• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

Mmm... alla är väl på lunch :o
    Själv så studsar jag mellan dator och tvättstuga. :o
    Lika bra att förbränna smelan från igår.

• viktualia

Muffins - fetaost och svarta oliver kan nog bli jättebra i muffinsarna! Krydda smeten med nån god örtkrydda så får du "marinaden" på köpet... timjan eller rosmarin kanske!!!

• MuffinsTönt

OK! Mästerkock Vickan! Ska studsa till Hemköp också. En sak till... Grahamsmjöl? Vad för skillnad gör den? Jag vet att jag kan ta vetemjöl istället men eftersom det står så, så måte det finnas en vits med det.

• viktualia

Grahamsmjöl är lite grövre mjöl och ger mer fibrer och mer "matighet" till muffinsarna (och annat bröd). Det funkar strålande att drälla ner lite grahamsmjöl i tex pajdegar för att få dem mer matiga!
    Nyttigt är det också! Lite mer fullkornskänsla helt enkelt!

Så testa det du!!!

/Vickan - som kanske borde starta en "fråga Vickan om mat-spalt"-nånstans... fniss fniss

• MuffinsTönt

Åhh! va glad och inspirerad jag blir nu. :):p
    Hoppas jag orkar tvätta, baka, hänga på BT och vara allmän social oxå. Snurr snurr!

Jag sticker ett slag medan de andra är på lunch. Sen hörrni sen är det P A R T Y!!!!

• Makens Pela

Hm...folk ringer och avbryter mitt lilla pateiska försök till party här..hur kan dom!!! Förstår dom inte att det är fredag och att man ska arbeta så lite som möjligt för att orka med helgen?!

Såja nytt försök!

Tralla la la...*host host hääp*...det var inte mkt kaffe det där int! Nåja det var ju inte kaffe jag skulle dricka nu så på det igen bara...

• viktualia

Makens Pela - "pateiska försök" - var ordet sa Bull....

äsch.. strax dags att rota rätt på mat...

• Makens Pela

Ja med den där karsken så är det inte lätt att få till rätt ord...*S*

Jippie! Lunch!!
    Återkommer med mer party...eller så somnar jag under bordet!

Ses

• viktualia

åter!

god lunch blev det - en god salladsbuffé!

Majsan - party eller?!?! var är du?

Makens Pela - kaffekarsk måste ju vara farligt... uppiggande och alkohol samtidigt....

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3