• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

AHA!! Det förklara varför musen har varit lite urform sistone. Men Janne, Fy på dig! Du ska ju ut och ragga åt Majsan. Du och Leffe får ragga en annan råtta. Tror jag startar en mus-strejk här. :D

• Sister of the Night

Med tanke på den kapacitet som herrarna Snuskhummer här tycks kunna uppbringa så får det nog bli frågan om SEGA RÅTTOR då :D :D :D

• MuffinsTönt

HAHAHA!!!

Den var bra, sis! Nu kommer jag tänka på det varje gång jag stoppar i mig en seg råtta. :D:D:D

• Sister of the Night

Oooops Muffin, det var ju inte meningen att du skulle böja associera lördagspåsen till en massa snusk :D

• MuffinsTönt

Äsch, det förgyller nog helgen. Vem vet... det kanske hjälper oss att få till det mer fler gånger. Måste ju komma ikapp ni andra. :D

• Meddelande borttaget
  • viktualia

Okej - då fattar jag hur det går ihop sig med visa och tjafs... MV är ju som sagt inte kända för att vara smidiga....

Har en bekant från Sudan som är gästforskare och hennes ärende verkar ursnurrigt hos MV... Jag kan förstå att de inte släpper in flyktingar hur som helst, men folk som kommit hit på inbjudan (till att vara gästforskare)... hallå!!! Sverige behöver utbyte med akademiker från andra länder - promise!!

Och i ert fall handlar det ju också om en person som tar del av det svenska samhället och inte kommer hit för att glida på det svenska välfärdssamhället i första hand. (Vilket givetvis är berättigat i vissa flyktingfall, men nu resonerade jag snarare ur perspektivet: Hur lång handläggningstid behöver MV för olika ärenden?)

• Meddelande borttaget
  • viktualia

Sen underlättas nog din makes situation DRASTISKT av att han har dig som kan förhandla på klockren svenska.

Själv blir jag lite matt på mina vänner som ger sig för lätt inför myndigheter och inte förhandlar ordentligt. En kompis gnällde på vården häromsistens.. men när jag frågade vad hon hade sagt så fattar jag att vårdfolket inte gjort mer.. de kan ju inte läsa tankar...

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3