Juni 2007
Hej hoppas vi kan hålla igång denna sida ett tag :)
Hej hoppas vi kan hålla igång denna sida ett tag :)
Det finns en annan Juni07 tråd, kanske är det därför uppslutningen inte är så stor här, den har visserligen varit lite trög också så jag hänger gärna på här.
Vi gifter oss 9/6
Vi kommer att skicka våra inbjudningskort i början av Februari.
Vi gifter oss den 16/6 i Stadshuset i Stockholm.
Eftersom vi tänker förlova oss på Nyårsafton så vet INGEN att vi ska gifta oss. Oh, vad det är svårt att vara hemlig när man bubblar av glädje!
Min Sambo ska fria inför barnen på Nyårsafton. Sen tänkter vi inget säga till någon annan utan låta barnen skvallra vidare, och låta folk se ringarna.
Vi har bokat stadshuset och preliminärbokat Stallmästaregården för middagen.
Dark angel: va spännande att ni ska börja med inbjudningskorten! Själv har jag idé torka, men tänkte att ja måste börja ta tag i det! Hur ska du göra, har du några ideér?
Hur går det för er andra med inbjudn. korten? Är så himla dålig på pyssel eller rättare sagt fantasi å ideér!!
Jag är också superdålig på att pyssla med inbjudningskort utan vi kommer beställa dom. Letar just nu efter ett lämpligt kort.
Kan tyvärr inte beställa några än eftersom vi vigs borgerligt och får ej beställa vigselförättare förrän hindersprövningen är klar *suck*, man vill ju inte ha skrivit fel datum på inbjudan
Så vi lär ha bråda dgr ca. 3-4 mån innan.
Tjolahopp - Allt material bara ligger och väntar på att vi ska börja klippa och klistra. Det blir ganska enkla kort med mönstrade papper och ett tunt band knutet runt. Jag får visa när vi gjort dem. Men det kan dröja några veckor.
Du kanske kan gå till en butik som säljer pyssel? Där brukar man få massor av inspiration. De kanske har olika tips på hur du kan göra bröllopsinbjudan rentav!
Kristina07 - Vad spännande det låter! Det är så kul att överraska.
Junibrud, vist går det att boka vigeslförrättare innan hindersprövningen! Snarare tvärt om, har ni inte bokat innan kan de bli svårt att få den ni vill ha!
Prova igen!
Ang. inbjudningskort så vet jag inte om vi ska ha några... Har inte kommit så långt i funderingarna. Vi kommer bara vara den närmsta familjen. 10 vuxna och 6 barn. Fast det kanske är kul att ha ändå.
Har ni andra köpt klänningar?
Jag ska inte ha traditionell brudklänning utan en vanlig långklänning. Sambon köpte en ursnygg Hugo Boss kostym när vi var i USA nyligen.
Till sonen tänkte vi hyra kostym, men köpa näbbklänningar till våra 2 småtjejer.
Gifter mig nionde. Planeringen börjar verkligen komma igång nu.
Hur långt innan har ni satt osa?
Kristina07: Vi har haft kontakt med kommunen (som har viggelrätten) och i våran kommun måste dom se en giltig hindersprövning innan man får boka.
Jättetrögt tycker jag !
Tjolahopp:
Jag är nästan klar med mina inbjudningskort, är ingen pyssel fantast vanligvis men det så såå kul att fixa dem. Gå till Panduro eller liknande butiker där fanns flera pärmar med tips och ideér på hur man kan göra sina kort.
Det var till och med så kul att nu har jag börjat klippa och klista igen för att
göra 40 st små askar som jag ska lägga "nåt sött" i, samt använda den att fästa placeringskortet i.
Kristina07: JAg har köpt min klänning på KIK, sambon kommer att köpa en kostym med tillhörande väst, till vara två döttrar ska jag köpa vanliga klänningar till våren, alltså inga klassiska "maräng" näbb klänningar, de är 4 och 11 år till sommaren.
funderar också på osa datum.
Om man skickar inbjudn. 1 FEB kan man då ha osa 31 MARS när bröllopet är 9 JUNI.
Är ju bra om man har nån månad på sig, vissa saker går ju inte att fixa innan man vet antal gäster, eller hur tänker ni?