• ladymarmelade

Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?

Blev precis medlem, eftersom jag ÄNTLIGEN har bestämt mig för att ta tag i det här.
    Undrar om det finns någon därute som är/har varit medlem? Både positiva och negativa åsikter emottas :)

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?
  • ladymarmelade

Ja en larv... Kräkvarning!

Min rekommenderade mängd är 1300 kcal. Kommer upp i hälften ungefär :D Kanske beror på att jag äter ND påsar under dagen, jag vet inte? Idag har jag ätit ca 750 kcal.

Har brist på proteiner i min lilla cirkel. Vad äter man som är riktigt proteinrikt? Vill inte äta för mycket bröd.

Imorgon ska jag jobba, så då blir det nog lite misosoppa och sushi till middag. Jobbar på en sushirestaurang :D Bättre det än McDonalds typ hehe.

• Snowsee

Jag har också oftast brist på proteiner men ibland även kolhydraterna. Vete 17 hur jag ska få upp proteinvärdet...

Antagligen beror det på att vi äter ND att vi inte kommer upp i "rätt" kcal mängd.

En sak jag börjat märka nu när det försvunnit ett antal kg är att jag fryser mkt mer än tidigare, är det isoleringen som försvinner tro? Har också märkt att när jag väl äter ngt med ganska mkt socker i, typ en cacacola eller lite godis så får jag huvudvärk.. Frågan är vad det beror på?

• ladymarmelade

Det kan väl mycket väl vara så att du fryser lite mer pga att du har tappat lite isolering :)
    Jag känner inte av några direkta förändringar än, men så har ju du tappat många fler kg än vad jag har också.

Såg förresten att du hade startat en annan tråd också, ang att din sambo chattar med web cam. Hur går det för dig? Förstår att det känns olustigt!

• Snowsee

Ja... frågade honom nu om jag fick plocka bort den sa att jag tyckte det var obehagligt med den. Och det fick jag utan problem, så nu har jag gömt undan den lite i "dataskåpet". Väntar nog med att fråga om han gjorde det jag trodde framför den eftersom det gick smärtfritt att plocka bort den...

• ladymarmelade

Nu kom jag på en sak. Har du provat ND:s olika bars? Det finns massa olika smaker, och några av dem är jättegoda! Smakar NÄSTAN som en vanlig chokladbit. Jag brukar ta en sån när jag blir alldeles för desperat godissugen.
    Men det är ganska hög kcal på dem tyvärr...

• Snowsee

Jo, jag har provat dem, alla tror jag. Gillar bara chokladen där med. Den smakar nästan godis. Jo, det är väl ca 200 kcal i en sån tror jag men det finns ju ngn barsnacks också som man kan äta om man blir riktigt sugen men dem har jag inte provat än...Har du?
    Tycker ändå inte att 200 kcal är så farligt, de ersätter ju också en hel måltid..

• Snowsee

Nu sitter jag har med min ND till frukost och förvånas över att jag "rasat" i vikt på sen i söndags. Har gått ner 1 kg sen dess och detta trots röda faran. Det här är också första veckan som jag inte har hunnit/kommer att hinna träna men ändå så går jag ner mer än tidigare. Har faktiskt fuskat lite med maten också. Tog tex en kaviarsmörgås i går kväll, första gången på 5 veckor. Nu är jag nere på 65,6 kg, alltså drygt -6kg...

Förstår inte vad som händer men är glad iaf! Dags för skola, ha en bra dag!

• ladymarmelade

God morgon!
    Ska alldeles strax inta min ND frukost också. Lyxigt :D

Jag tror att kroppen behöver "komma ikapp" lite ibland, så att den får en ny skjuts för att öka på förbränningen. Just som du skriver att du har tränat mindre och kanske fuskat nån gång då och då. Det kanske blir som en liten "nystart" för förbränningen. Annars är det nog lätt att man hamnar på den ökända platån, där man fastnar och ingenting händer.
    Tror inte heller att det är fel att ha en dag i veckan som vi har, när man äter lite mer ordentligt.

Måste se om jag hinner skaffa en digital våg nu i veckan. Jag vill också räkna hg :)

Ska ju jobba ikväll, så då brukar det vara lättare att inte tänka på hur sugen man är på mat hela tiden. Man har annat att göra.

Vi hörs senare, ha det gott!

• Snowsee

Nyss hemkommen från skolan. Lång och påfrestande dag. Är helt slut i huvudet men måste ta tag i tentaplugget nu. Ska ta mig en ND till kvällsmat senare. Kanske är det som du säger att kroppen behöver en "nystart" ibland för att öka förbränningen. Kroppen behöver ju trots allt fett.

Ja, skaffa em digitalvåg, hg är roligt att räkna.

Hoppas dagen varit bra!

• ladymarmelade

Hej hej!

Har just intagit dagens första ND :)
    Beställde en digitalvåg igår via AVK. Den var jättebillig, men den duger säkert.

Imorse när jag ställde mig på gammelvågen pekade nålen ÄNTLIGEN på 65! Säkert några hg mer, eftersom man inte ser dem på den vågen, men ändå. Tjohoo! Ändå gick det lite överstyr igår på jobbet. Hade mycket att göra hela kvällen, så när jag väl fick tid att äta så slank det ner ganska många bitar sushi... Fick jättedåligt samvete, men när jag sedan kom hem och fyllde i allt på AVK så stämde både kcal och alla delarna i cirkeln för första gången nästan exakt. :)

Ska jobba ikväll också, men idag ska det inte få gå överstyr :D

Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?