• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

Muffins - japp!du vispar helt enkelt socker och ägg tills det blir vitt och lite skummigt. elvisp behövs, annars tar det tid

• Jamsan

määääääähhhh vad gott det lät med kladdkaka...
    själv är jag ju viktväktare (ni vet en sån som går runt med batong och Securitas-uniform och vaktar vikten..) så jag fååår inte äta sånt längre, men jag måste säga att ju nyttigare man äter desto mindre sötsug har jag fått Kunde tom hoppa över mammas anananspaj med vaniljsås igår (vanligtvis favorit) *sträcker mig upp och ler stolt*
    Nej men allvarligt talat, det känns BRA att redan på 4 dar känna sig lättare och piggare

......oj nu kom Majsan alias Blossom Tainton fram igen.... sörry..

• Telemarkgrrl

Majsan, så du vill inte ha mitt kladdkakerecept från Viktväktarna då?

• Jamsan

Tellis jooooooooooooo klart jag vill

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • viktualia

Varsågod Majsan!

Chokladrulltårta

funnen i Viktväktarkokbok, d.v.s. nästan nyttig....

8 medelstora äggvitor
    1 3/4 dl strösocker
    1 dl kakao

100 g vit choklad
    12 dl naturell lättyoghurt

Sätt ugnen på 175 grader. Lägg ett bakplåtspapper i en långpanna. Vispa äggvitorna till skum. Tillsätt sockret i två omgångar och vispa väl mellan varje omgång. Sikta ner kakao och blanda om. Bred ut smeten i långpannan. Grädda i 30 min.
    Stjälp upp kakan på ett smörpapper, pensla vatten på undersidan av bakplåtspappret för att sedan kunna dra loss det. Låt kakan svalna. Smält chokladen och blanda med yoghurten. Bred ut över kakan och rulla till rulltårta.

• viktualia

Men Omsan.. lät lite snurrigt det där... men om det var så att partajet måste vara färdigt till kl 19.30 så kan du ju bara säga att du inte kan.... man kan inte gå och hoppas på att stressade nutidsmänniskor ska kunna tima totalt...

Kan du inte ringa henne och fråga efter nästa lucka i hennes almanacka innan hon åker iväg?

• Telemarkgrrl

Fniss!

Här kommer det:

Smal kladdkaka med lime. (3 points per bit)

10 bitar

* 3 ägg
    * 2,5 dl strösocker
    * 1 dl vetemjöl
    * 0,5 tsk bakpulver
    * 0,5 dl kakao
    * 2 tsk vaniljsocker
    * 2 krm salt
    * rivet skal av 1 lime
    * 250 gram kesella lätt

Vispa ägg och socker poröst. Blanda ihop alla torra ingredienser och blanda sen ner i äggsockersmeten.

Grädda i smord och bröad form i nedre delen av ugnen i ca 20-25 minuter i ca 150 grader.

Låt kakan kallna. Strö över florsocker och servera med vispad grädde eller färska frukter.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3