Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?
Blev precis medlem, eftersom jag ÄNTLIGEN har bestämt mig för att ta tag i det här.
Undrar om det finns någon därute som är/har varit medlem? Både positiva och negativa åsikter emottas :)
Blev precis medlem, eftersom jag ÄNTLIGEN har bestämt mig för att ta tag i det här.
Undrar om det finns någon därute som är/har varit medlem? Både positiva och negativa åsikter emottas :)
Vad skönt att tentan kändes bra för dig!
Ja vi får peppa varandra nu, det är ju därför vi är här :) Och jag ska sparka mig själv ordentligt i baken!
Tänkte försöka mig på poweryoga idag, i alla fall testa en stund. Kanske inte hela programmet eftersom det var ganska långt. Ska jobba imorgon, och kan ju inte vara helt förstörd i kroppen :D Måste skaffa en yogamatta också...
Ska ju som sagt ut och gå idag. Ska bort och hälsa på på min nya praktikplats så jag tänkte att jag går fram och tillbaka, det tar ca 30 min åt ett håll så det blir ju lagom. Sen har jag tänkt köra nästan ren kur denna veckan fram till fredag. Tänkte köra ND alla mål utom mellanmålen för att se om ngt händer... Skulle så gärna vilja ligga på 63,5 kg i slutet av veckan. Ska försöka hålla mig och inte väga mig varje dag...
Måste också försöka låta bli att väga mig varje dag, men det är jättesvårt. Är ju sååååå himla nyfiken. Väger mig gärna både morgon och kväll för att se om det har skett några förändringar under dagen :D Sjukt, jag vet.
Ja, jag vet... jag är likadan. Fast jag vet att jag väger mer på kvällen än på morgonen så väger jag mig iaf...
Nu har jag iaf varit och hälsat på på den förskola där jag ska göra min praktik. Verkar bra.
Nu märkte jag att jag kom i en skjorta som jag inte har kunnat ha på hela sommaren. Då kunde jag precis knäppa knapparna, och så blev det såna där snygga glipor mellan knapparna så man såg rakt in liksom :D Nu gick det hur bra som helst.
Märkte också i helgen att mitt breda skärp, ett sådant som man har över höfterna utanpå jeansen var alldeles för stort. Trodde jag hade knäppt fel först. Nu är jag mitt emellan två hål, det ena är för stort och det andra för litet. Aldrig är man nöjd :D
Det är ganska lång praktik ni har va? Är det lågstadielärare du ska bli?
Det är kul när man börjar märka det på kläderna.. På ett sätt nästan roligare än att märka det på vågen.
Vi ska vara ute 5 veckor nu igen. Är ute 5 veckor/ termin. När jag är klar, om 3 år så kan jag jobba på förskola, i förskoleklass och i fritidshem. Så det är ju några att välja på iaf.
Tisdag, ledig idag. Men har massor att plugga...
Har gått ner under 65 igen så det känns bra. Ska faktiskt unna mig en riktig frukost idag men köra ND resten av dagen. Vill ju sä gärna ner så att jag ligger på 63 komma någonting i slutet av veckan.
Om jag ska ner till 55 så är det knappt 10 kg kvar nu, känns faktiskt lite tungt men det SKA gå!
God morgon!
Har precis stått på vågen, och vilken lättnad det var att se att den står på 65 igen. Puh! Måste helt enkelt ha varit en massa vätska i kroppen som röda faran orsakar. Skönt att vara tillbaka på banan igen i alla fall.
Fick precis en avi från posten att min våg har kommit. Ska bli jättekul att se exakt vikt from nu. Däremot är jag ju lite rädd för vad den ska visa flrsta gången, för det kan ju trots allt skilja sig från våg till våg.
Ska också äta en riktig frukost/lunch idag. Har nästan precis vaknat så jag får slå ihop det till en brunch, och då är det bättre att äta ordentligt.
Lycka till med nya vågen nu då! Det är mer motiverande att se hg också!
Ska ta en paus i pluggandet nu, ska sortera tvätt och ta en dusch och sen fortsätta läsa. Är så less på det! Men ska iaf ta mig tid att gå en promenad sen i NÄSTA paus. Jag tror på pauser!
Man måste ta pauser. Läste studieteknink första terminen och det var så himla många småtips som man inte tänker på själv. Förr försökte jag alltid att sitta och maratonläsa och nästan hjärntvätta mig själv tills jag kunde det. Den tekniken funkar ju inte...
Sitter här med mina goda mackor med makrill i tomatsås nu :D Ska jobba ikväll, men lyckligtvis är jag inte sugen på sushi idag, så det kommer INTE ramla in några bitar i munnen på mig :)