt så jag gick hem. Ska skriva lite på uppgifterna istället. Men har ju iaf fått 50 min promenad.

Ja, det är svårt att få rätt fördelning på de tre... och det känns som att mina sista kilon sitter som berget..

Förstår att du blir sur om det inte ger resultat men å andra sidan kan man ju inte leva på ND resten av livet..

• ladymarmelade

Inte konstigt om du blir lite sjuk nu i början egentligen. Tänk på alla baciller som de små liven har. Det blir värsta krocken ju :D

Blir ju en promenad till senare idag när jag ska till jobbet. Nu har det börjat snöa och blåsa igen.
    Var riktigt kallt ändå innan när jag gick Hälsans stig. På vissa ställen blåste det så jag nästan höll på att dö. Minst :D kansk einte så genom tänkt å andra sidan att gå ut i joggingbyxor, vad vet jag?!
    Blev nästan tårögd av glädje när jag närmade mig mitt hus igen, hahaha!

Idag åt jag mannagrynsgröt till frukost, och då blev fördelningen väldigt jämn och nästan exakt. Ska fortsätta med en ND bar sen och sushi till lunch. Då ser det ut som att åtminstone fördelningen är som den ska vara. Däremot kommer jag bara upp i hälften av kcal:en. Aldrig blir det bra

Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?