• ladymarmelade

Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?

Blev precis medlem, eftersom jag ÄNTLIGEN har bestämt mig för att ta tag i det här.
    Undrar om det finns någon därute som är/har varit medlem? Både positiva och negativa åsikter emottas :)

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?
  • twentyfirstofapril

Jag är medlem sen en längre tid tillbaka. Har gått ner från 119 till 105 hittils och det har skett i etapper. Jag har haft perioder då jag inte alls skrivit in vad jag ätit. Jag är nöjd med upplägget där. Lite pill att skriva in recept o så innan man e van men sen flyter det på.

• ladymarmelade

Ok, det låter bra!

Jag undrar vad som händer om man inte uppnår det kcal antal som man får rekommenderat? Idag är ju min första dag, men jag kom inte alls upp i de siffrorna som jag "borde". Kom upp i kanske en tredjedel.

Jag kör Naturdiet parallellt med AVK.

• Snowsee

Jag är också med i viktklubben. har varit medlem en vecka. Kör också Naturdiet under tiden men äter minst ett vanligt mål mat om dagen. Har satt upp som mål att jag ska ner 1 kg i veckan och det klarade jag förra veckan. Tror inte det gör ngt om man inte kommer upp i rätt antal kcal, bara man äter sig mätt..

• ladymarmelade

Snowsee

Vad kul, då kör vi ju på ungefär samma sätt. Vilket mål mat brukar du äta som vanligt?

Jag åt precis en 7 bitars sushi till middag. Menkan inte bestämma mig för vilket mål jag ska äta ordentligt hädanefter. Frukosten kanske?
    Jag tycker det känns så skumt att vara mätt när man vill gå ner i vikt :D Inte det att jag vill gå runt och vara helt utsvulten, men lite hunger tycker jag känns ganska bekvämt.

Gick ner 1 kg förra veckan på Naturdiet med några förstärkta mål.

• Snowsee

ladymarmelade:

Jag äter vanlig lunch eller middag.. Dricker Naturdiet till frukost. Jag har på 4, 5 vecka gått ner nästan 6 kg och då är den sista veckan med AVK. Har gjort så att jag äter fem ggr per dag. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag/kvällsmat. Till mellanmål äter jag frukt eller en hård smörgås. Har max en unnardag i veckan då jag kan äta nästan vad jag vill i måttliga mängder. Eftersom jag äter 5 ggr/ dag hinner jag nästan inte bli hungrig mellan målen och på så sätt tar jag mindre portioner. Har inte kommit upp i min kcalmängd ngn gång. Utöver maten så motionerar jag 6 dagar i veckan på ett eller annat sätt.

Detta funkar bra för mig!

• ladymarmelade

Jag har också tänkt att ha en dag i veckan då jag äter lite vad jag vill, men i lagom mängder, precis som du sa.

Till dina vanliga mål, lagar du helt vanlig mat då eller gör du recepten som finns på AVK tex?
    Otroligt motiverande att höra hur mycket du har gått ner!! Way to go girl :)
    Får man fråga hur mycket du gick ner under första veckan med AVK? Och vad har du satt upp för mål, hur många kg vill du bli av med?

Jag har satt upp ett mål på att gå ner 11 kg på 3 månader. Känns rimligt, det är ca 1 kg i veckan.

• Snowsee

Jag lagar faktiskt helt vanlig mat, men använder en del tips från AVK. Har satt upp som mål att jag ska ner 12kg, från det att jag började med AVK. 12 kg på 13 veckor.Så nu är det 11 kg kvar på 12 veckor, känns rätt rimligt. Gick ju som sagt ner 1 kg första veckan med AVK men då kombinerade jag ju med Naturdiet.

Nu har jag min "vecka" denna veckan så det är ju möjligt att jag kommer gå upp lite pga vätska.

Som sagt, jag startade på 71,8 kg och vill ner till 55 och just nu väger jag 66,3 så det känns som jag är en bit på väg!
    Vore kul om vi kunde peppa varandra att fortsätta framöver!

Kram!

• ladymarmelade

Men vad lustigt! Kändes nästan som om det lika gärna kunde varit jag som skrev ditt sista inlägg :D

Jag ska ju också gå ner 11 kg på 12 veckor. Den här veckan är röda faran hos mig också, plus att jag väger exakt lika mycket som du gör nu :)

Vad kul!!! Ja, det hade varit kanon om vi kunde peppa varandra under de här 12 veckorna. Vi har ju samma utgångspunkt och samma mål!

Var bor du och hur gammal är du?

• Snowsee

Haha... vad komiskt att det kan vara så lika! Men då har vi ju verkligen samma utgångspunkt och samma mål! Fasar lite för denna vecka, dels pga "röda faran" och sen har jag en tenta på måndag nästa vecka, vilket kommer innebära en massa plugg, mindre träning och frestelser: "Jag har varit så duktig och pluggat nu så nu får jag äta ngt gott..." Men ska verkligen försöka hålla mig ifrån det!

Jag blir 22 i år och bor i Örebro, du då?

• ladymarmelade

Fyller 30 i år (HUA MIG) och bor i Göteborg.

Förstår att det kommer bli en tuff vecka om du har en tenta framför dig. Vad pluggar du?

Jag har fortfarande det här sötsuget kvar. Blev akut sugen på Ahlgrens bilar ikväll tex :D Eller Gott & Blandat... Undrar om jag överlever till lördag??

Måste ta tag i tränandet också. Funderar på att börja simma, och så kan jag ju alltid gå ut och promenera.
    Tränar du på gym eller?

Svar på tråden Någon med erfarenhet av Aftonbladets viktklubb?