• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

Förresten
    Jag tänkte göra tiramisu igår. Men jag har inte hittat den där likören, A-ngt. Finns inte i hemköp och inte på systemet. Var finns den?

• Oms

jag gillar baileys m mintchokladsmaken jag...:)

• Oms

kan du inte berätta snartis - vad är det m ditt jobb?

• Snart så....

oms, förstår dig helt, när man inte är gravid så kan det bli lite för mkt.

Nej är inte med där och får inte gå in där på jobbet. Ska kolla när jag kommer hem.

• MuffinsTönt

Den har jag också sett igår. En med minstsmak och en med kolasmak. Hmm... kan det va ngt för mig?

• Snart så....

oms, de håller på med omorganisation och alla säljare/support personal är involverade.
    Just min tjänst har "uppgraderats" och dubblerats så det är inte säkert om jag får den. Det är flera personer som måste gå och det kan bli att alla får söka den tjänsten som de vill ha (och kanske inte få den)
    Så nu är det turbulent på jobbet och alla är oroliga.
    De kommer att gå efter LAS??? lista så sist in=först ut samt hur du kan passa på olika tjänster. Jag kan ha 4 olika tjänster men har inte jobbat 15 år som många så sitter lite löst till :(
    inte alls roligt när man är gravid och förmodligen inte kan/hinner få ett nytt jobb.

• MuffinsTönt

Usch! Låter inte alls kul. Hoppas det löser sig för dig. *kraaam*

• Oms

Vickan - hur går det för dig m jobbeltandet - har rekat företagen som kan tänkas behöva dig? (det kan väl itne bara var kommuner som behöver ngn som du? eller?)

här på mitt jobb har det blivit rejält omrört i grytorna vilket har haft till följd att vissa av mina medarbetare mår mkt dåligt och en del har växt ngt otroligt! vi får se vad det slutar förhoppnignsvis blir det inga uppsägningar men risken är stor tyvärr.

min förra chef driver ju nu den "populära" gruppen som har det mesta av det konsultinriktade arbetet hos sig samt oxå hand om alla utbildningar, konferenser etc etc. det är dem som kommer att vara avdelningens ansikte utåt - vilket gör att många ville till den gruppen *läs de som vill SYNAS* och alla kunde inte få plats och det är nu dem som e besvikna och drar ned stämningen för oss alla andra. Jag ville absolut inte till den gruppen då den oxå förutom ett kraftfullt engagemang, innebär flera resor á flera dagar i månaden och det e inget för mig - har nog m logistikproblem som det är:)

• Oms

och snartis - då hajar jag - vad jobigt!! o andra sidan så får du behålla ditn föräldrapenning baserat på den lön du har nu om du mot förmodan skulle blir arb-lös.

sen får du som föräldraledig försöka hänga med inom ditt yrke och ligga på o söka skicka in intresseanmälningar överallt och meddela NÄR du slutar m mammaledigheten så att de kan kontakta dig då.

det ordnar sig! men det e inte kul när man e mit uppe i det!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3