• Cezi

Juni 2007

Hej hoppas vi kan hålla igång denna sida ett tag :)

• Svar på tråden Juni 2007
  • Cezi

Hej Allihopa!

Vi har bestämt oss för att skjuta fram vårt bröllop till september 2007 i stället, i närheten av vår förlovningsdag.

• Cezi

Idag var jag och tittade på min klänning, den som är så svår att hitta.

Jag har i alla fall hemsidan till de som har gjort klänningen: www.party-line.dk/

Och sen har jag fått en beskrivning av klänningen av de i affären :)

Stomme i halvmatt satin, ytanpå liggande Organsa (slöjtygsliknande tyg), brysselspetsliknande dekorationer med blommor i blekrosa och stänglar i blekgrönt med besättningar i pärlor och regnbågs plajetter. Dessa dekorationer sitter från byst och nedåt på organsa tyget och även på baksidan några stycken. Den är i Ivory, axelbandslös (finns axelband till) dragkedja bak. Organsa tyget är längre än satintyget. Den ser tvådelad ut men sitter ihop. Den är vågad i kanten vid bysten.
    Kvinnan i affären sa att jag hittat en väldigt ovanlig klänning.

Jag fotade den med min telefon men kan tyvärr inte koppla den till datorn :(

Ska ta med min syster dit med kamera när vi ska prova ut en tärnklänning och då kanske det blir några bilder. Och angående priset för att sy in/lägga in den kommer att gå på ca 245:- (har jag för mig att de sa)

Hoppas att ni kan se den framför er:)

• 070602

fröken Inga: tack!!!

Cezi: fin klänning!! hoppas det känns bra att du flyttat datumet. du får ju längre tid at planera ;D

idag kom svärföräldrarna över å berättade att dom tänkte bidra med 10 000:- .... jösses!!! visste inte vad jag skulle säga!
    kramen!

• A&R

Hejsan igen!

Vad gör man när man har en mamma som man inte begriper sig på???
    Min sambo frågade min mamma idag om hon kunde tänka sig och baka bröllopstårtan. Då suckar hon och säger att det är klart att vi ska ha en riktig tårta i våningar. När jag förklarade att det skulle bli våningar även om hon hjälpte oss, och att jag ville ha en hembakad tårta dels för priset och dels för att den ska vara både ägg- och mjölkfri. Då suckade hon igen och sa att då kan hon betala den, vilket jag inte vill att hon ska göra.
    Sedan frågade jag mina föräldrar om de känner till en kock eller någon som kan hjälpa till med serveringen, muttrade min mamma att om min pappa inte lånat ut alla deras pengar hade de betalt för catering. Så snälla vad ska jag göra???

• Cezi

Hade jag haft en muttrande och suckande mamma hade jag gått till någon annan och sedan berättat för min mamma att jag helst ville att hon skulle hjälpa till för att de står mig närmast och det betyder mycket, men om det verkar vara jobbigt för henne/dem så vill jag absolut inte att hon ska anstränga sig utan hon kanske kunde hjälpa till med något annat :)
    Kanske...

• Cezi

070602

Oh ja, mycket bättre faktiskt....skulle gift oss på midsommardagen.

• Juni07

5 månader kvar nu, hur går det för er alla brudar därute?
    mycket kvar att göra eller känner ni att ni har koll på läget.

För mig är det varannan dag "panik" och varannan dag lugn

Håller på med festprogram nu, sen blir det nog att jaga underkläder då jag ska prova in min klänning i mars redan. M2B´s kläder står också på tur...

Svar på tråden Juni 2007