• A n n i s e n   25/8 - 2007

25/8-2007 del 2

Hej tjejer!

Vår andra tråd är stängd så jag passar på att öppna en ny

Hur går det för er?

• Svar på tråden 25/8-2007 del 2
  • ;o)

A n n i s e n 25/8 - 2007 -

Ja, det skadar aldrig med en liten utflykt...

• ;o)

En helt annan undring...

Vad ska ni ha för psalmer och andra sånger i kyrkan?

De klassiska sommarpsalmerna "Den blomstertid" och "En vänlig grönska" är ju jättevackra, men passar de bättre i början på sommaren? Känns liksom lite midsommar?

Kanske ska man sjunga någon av dem som har en klassisk melodi men med annan text, tex "Till man och kvinna gjorde han"?

Hur tänker ni, och har ni fixat musiker och solister? När jag ändå är inne på ämnet - vad ska ni ha för ingångs- och utgångsmusik?

• Louise77

Hej!
    Jag har inte skrivit så mkt i denna tråd, men jag läser regelbundet. Jag ska också gifta mig den 25/8.

Vi har också funderat på psalmer, vi vill ha en engelsk och en svensk, eftersom vi kommer att ha engelska gäster.

Den enda engelska som jag tycker om och som några känner till är Morning has broken, så den ska vi nog ha, sen den svenska tycker jag om I denna ljuva sommartid, med den klassiska texten.

Min bästa kompis ska sjunga 2 solosånger, en svensk och en engelsk, hon har fixet en kille som kompar henne också.

Vi har ännu inte pratat med prästen, men jag anatr att detta borde vara ok.

Som in och ut march har vi tänkt oss Gotlänsk brudmasch, men kanske byter den, vet ännu inte. Som utgång ska vi ha Klinga mina klockor.

Psalmerna kan jag inte svara på för just nu har jag inte tillgång till mitt bröllopsdokument

Men ingångsnarsch blir Allegro-J.F Händel och utgång A trumpet voluntary- J.Clarke.

Solosånger blir Kärleken är och Den här stunden. Solist blir Mirja Qee.

• Noomi

Psalmer kan jag inte hjälpa till med eftersom vi ska gifta oss borgerligt. Ingångs- och utgångsmusik har vi inte bestämt ännu, det är hur svårt som helst.
    Så, jag var inte mycket till hjälp den här gången. :D
    Men jag kan tipsa om en kanonfin ingångslåt som en kompis till mig hade (därför kan ju inte jag också ha den, attans), Call of the Mammoth. Jättemaffig låt från Ice Age 2. Lyssna på den om ni har möjlighet, helt underbar!

Yeeez, ringde församlingen i dag och vi fick vårt val av präst till vigseln

Har ni haft speciella önskemål om präst?

• Noomi

Vi bokade vigselförrättare idag. Eller ja, vi lade in önskemål om vem vi ville ha och de skulle återkomma när de visste om det var möjligt.
    Börjar kännas mer och mer verkligt nu. :)

Noomi

Hoppas ni får den personen ni önskar!

Var det i morrn ni ska bestämma tårta?

• ;o)

A n n i s e n 25/8 - 2007 -

Idag gick jag förbi vår klänningbutik - och i skylten hängde din klänning (fast den gammelrosa)! Jag gick in och fick prova den. FANTASTISK!!! OJ vad fin den är! Mycket finare än på bilden! Jag vill inte ha nåt släp på min klänning, och hade det inte varit det så hade jag nog tjyven beställt en! De skulle dock ha 7400:- för den, så det kanske lönar sig att åka till Vinslöv i alla fall .

Jag har beställt min ring idag oxå, och beställt papper till inbjudningarna - så jag är nöjd med min dag.

• Noomi

Annisen - Jepp, imorgon är det. Svärmor och svägerskan ville också med, så de lär inte ha några tårtor kvar när vi varit där. :D

;o) Du kan ju kapa släpet om du gärna vill ha den klänningen, borde väl funka?
    Vad är det för ring du beställde?

Svar på tråden 25/8-2007 del 2