• Cezi

Juni 2007

Hej hoppas vi kan hålla igång denna sida ett tag :)

• Svar på tråden Juni 2007
  • 070602

AKT:
    samma dag som vi!!! vart ska ni gifta er? vi gifter oss i täby kyrka.

känner att ikväll måste vi sätta oss ned å göra en liten egen planering: vad ska var avbockat i jan, feb, osv...
    har i alla fall hittat och handlat min klänning så det känns ju skönt. en rembo styling
    ska nog städa lite innan jag börjar med "den roliga planeringen"
    GOTT NYTT! lite i förskott (ska jobba imorrn)

• Cezi

GOTT NYTT ÅR!

Vad jobbar du med?

• A&R

Marsuinna
    Härligt att se en till som gifter sig samma dag som vi, dvs 30 juni. Då har vi varit förlovade i 11 månader, men tillsammans i 7,5 år. Tiden går fort... Min sambo är väldigt traditionsbunden, och då ska giftemålet vara inom ett år efter förlovningen.

O...ja...
    Undefär så långt har vi också kommit. Kyrkan är bokad, prästen likaså... det är för övrigt han som bestämt vårt datum utifrån att vi ville gifta oss i sommar. Han viger oss, och går sedan på semester.
    Det blir fest i församlingshemmet, troligtvis, med "de närmast sörjande". *ler* Har också tänkt ta tag i saken nu efter helgerna, känns som det är många ställen här som inte har öppet ändå.
    Klänningen är också beställd, och jag fick lite av en chock när de berättade att det är 16 veckors leverans på den...

• HarElis

hej hej här har ni en till som gifter sig i juni 30 för att vara exakt :) längtar så mkt men det är tusen saker att planera vi ska tillverka inbjudningskorten och skicka iväg snart har bokat det mesta dock noll koll på klänningar hittar ingen jag vill ha :(

• leca

Jag ska också gifta mig i juni ;O) Har precis hittat klännining på KIK. Tjohooo vad jag är glad!

• Marsuinna

Jag har också hittat min klänning och det känns så skönt! Till mannen hyr vi kläder så där behöver vi inte heller leta Till näbbar och tärna ska min mamma sy så där ska vi leta tyg.

Vad har ni andra för färgtema? Vi har rosa och brunt mina favvofärger

• HarElis

vårat färtema är vitt, rött å blått tycker de färgerna e så fina ihop :)

• Cezi

leca/070602

Visa gärna era klänningar om ni har någon bild på den...

• Juni07

leca: Jag har också hittat min på KIK, för mig blev det halterneck klänningen, vilken ska du ha?

• Kristina07

Vart tar alla pengar vägen????

Efter att ha betalat alla räkningar, julklappar och vår skidresa för 5 pers i mars så finns det 4500 kr kvar på kontot... Ska väl räcka för mat månaden ut men det blir inte mycket att spara.

Börjar fundera på om vi ska ändra oss vad gäller bröllops festen. Kanske borde köra på en mer budget vänlig variant?
    Vi har köpt kläder till oss men inte till barnen. Sen ska vi betala vigselringarna ca 12000 kr och mat, plus limosin och bröllopsnatten.

Vi hade tänkt bjuda familjen på middag på Stallmästaregården och det skulle gå på ca 14000 för 9 vuxna och 5 barn.

Hur mycket pengar ska man lägga på denna mycket viktiga dag???

Svar på tråden Juni 2007