• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

Vad är votivljus speciella doftljus? Vart finns dem?

En gång gick jag in i en presentsffär. Där hade dem olika slags ljus. 30cm hög p*nisljus hade dem också. - I olika färger! Inget man vill ha framme kanske. :D

• Sister of the Night

*TACK!* :D :D :D

Mmmmmmm, doftljus!

Jadu Muffin, det beror allt på hur mycket ni rumlar runt med täcket det *skrattar ett litet fulgubbeskratt* :D :D :D

Bara det inte är nån hylla över, så :D

En läskig grej jag läste från Brandförsvaret var att flera ljus som står väldigt nära varann bildar en "gemensam" värmelåga - alltså; plötsligt kan det bli en jättelåga när det förenar sig. Kusligt va? :o :o :o Samma med gardiner och öppet fönster.
    Ljus är vackert, men man ska nog helst vara lite nojig för att ha dem igång :D :D :D

Vi har inte heller sån där konstig plattskärm *ler brett*
    Jag inte fatta poäng!

• MuffinsTönt

Ajajaj!!! Vet inte varför det heter så. Hemma kallar vi det "föda vanligt" eller "föda med snitt". Punkt slut!

Asså... vi snackade om gravidtet o födslar en eller flera gånger eftersom det är några st gravid i vårt umgängeskrets. Då sa en del att dem vill ha vanligt eller snitt. Jag tror jag "bör" ha snitt. Så liten som jag är lär jag få krysta arslet av mig eller spricka. Det gör man om ungen är stooor va? Låter inte lockande!

• Sister of the Night

Votivljus?

Jaaaaa, grattis till dottern skulle jag ju skriva! :) :) :) :) :)

Napoleonbakelse. Haha, vad rått det lät :o :D :o :D :o
    Bra försök.
    Men -tadadadaram!- Sister har svaret!!

*håller dem på sträckbänken*

• Sister of the Night

Muffin

Jooodå, jag tror visst att du köpte en hel radda med sn*ppljus :D :D :D *kvider*

• MuffinsTönt

Haha!
    Eller hur! Vill du ha några stycken? :D:D:D
    I rosa eller gul eller ... hudfärgat? :D:D

• Oms

muffins - Det beror på hur stort utrymmet är mellan dina bäckenben. dvs om barnet får plats att komma ned m huvudet där - storleken på din kropp e inte av betydelse. man mäter sånt när det e dags.

man kan spricka av ett stort barn ja, men den vanligaste orsaken är att et går för fort, dvs kroppen hinner inte m o förberade sig innan ungen kommer ut. sen om man e rädd o spänner sig så spricker man ännu mer.

jag var kolugn, superbra bedövad, födde ett litet barn hade en lååång förlossning men jag sprack iaf - så inget e säkert med det.

• Sister of the Night

Muffin

:D :D :D
    Ett i lådan, ett i gyllan, ett på toan... :D :D :D

• Sister of the Night

*jaja, HYLLAN skulle det ju stå ändå :o

• Oms

votivljus e speciella ljus som smälter och formar sig efter ljushållaren, de doftat av de aromiska oljorna som e i dem och brinner ned utan att lämna minsta spår efter sig *nja, veken e kvar förstås*

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3