Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Gemma, har du åkt på maginfluensa. Låter inte skoj! Krya på dig tills vi ses här igen.
Här i Stockholm gnistrar snön på hustaken. Solen är på väg upp och himlen är blå. Jag ska jobba hemifrån idag då vi ska få leverans på svärmors säng (gästrummet). Dock så har föreningen just idag bestämt reparation av hiss. Obs vi bor på 6 trappor. Så nu stannar mannen hemma också för jag kan omöjligt klara av att bära sängen upp 6 trappor.
margaux - åker ni på fredag, hur länge stannar ni och vad ska ni besöka förutom Kapstaden. Hade för mig att ni skulle åka tillbaka på söndag...men det måste ha varit att ni lämnar Kapstaden då. Eller?
Jag köpte en bok igår om vingårdar och restauranger runt Kapstaden, Provsmakning i Sydafrika av Håkan Nilsson. Slukade boken direkt igår kväll. And don't mention bikini! Vågar inte tänka mig blek och halvslapp i en bikini. Ska försöka träna 4 ggr denna vecka (om det nu hjälper). Behöver dock inte leta ny bikini då jag redan har en hel hög. Gillar att köpa bikins och när man har först varit tillsammans med en Sicilianare och sedan halvbott i Cannes så behöver man en hel del. Vad ska du mer packa? Här blir det en bunt sommarklänningar (love it!!) och så tänkte jag mig en del vandrarvänliga kläder typ finare träningstoppar, shorts och favoritröda gympaskorna.
Stackars Gemma! Krya på dig massa och hoppas maten stannar kvar snart.... Finns inget värre än magsjuka/matförgiftning. Vilken versjon lider du av? *pepp kram*
Vi är borta 10 dagar och ska mest vara i Wineland. Tänkte ta en tur ut på Robben Island och pingvinkolonin. Sen blir det mest vingårdar..... Har eg. bikinis jag med men ofantlig lust på en ny. Överväger också om jag ska gå och spraya mig eftersom jag inte gillar att sola, tror fläsket känns bättre om det är lite gyllent!? Linnen, kjolar, shorts och linnebyxor står på packlistan.. Sen vet jag inte!! Flip-flops och sneakers är också självskrivna. We'll se.
Lourdes.
Du har säkert rätt ang. planeringen. Vi har också ny lägenhet och det känns för att vara helt ärlig roligare att lägga pengarna på den, men vi får ta oss i kragen! Tror också vi kanske ska vara mindre pretantiösa så kanske vi kan göra både och.... Slottsdrömmen har ju redan gått upp i rök!
Har ni redan bestämt vilka vingårdar ni ska besöka? Vi kommer troligen gå på rekommendationer vi fått samt boken jag köpte igår. Vår resa är ju dock inte en vinresa men troligen blir det en 3-4 dagar som ägnas åt vin (de sista två bor vi i Franschoek). Sen blir det Taffelberget, Godahoppsudden, en picnic och konsert i Kirstenbosh trädgård vore trevligt samt hälsa på pingvinerna i Boulders Bay. Sen åker ju vi vidare österut till PE för safari och några dagar vid den kusten. Där skulle jag vilja besöka Tsitikamma skogen och Knysna (så ska min man få äta MASSOR med ostron, Gemma du som vet, två för mig).
Table Mountain ska vi naturligtvis upp på... En drink där uppe verkar inte fel!
Vi har bestämt hela veckans program på vinfronten! Vi är 15 sommelierer så det är liksom inte bara att sticka inom.....
Oj vad avis jag blir på er, sydafrikachicks! Hur varmt är det i Sydafrika nu? Och att få vara själva med era män så länge. Härligt! Längtar tills vi ska åka till Sanya (ön ni vet). Det blir ju bara tre dagar, men säkert mysigt ändå.
Usch, igår var nog en av de värsta dagarna i mitt liv. Försökte sova så mycket som det gick, när jag inte låg och jämrade mig. Sen lyckades jag somna in vid 11 igår, sov sen som en stock tills mannen väckte mig per telefon 10.30, och vips, borta! Vinterkräksjuka. Men alltså nu är man bra groggig, speciellt efter att inte ha ätit eller druckit på ett och ett halvt dygn. Man är ju ett sånt matmonster i vanliga fall.
Jag såg förresten The Constant Gardener igår, shit vilken sorglig film! Men landskapet var helt sagolikt. Har aldrig varit i Afrika men skulle gärna åka dit. Fick i alla fall ställa in vår weekend i bergen för att jag blev dålig, får nog ta det lite lugnt. Kanske gå en sväng i galleridistriktet längs floden, där jag fortfarande inte har varit!
Kram, G
Ska någon av er besöka kapstaden? Såg för ett tag sedan ett reportage om folk- gatu och nattlivet där, verkar spännande!
Girls, har ni läst den här tråden? Ni måste kolla inläggen i ordning, från från början! Det är såklart supersynd om tjejen men... ja, läs ;)
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2051407-4.html
Gemma, det är ca 25-30 grader dagtid och 17-21 grader nattetid. Både jag och Margaux ska till Kapstaden. Vi stannar där i ca en vecka innan vi åker till Port Elisabeth. Sen kommer vi tillbaka men då till Franschoek (ett av vindistrikten).
Satt igår och blädrade igenom Håkan Nilssons bok om vin och mat runt Kapstaden. Var inne och tittade på de mest prestigefyllda restaurangerna och jag säger bara wow vad billigt. Min man ville ringa idag och boka bord för att vara säker.
Annars har jag precis fått erbjudande från min bror om att komma upp till Åre. De har fått låna en stor stuga med full utrustning, bastu etc som ligger 100 meter från backen. Kollat in tågen dit upp och det ser klart lockande ut. Hmmm...vill ju också till St Anton. Vi får se vad som hinns med.
Härligt att du mår bättre! Har hört att vinterkräksjukan är fruktansvärd men skönt att den bara pågår under ett dygn.
Och The constant gardener är bra!