• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • margaux

Lycka till på intervjun Izunia!!!!! Be cool. Grattis till de feta brillorna, jag vill åsså ha.... Och helst till 50% rea men det händer inte här i Norge... Men,men kanske SA har!

• margaux

Är det inte lite så att för att kunna till sig och oroa sig för ting utanför ens omedelbara närhet så måste man ha det ganska bra. Så som vi västliga som både har mat, pengar och tid till engagement? Att förvänta sig miljöemedvetenhet av folk som jobbar häcken av sig för att överleva är kanske inte helt realistiskt... Rätta mig gärna om jag har fel! Plus att rent vatten och ren natur är en "människorätt" för oss svenskar och inte alls lika självklart för den som aldrig upplevt det!

• Lapinette

margaux - oh nej, 40 grader! Jag tycker om när det är "lagom" varmt. Det ska vara en så där 25 grader dagtid och ca 18 på natten. Då orkar man fortfarande röra på sig och kan göra saker. Enligt väderprognosen ska det regna på fredag i Kapstaden och sedan ligger temperaturen strax över 25. Fast jag antar att det är svalare där än i vindristrikten då havet svalkar.

Har precis fått klädtips till safarin här på BT. Tjejerna är så hjälpsamma och hittar mina nya trådar. Jag måste köpa lite safarikläder. Har absolut för lite t-shirts och kläder i neutrala färger. Annars strök jag alla sommarklänningar igår. De hänger på rad i hallen och väntar på att bli nedpackade med några snygga sommarskor. Snacka om att väskan kommer att bli smockfull.

Sorry tjejer, har inte hunnit läsa alla era seriösa inlägg om miljön. Är totalt oseriös just nu med siktet inställt på SA. Om vi privatpersoner skulle värna mer om miljön så ska vi sluta flyga. Thats it! Min man tjatar om de få lampor som jag vill ha tända i lägenheten men så flyger vi hit och dit som galningar och där kan ni snacka om miljöförstöring.

• Lapinette

Och självfallet - Izunia - Merde! (som man säger på franska)

• Blivande Fru Stålhandske

Margaux, jag tror att du har rätt. Det är nog svårt att bry sig om det "stora" när man har det svårt med det "lilla" allaredan. Vi får hoppas att de stora pamparna får såpass mycket press från sig från andra länder, att de inte har annat val än att göra ändringar.

Lapinette, måste man ha neutralt färgade kläder på safari?
    Dum fråga kanske? ;)

• Mycket långt kvar

Jag hade investerat i kinesiska värdepapper, som gick upp 50% på 8 månader ungefär. På sista tiden har jag läst mycket i tidningarna här om miljöförstöringen och fick intrycket att det kan ge bad will åt de svenska företag som trots det flyttar verksamhet dit. Jag sålde papprena och investerar på annat håll istället nu.

Tycker det är otäckt med miljöförstöringen och tänker främst på de fattiga som drabbas, som måste laga mat med giftigt vatten etc. Jag förstår varför det funkar som det gör, men hoppas att marknaden kan nå någon slags jämvikt om några år... Med bättre arbetsmiljöer, bättre löner och högre krav på miljön.

Förhoppningsvis skulle det fortfarande vara lönsamt att handla med Kina trots förbättringar.

• Lapinette

Jag har precis fått lära mig att starka färger skrämmer djuren. Det är därför alla går omkring i kaki. Känner mig otrolig oförberedd, inte alls likt mig. Har superkoll på vingårdar och restauranger men inte vad man ska ha med sig på safarin. Fast jag har tid att inhandla lite där nere för safarin är inte förräns helg nr 2.

• Lapinette

Nu har mannen börjat boka in oss på topprestaurangerna i SydAfrika. Han är helt begistrerad efter att ha sett menyer och framförallt de låga priserna. Så först ut blir la Colombe, rankad som nr 28 i världen. Börjar bli svårt att hålla koncentrationen här på jobbet. Har både läst menyer och tittat på vilda djur på nätet idag.

Åter igen, sorry för mina oseriösa inlägg. Lovar att skärpa mig och diskutera världens ekonomi och miljö när jag är åter från semestern.

• Izunia

heeeeeeeeeeeeeeeej!!! Jag har precis kommit hem fran min intervju...Det var sa nervöst och vi var typ 10 st i gruppen. Efterat kändes allt ganska bra. Man vet ju inte riktigt hur det gatt om man inte haft personlig intervju. De skulle höra av sig om man gick vidare eller ej inom 1 vecka.

Jag var 1 av 300 av 1000 ansökande...

Och jag har redan fatt mail!!! Jag gick vidare till nästa intervju!! :D :D
    Känner mig ganska stolt faktiskt! Det är väldigt manga led man maste igen bara... Hoppas jag tar mig igen spraktestet (engelska sa det borde vara lätt) och personliga intervjun där dem kommer att grilla mig....
    Sedan är det bara en 3 veckors utbildning ocksa... :)

• Lapinette

Superkul Iza! Självfallet kommer både den engelska och personliga delen gå som en dans för dig. Lycka till!

Svar på tråden Summan av allt fortsätter