• A n n i s e n   25/8 - 2007

25/8-2007 del 2

Hej tjejer!

Vår andra tråd är stängd så jag passar på att öppna en ny

Hur går det för er?

• Svar på tråden 25/8-2007 del 2
  • Noomi

Vi ska också ha moussefyllning, choklad blir det eftersom båda är totala chocaholics.
    Är inne på the Knot nu och plågar mig, ser ju så gott ut! Synd bara att man bara ska ha en tårta, finns ju så många fina!

Noomi

Det är tokgott med chocklad

Vad ska ni ha för färg utanpå tårtan? Vi ska ha åt offwhite. Det blir väl i sugerpaste, inte marsipan...en djungel det där med tårtor...

• bupan

hej alla brudar!!! jag har följt er tråd ett bra tag eftersom jag blev friad till den 25 aug 2006. vårt bröllop blir passande den 25 aug 2007. känns skönt att kunna jämföra lite hur man ligger till med planeringen. de stora sakerna som är klara för oss är,

-bokning av kyka och festlokal
    -kläderna är klara (dock inte skor+väska)
    -bokat catering
    -fått buffert på ringarna
    -fotograf är klar
    -musik till festen är klar
    -inbjudningskorten är köpta

känns bra att kunna bocka av lite, anar att det kommer bli stressigt i slutet ändå! hur ligger det till för er andra? skulle vara skoj att få se lite bilder på era kläder åså..
    ha det gott, k!

bupan

Välkommen hit till oss!

Jag känner att vi ligger bra till med planeringen, känner mig lugn. Jag skulle egentligen provat klänning i fredags, men det har blivit försenat. Min blivande ska boka kläder nästa fredag och jag hoppas komma i väg fredagen därefter. Nästa lördag ska vi till Hellkes och kolla ringarna igen, det blir att vi beställer då också.

Vad har du för klänning´? Vad ska din blivande ha på sig?

• Noomi

Annisen - Det beror på om vi ska ha sugarpaste eller enbart choklad. Blir det sugarpaste ska vi nog ha en svart och vit tårta.

bupan - Vi har nog det mesta klart förutom kläder + att vi inte bokat vigselförrättare. Meny är väl inte riktigt bestämt ännu, men vi känner oss ganska kolugna med allting. :)
    Välkommen förresten!

• Rosenhaga

Hejsan,

Vad långt ni har kommit i planeringen! Vad är ni mest stressade över - om något?

Rosenhaga

Jag är nog mest orolig över att det blir ett stressigt schema på dagen fram till vigseln Vill ju inte behöva känna av ngn tidspress, har redan planerar hur dagen ska se ut men man vet ju aldrig

• bupan

A n n i s e n 25/8 - 2007-
    vi kom precis hem från thailand, där hittade jag (utan att ha en tanke på det) en klänning som jag kände att jag skulle ha. den är prydd med glittriga stenar, litet släp och tunna axelband..så svårt att beskriva med ord, ska se om jag kan lägga in en bild på den. . min kille sydda upp kavaj, väst och plastrong ( även till vår bestman). han valde en nehrukostym, as läckert..mest stressad är jag nog över hur det kommer att bli med bröllopsresan, kommer vi ha råd, kommer vi att få ledigt, vart ska vi åka.. ihh...resan stressar mig mest!! tänker också en hel del på tårtan och hur den ska vara... :O)
    ja ja lite stress hör väl till.

• Ciceli

Tänkte "anmäla" mig, men får nästan ångest. Oj, vad långt det känns som alla har kommit i sin planering! Men med udda arbetstider (jag jobbar enbart kvällar och helger) och sambon borta en månad i Malaysia, så blir det inte mycket tid över till planering.

Vi har "bara" bokat kyrka och prel.bokat tre (!) festlokaler. Men nu känns det som att vi har bestämt oss för en enda åtminstone. Vi har även i princip bokat transport.

Vi gifter oss i Maria Magdalena Kyrka, på Söder i Sthlm.

Svar på tråden 25/8-2007 del 2