• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Snart så....

en stor sten har lyfts från mig nu *andas ut* skönt att veta att jag kommer få mammapeng efter min inkomst även om jag blir uppsagd.

• Snart så....

Vickan, ska kolla men min lillebror fyller år så min bror+svägeska kommer upp. Måste kolla om de vill göra något speciellt eller om jag kan smita iväg ett tag.

• viktualia

Snartis - jag tror att ordet "föräldrarledig" förvillar... för man får som sagt ersättning oavsett om man är ledig från ett jobb eller arbetslös. Ersättningsnivån skiljer sig dock åt beroende på vilken inkomst man haft innan.

.... varför är Vickan expert på sånt här?!? Svar: För att jag har nervösa gravida polare som ringer till mig och frågar hur man tolkar myndighetstexter

• Snart så....

vickan hahahahhahaha och även nervösa människor på nätet :D :D

Det är bra att man kan få prima hjälp här att gå och vara nervös och inte veta var man ska hitta svaren.

• viktualia

Under 2007 är det fyra polare som ska få barn, 3 av dem nångång i april-maj... Och en av dem har kommit på att jag är en bra "upplysningscentral för viktigt vetande". Så jag har ständig telefonjour.. hi hi hi... tydligen internetjour också...*fnitter*

• MuffinsTönt

Haha! Glöm inte matjourwn också Vickan. Nån här skulle bli mkt lessen. :D

• viktualia

sant.. receptjouren är nog ständigt på också.. hi hi...

den används flitigt av min brorsa som kan ringa och säga: Vickaaaaaan... du vet den där såsen vi brukar ha till lax.. vad ska man ha i den?!?!?

eller

Duuuuuuuuuuu... jag står på Konsum och ska handla. M (=hans tjej) har kommit på att vi ska äta Flygande Jakob, men vad har man i det egentligen?!?

Storasyster Vickan garvar alltid gott och svarar sedan snällt på frågan!

• Zozo

Hej flickor!

Omsan.. med semlor e du sa välkommen sa!! Fast vänta tills jag har hunnit dit iaf, annars far du bo i tom lägenhet med maken...

Ah en enkät..
    - Hur länge har du varit singel som längst (och då räknas förstås inte när man var liten...)? Hmm.. träffade maken när jag var 18 och innan dess var jag singel mest hela tiden. Hade en tendens att kära ner mig i de mest omöjliga killar och OM nagon av dem blev intresserad sa sprang jag snabbt at andra hallet... var liksom inte intressant längre.

-Har du varit otrogen? Det beror pa hur man räknar, men jo tyvärr far jag väl säga

-Har någon varit otrogen mot dig? Ja tyvärr

-Efter hur lång tid förstod du att det verkligen var allvar mellan dig och din pojkvän/sambo/man? Tja vi hade länge problem med att tro pa det.. eftersom de praktiska hindrena hopade sig. Men det kändes rätt ända fran början.

-Hur träffade du din pojkvän/sambo/man? Var det kärlek vid första ögonkastet? Vad gjorde ni på er första dejt? Intresse fran första ögonkastet ja. Kärleken dröjde aningen längre. Vet inte om vi nagonsin varit pa en regelrätt dejt, men första gangen vi träffades ensamma var vi ute och promenerade i gamla stan och spelade schack pa ett café om jag minns rätt...

-Vad har du för tips för att hålla kärleken vid liv? Hu!? Att försöka att aldrig ta den andre för given. Att lyssna, prata själv och försöka hitta en gemensam lösning pa allt man inte är överens om. Göra saker tillsammans men även göra saker pa egen hand.

-Vad fick du i julklapp av din partner, och vad gav du? Jag fick en jättefin handväska och han far tva av sina foton som tavlor.. men de har inte kommit fram ännu!!!!

• Zozo

Haha Vickan - jag har översättningsjour jag!

En killkompis var nere med polare och akte skidor i alperna och runt 20.30 far jag ett telefonsamtal (Vi ringer i princip ALDRIG till varandra annars): "Zoooozzooo, HUr säger man grädde pa franska?"
    Eller min kära syster som ringde fran Tibet när jag satt och väntade pa mitt flyg i en annan ände av världen, för att fraga hur man sa "sabrera" på franska (nu minns jag inte om det heter sa pa svenska; när man slar av korken pa en champagneflaska med sabel alltsa)

• viktualia

jag tror att det heter ungefär samma sak på svenska.. men jag hittar inget i NE... konstigt!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3