• A n n i s e n   25/8 - 2007

25/8-2007 del 2

Hej tjejer!

Vår andra tråd är stängd så jag passar på att öppna en ny

Hur går det för er?

• Svar på tråden 25/8-2007 del 2
  • Thailands brud

Nej inte glömmer i den bemärkelsen April kanske är bättre....jag blir helt galen,får leta upp en vett oetikett bok någonstans.

• Noomi

Eh, strunta i etiketten! Jag ska skicka tidigt eftersom jag som sagt har många gäster som kommer långväga ifrån och det kommer vara svårt att få tag på boende.
    Har ni samma problem eller nåt likande att ta hänsyn till, skicka hyffsat tidigt för gästernas skull.
    Om inte...skicka så ni får den tiden ni behöver med att planera bordsplacering och liknande.

Jättebra att läsa hur ni andra tänker

Nu har jag bestämt mig, det blir 4 månader innan vi skickar så att gästerna har inbjudningarna den 25/4 med osa ungefär en och en halv månad innan.

Jag tror absolut inte att ngn glömmer om man skickar tidigt.

• 25Augusti

Jag skickade faktiskt mina för 2 veckor sedan, många är glada för flera hade tänkt boka semesterresor då ochnu hann ju vi före!!

Nu till nästa problem

Hur gr ni med dukar? Ska ni ha linnedukar till borden? Hyra?

Jag funderar att köpa från calligraphen, typ som dunidukar, men det är ganska dyrt...Någon som har erfarenhet av de dukarna?

• Noomi

Vi glömde att kolla om lokalen hade dukar, hmm..
    Finns det inte är det kanske vettigast att hyra. Alternativ sälja vidare efter vigseln. Duni har en outlet här hos oss, så vi får kolla upp det.

• 25Augusti

Man kan ofta hyra viat linnedukar via ceterinffirmor och dylikt. Annrs finns det som Annisen säger dukar från duni tror de heter dunilin och funkar jättebra om man har sitt bröllop typ i tält elelr så annars tycker jag att de kan ge en lite billig känsla. Har jobbat på restaurang och de dukarna avände vi enbart vid cateringar

• Thailands brud

Jag ska åka till vår restaurang och kolla vilka dukar & servetter de använder, har önksningar om blått men vi får se. Det är linne de använder i alla fall, tänkte var jobbig och lägga mig i dukningen och designen av borden etc. Blir säkert poppis då.

• 25Augusti

Thailands brud: klart du ska lägga dig i dukningen det ska ju bli som du vill och som restaurang personal kan det va riktigt trevligt när någon kommer med nya fräscha idéer!!

Svar på tråden 25/8-2007 del 2