• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

På tal om nyfiken. Jag glömde berätta mina varför-jag-undviker-kina-restauranger-historier. Får komma på en rätt oskyldig story. *Hmm*

Kan börja med att alla kockar har inte kompetens för det. Dem flesta kockar i tex svenska restauranger har gått i nån skola/utbildning. Men i kinarestauranger så "blir man bara det". Det är långt i från alla som KAN laga mat. Själv har jag 5 kockar i släkten. Varav 2 är dem är bra. Resten bara slänger ihop ngt. Tycker jag. Och så är standarden i köket inte så jättebra heller. (vilket kök har det?)

Hmm... ngt mer? Nästa gång kanske. :D

• Telemarkgrrl

"industriell produktion" - hahaha, jag har ju sagt hela tiden att Sis är traversförare på SSAB i Borlänge!!

• Meddelande borttaget
  • Telemarkgrrl

Muffins pleeeeease, berätta inte nåt om kattkött och kockar som spottar i soppan, jag älskar kinesmat och vill fortsätta göra det!!

• Telemarkgrrl

Jösses, hur ska man kunna sova i natt, fönsterrutorna bågnar inåt. Vad är det som händer, stormen Gösta eller?!

• viktualia

Telestubben... stormen Gösta.. hahaha.. näee det är motvinden Bengt... ha ha ha...

SANSLÖST vad det blåser... får ligga nära maken och under många kuddar för att kunna somna...

Sluta blås och börja snöa! Det är min åsikt!!!

• Meddelande borttaget
  • viktualia

Vaddå Omsan.. platsa i företaget?!?!?

Jag platsar inte nånstans... är ju Emma Tvärtemot.. det var ju därför vi skulle starta eget.... ööööö fniss fniss

Men Sis som eventansvarig blir strålande!!

• MuffinsTönt

Haha!
    Tele - Nejdå! Inga såna historier. Bara att vissa kockar lagar så dålig (inte äcklig - föstår ni?) att "vi" tror ni svenskar inte har ngn smak alls . Ta inte illa upp, snälla.

Jag är typ ungefär samma när det gäller svensk rätt som jag inte är bekant med.

Ni är sååå gulliga när ni snackar om kina/kineser/kinamat. :p

Oms
    Jag har rötter därifrån men är född i vietnam. Jag är s.k viet-kines. Mkt av vår tradition är blandat och så umgås vi med kineser här.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3