• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • Gemma

Stålis: Jag vet inte vad äggfrukt är! Eller är den ljusgrön och lite strimmig, oval och just äggformad men större än ett ägg? Beskriv, please! Så testar jag.

• Gemma

Eh ja, och "nyttig" i det här fallet innebär då att jag skummat igenom andra trådar och bland annat reflekterat över hur ohyggligt äckligt ordet "portömning" är. Tror att titlen på inlägget gick i stil med "hur långt innan bröllopet ska man göra portömning?" (Notera särskilt 'ska' ;) )

Vilket är ert äckligaste ord? Kram, G

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, jag tror att äggfrukten också kallas för "canistel", om det hjälper. Den är väl medelstor, lite orange-gul-grön-färgad, relativt tjockt skal utanpå. Inuti ser fruktköttet ut som just kokt äggula, därav namnet, och kärnorna är väldigt lika kastanjer. Testa!

• margaux

Godmorgon!

Gemma, portömning är verkligen ett discusting ord... Jag brukar aldrig gå på det, utan jag väljer ansiktsbehandling!! Mycket mer appelerande, kanske tom "skönhetsbehandling" ibland...

Jag är lite trött i ögat idag så jag hade onekligen mått bra av lite "pampering". I tisdags var jag och några tjejer ute på Josefine som är ett riktigt brunt ställe på bästa västkanten i Oslo(tänk Östermalm). Där har de rå tisdags jam med olika musiker. Vi fick nästan mobbat upp en av oss på scen, och hon har dyrt och heligt lovat att hon ska ställa upp nästa vecka! Så då har vi tisdags date igen! Hon har grym röst så det blir bra...

Igår var det sushidags igen eftersom jag har haft abstinens under tiden jag varit borta. Mumma! Idag har jag tackat nej till middag ute med våra franska Gigondas gäster, för nu ska jag ha date med soffan!

Jag tog förresten USA testet! Fick 29% faktiskt. Det trodde jag inte.....

• Gemma

Uuuh, idag var jag allt bra grinig mot min fröken. Men ibland är hon liksom så himla beskäftig. Och jag blir som en provocerande fyraåring. Speciellt när hon avbryter mig hela tiden och säger vad hon TROR att jag tänkt säga, men det stämmer nästan aldrig. Och gör det det, låtsas jag att jag tänkte säga nåt annat.

Moget va?

• Gemma

Nä om man skulle ta och knalla bort till fruktgumman och kolla om hon har lite såna där äggiga grejer, eller i alla fall jordgubbar.

• lourdes

Hej tjejer!

Hemma igen efter en underbar vistelse i Milano. Var ju där och hälsade på min syster och så spanade vi på bröllopskläder.
    Mannens outfit är nu färdig. Ringarna är beställda. Om 11 dagar åker jag o syrran till London för att leta vidare på klänning.

Har ätit en massa gott och shoppat mer än jag borde. Blev en del prylar till hemmet, Kiehl´s produkter, presenter till syskonbarnen och så kunde jag inte motstå den stora handgjorda Pinocchion till mig själv ;)

Tänker nu skumma igenom tråden här för att läsa det man missat.

Återkommer säkerligen!

• margaux

Oj,oj oj vilka goda viner....

Lourdes, vilka ringar blev det? Kul att du tittar inom igen. Jag kan tänka mig att du haft det fint i Milano... Törs man fråga vad din man ska ha på sig?

• lourdes

Det blev den här ringen till mig:
    uk.tiffany.com/shopping/item.aspx&cid=129087&mcat=148209&menu=1&page=2
    och den här ringen till mannen:
    uk.tiffany.com/shopping/item.aspx&cid=129087&mcat=148209&menu=1&page=3

Velade fram och tillbaka mellan samma modell, men i platina. Sov på saken och dagen efter kändes det bara helrätt med guld och det gör det fortfarande ;)

Mannen ska ha en superfin kostym från Jil Sander. Provade en massa olika och när han fick på sig den han köpte satt den verkligen som gjutet. Dom sydde in lite här och där så vi kunde hämta den några dagar efter.
    Gick in till Prada och provade ett par skor som var perfekta. Vi var tvungna att gå runt lite till. Inte kan man köpa första bästa skor? Men efter att gått runt i några timmar så blev det till slut dom skorna. Perfekt!
    Hoppas på att det går lika lätt att hitta min klänning.

• margaux

Åh, det är samma som min fast min är i PT. Jättefin! Din mans kläder låter riktigt stiliga!!

Svar på tråden Summan av allt fortsätter