• ladymarmelade

Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?

Blev precis medlem, eftersom jag ÄNTLIGEN har bestämt mig för att ta tag i det här.
    Undrar om det finns någon därute som är/har varit medlem? Både positiva och negativa åsikter emottas :)

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?
  • Snowsee
    Vem vet, du kanske BLIR sugen i kväll? Men Sushi är det väl inte så många kalorier i?
    Jag hade marmelad och ost på min smörgås... Så gott! Och så länge sen jag åt mjukt bröd!
    Men nu ska jag hålla mig till ND resten av dagen.

Alla hjärtans dag i morgon ju, funderar på vad jag ska hitta på till honom om jag ska hitta på ngt. Vi kommer nämligen inte ses förrän typ 23.30 i morn kväll eftersom jag har skola och han jobbar eftermiddag. Du har inga tips på lager, som inte kostar så mkt?
  • ladymarmelade

Jag är ganska dålig på såna tips... Sitter själv och funderar på vad jag ska ordna till min gubbe. Har inte heller stora pengar att spendera, så det får nog bli något litet. Tanken som räknas heter det ju :D

Själv är jag en sucker för blommor och sådant enkelt. Vet inte hur din sambo är? Jag tycker det är gulligt med en bukett röda rosor, ett kort och en sån där Aladdin chokladask med små hjärtan (vet inte vad de heter...) En klassisk Alla Hjärtansdagpresent!

• Snowsee

Ja.... funderar på att köpa några rosor.Sak nog försöka få tag på några jordgubbar också och doppa dem i choklad. Tänkte tända en massa ljus, göra varma smörgåsar till kvällsmat åt honom när han kommer hem och ev tappa upp ett bubbelbad.. Skulle di bli glad för det?

Det var likadant förra året, då jobbade han också eftermiddag men då åkte vi och köpte mat mitt i natten och sen tittade på film till fram på morgonen, han fick nämligen första delen av Sagan om ringen av mig då..

• ladymarmelade

Tycker din idé låter jättebra. Det blir ju jättemysigt för honom att komma hem till nåt sånt, det uppskattar han säkert!

Min sambo uppskattar romantik och sånt, och tycker det är jättekul när jag hittar på såna saker. Jag älskar sånt, levande ljus, musik osv osv. Däremot kan jag väl inte skryta med att min sambo är världens romantiker :D Som sagt, han uppskattar när jag gör det, men förr året på Alla Hjärtansdag tex så fick jag uppladdningsbara batterier :D :D :D Ja hahaha vad säger man?!

• Snowsee

Min sambo kan om han vill och är på det humöret. Förra året hade han inte hunnit fixa ngt till Alla hjärtans dag så några dagar senare fick jag 10 långa röda rosor som förlåt för det.. Såååå fina var de!

• ladymarmelade

Fast å andra sidan slog det mig nu... Innan vi flyttade ihop och han bodde i Sthlm så fick jag blombud lite då och då. Det tyckte jag var vansinnigt romantiskt :) Jag får nog ta tillbaka mitt tidigare uttalande, min sambo är nog som din kanske. Han kan nog om han bara vill och lägger manken till :D

• Snowsee

Jag sitter här och funderar på AVK. Där står det ju att jag kan äta 1333 kcal per dag. Om jag tränar och bränner säg 400 kcal på träningspasset så står det att jag kan äta de extra kcal:erna också om jag är hungrig. Dvs 1333 + 400. Det jag funderar på är om det innebär att jag utan träning förbränner mer än de 1333 kcal jag får äta per dag eftersom man för att gå ner i vikt ska förbränna fler än vad man stoppar i sig? Kan man verkligen bärnna så mkt per dag utan att träna, eller röra sig spec mkt? Med tankte på att jag nu typ får i mig 600 kcal per dag så borde jag ju gå ner mkt snabbare i vikt i så fall?

Eller är jag helt ute och cyklar?

• ladymarmelade

Oj... Ja du det har jag inte tänkt på...

Jag funderade häromdagen på om det kunde vara så här tokigt, att man inte går ner så fort i vikt just för att man inte äter de rekommenderade kcal varje dag? Att kroppen går på "hold" hela tiden, förbränningen liksom stannar av i farten. Man har ju läst många som börjar rasa i vikt så fort de börjar äta mer, men nyttigt då naturligtvis.

• Snowsee

Ja... har också funderat på det... men samtidigt så om man går på en "ren kur" ND så får man ju i sig ca 500 kcal per dag och då går man ju ner i vikt... Men jag vet inte... Man kanske skulle maila AVK och fråga...

• Snowsee

Läste lite här: viktklubb.aftonbladet.se/cm/2.10/2.113/1.4658

Men det känns somlite dubbla budskap iaf...

"Vad händer om jag äter mindre än 1300 kalorier? Kroppen anpassar förbränningen "lite efter hur mycket du äter. Äter du mindre, minskar förbränningen. Du blir inte tjock av att äta för lite. Däremot är det svårt att få i sig tillräckligt med näring om man äter under 1300 kalorier per dag. Därmed inte sagt att man automatiskt får i sig tillräckligt med vitaminer och mineraler om man äter mycket kalorier. Om man äter en massa fett och socker och ingen frukt eller grönsaker är det svårt att få i sig tillräckligt med vitaminer trots att energiintaget är stort."

"Måste jag äta upp alla kalorier varje dag? Nej. Det behöver du inte om du blir mätt på mindre."

"Måste jag äta upp mina motionskalorier? Nej. Du behöver inte äta upp de extrakalorier du förbrukar genom träning om du blir mätt på mindre."

"Hur ska jag räkna mina kalorier om jag tränar bort en del? Om man ätit 1300 kalorier och tränar bort 900 av dem så har man ändå fått i sig 1300 kalorier och man har fått i sig näringen därifrån, det är det som räknas. är du hungrig kan du givetvis äta upp dina bortmotionerade kalorier, men du måste inte."

Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?