• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Telemarkgrrl

Undrar varför jag har sparat på det där receptet?! Jag avskyr kladdkaka!

• viktualia

Telestubben!!!

Försök inte!! Det där receptet är inte från VV i orginal.. ha ha ha h.. RECEPTNÖRDEN talar.. det kommer från Arla minsann..

Hur som helst går det jättebra att göra det där receptet UTAN LIME... då smakar kakan som en vanlig kladdkaka och är VRÅLGOD!!!!

• Jamsan

TACK TJEJOR!
    *kopierar och skriver ut hejvilt medan jag slickar mig om munnen*

Vickan! Måste veta pointsen på din rulltårta också, annars kanske jag äter upp hela själv och tror att det är okej

• Telemarkgrrl

Men suck, spelar det någon roll så länge man vet hur många points det är i?

Är det det här som är från VV då? Det har lika många points per bit....

Chokladkladdkaka (3 points per bit)
    8 bitar

* 1 msk lättmargarin
    * 2 dl socker
    * 1 ägg
    * 1, 5 dl vetemjöl
    * 2 tsk bakpulver
    * 1-2 tsk vaniljsocker
    * 0,5 dl kakao
    * 1,5 dl lättmjölk

Vispa margarin och socker pösigt. Rör ner ägget.

Blanda dom torra ingredienser och häll dom i margarinsockeräggblandningen.

Rör ner hälften av mjölken och rör om till en jämn smet, häll sen i resten av mjölken.

Häll smeten i en smord och bröad form grädda längst nere i ugnen på 150 grader.

• viktualia

Hm.. Majsan... receptet kommer från en viktväktarreceptbok som mina päron har... kan återkomma nån gång om pointsen

• viktualia

Fniss fniss... näpp det spelar inte nån roll.. det är bara besservisserVickan som är i farten och visar vilken odräglig receptnörd jag är... fnitter fnitter...

• Meddelande borttaget
  • Jessie76

Hej hej - surmulen här

Ont överallt och mår svinpyton MEN jag lever iallafall så ni vet. Jag återkommer alldeles snart hoppas jag så håll ut...
    Tyck för fan inte SYND om mig, jag vet att ni gör det ändå Sötisar
    Puss å kläm
    Jesse jämes/lule

• viktualia

Jessie - extrastora kramar!

Omsan - snurr snurr.. livet är en utmaning.. kan avslöja att jag inte träffar mina vänner så där våldsamt mycket oftare trots att jag inte har barn och är flexibel.. inte vet jag om det var nån tröst. .men så är det..

Det är bara Telestubben och dig som jag lyckats dricka vin med två gånger på en månad - sånt är "kors i taket"-varning på!

• Telemarkgrrl

Smart, Oms, det där med sockret! Det hjälps ju inte om det är lite fett i om det samtidigt är en massa socker.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3