Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Tack! ;) Känns väldigt upplyftande det här. Jag har slutat förvänta mig. Men nu far jag nog lägga i en växel!
Grattis Iza! Vad kul... Du kommer blända dem på nästa intervju!!
Lapinette, nu har jag också bokat La Colombe(söndag). Tack för tipset!!! På lördag ska vi på Aubergine som också ska vara väldigt bra.... Kul att njuta när det är så billigt!!
Jag har inte packat.... Och inte handlat bikini heller, men jag har flera som är ok. Det mest illa är att jag är en liten fläskis som inte alls VILL ha bikini på...
Men en runda spray tan kanske hjälper?!
Ahhh shit, min man ville boka söndag men det ville inte jag. Hade varit skoj om vi var där samtidigt!! Vi försökte även boka bord på le Quartier Francais i Franschoek men det var fullt de dagar vi ska bo där. Det finns förvisso en massa andra bra restauranger i Franschoek men man ville ju besöka den bästa.
www.granderoche.co.za/index.php
här ska vi äta 5-r på tisdag. Det är en svensk chef sommelier där...
lapinette igen!
En drink söndag kanske?? Vi ska nog inte så tidigt i säng.....
Hej igen! Sitter och lyssnar på lite ny musik som jag lyckats få tag på, Jarvis Cockers soloalbum, Midlake och Guillemots, svårt att hänga med här i Kina, eller rättare sagt man har tankarna och intresset riktat åt ett annat håll. Tillbringade eftermiddagen på ett traditionellt kinesiskt tehus, man beställde från en väldigt omfattande meny, teer som kostade ungefär 100 kronor för en kanna som sedan hälldes upp enligt konstens alla regler, riktigt gott faktiskt, liksom spröda, blommiga små smaker. Sedan fick man tillgång till ett oändligt snacksbord med frukt, olika nötter, fröer och verkligen urgoda grejer påminnande om japanska snacks (som jag är väldigt förtjust i). Ja och sen satt jag och min nya kinesiska väninna Tracy och konverserade om ditten och datten i 2,5 timmar på KINESISKA! Fatta att jag är stolt! Okej att hon förenklade sitt språk och att hon är superduktig i engelska men ändå... vi har bestämt att fortsätta träffas, redan nästa vecka. Eftersom hon är ihop med en svensk vill hon dessutom lära sig svenska och... här kommer jag in i bilden ;) Få se vad jag gör med skånskan, känns lite hjärtlöst att lära henne min dialekt. Får försöka snacka stockholmska helt enkelt, tror att det räcker.
Ja, sen promenerade jag bort och letade efter serveringsskålar, hittade helt OK brunspräckliga keramikvarianter på utförsäljning hos ett designföretag som heter Simply Life. God kvalitet, 60 kronor för en jättestor och två aningen mindre. Som hittat!
Vidare till Handelskammarens föredrag om villkoren för en journalist i Kina. väldigt intressant, en hel del miljö- och CSR-snack apropå den senaste tidens snack här på tråden, följt av lite vin och mingel. Fast jag gav min ännu ömma mage en break och lät bli vinet. Nu ska jag dricka te och titta på mannen när han sover.
Tjejer, ha det SUPER i Sydafrika! Hälsa framför allt leoparderna från mig, mitt favoritdjur! (Speciellt fuskleopard, på klädesplagg ;) )
Kram, G
Grattis Izunia!!
Hey lapinette, om du vill vara glad och spana på sköna safarikläder istället för att prata om växthuseffekten så är väl inte det fel heller ;) Man har ju liksom olika humör, olika dagar. Blir glad av din semesteryra.
margaux - absolut drink söndag. Min mail är lapinettez@yahoo.se. Maila ditt mobilnummer.
Margaux, jag tycker att det är rätt coolt att vara blek... intalar jag mig i alla fall. I synnerhet som man är omgiven av folk som inget hellre vill än att vara ljusa, och sminkdiskarna bubblar över av whitening-produkter. Klart man blir lite påverkad! Sen är det ju sunt också. I gengäld - om du sprayduschar dig kan du ju berätta hur det är. Eller du har kanske gjort det förr?