Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Skulle gärna beama över mig till den där sydafrikanska restaurangen och ta ett litet glas med er... bara namnet, Drakenstein Valley, gör det värt ett besök.
Gemma - vågar knappt uttala några namn där nere då de verkar älska låååånga komplicerade.
So long, adjö, auf wiedersehen, god night... I'm off!! Vi hörs, håll ställningarna här på Bt så länge!
tack alla! Det känns ganska bra faktiskt. Haller pa att boka in spraktestet vara nu. Men det hoppas jag inte blir nagra problem. Sedan är det bara en intervju kvar.. vad omständigt det ska vara men jag antar att dem maste harda..
Idag är en san där konstig dag där allt gar fel...har redan försovit mig och nästan missat min doktorstid ocksa!
Ahhh nu har Margaux dragit och jag står på tur *hoppar entusiastiskt upp och ned*. Har några timmar kvar att harva här på jobbet och sen tänkte jag nog ta en pump innan jag drar hem och lägger ned alla klänningar i väskan.
Ni får ha det så bra här på tråden för här blir det förmodligen inget internet på 2 veckor (rekord!!!).
Åååå ha det super tjejer, vi andra får väl hålla till godo med varann! Kram, g
Hej på er! Var på gallerirunda idag, i ett trendigt område som håller på att växa fram i ett industriområde från början av förra seklet, längs floden. Riktigt bra grejer. Fortsatte med lunch inne i stan på A Future Perfect, som är ett mysigt ställe med retro- snarare än futuristisk inredning... eller är det kanske "retrofuturism" som är så inne nu? Men det kändes inte alls som att vara inne i 2001 A Space Oddyssey. Drack också champagne tredje dagen i rad (igår kväll blev det en flaska Moet Rosé och kvällen innan var vi hos våra supertrevliga franska grannar och delade en flaska vanlig ovanligt god Moet.)
Promenerade sen genom stan, det var en väldigt fin, solig dag, lite kylslagen med härlig, hög luft ungefär som en marsdag i Sverige. När jag kom hem lyssnade vi på Norah Jones och mannen bakade (igen!) Nu ska vi gräva djupare ner i Woody Allen-boxen. Kollar just nu på Alice, som är superskojig.
Hur har er helg varit? Lika lat som min?
Kram, G
Helgen pågår fortfarande men för min del innebär det en hel del jobb - har en verksamhetsberättelse att skriva... Men jag blandar nytta med nöje kan man säga. I går kväll var T och jag och såg Lena Ph och Orups show på China teatern. Vi fick vad vi förväntade oss och gick därifrån nöjda. Super stämning i publiken och det smittade av sig på artisterna. Kul!
Innan dess hann vi med en kylslagen promenad på 6 km i ett vintrigt men soligt Solna. Att sedan sätta sig i soffan med Norah Jones och Diana Krall i stereon (gillar du Norah Gemma så kommer du att gilla Diana också!), tända ljus och jobba på min lap top i ett par timmar medan mannen lagar maten och häller upp gott vin åt mig, känns bara som rena lyxen...
Tänkte upprepa detta idag också; alltså först promenad och sedan jobb. Fast nu måste jag ta mig i kragen och jobba på ordentligt. Lär ta hela e.m. och kvällen, men så skönt när jag är klar sedan!
Och så har vi bokat vår Påskresa till Paris! Vi ska bo i Montmartre och hoppas på ljuvligt vårväder. Romantiskt, eller hur?
Roslagsbruden, låter otroligt lockande med Paris på våren! Gjorde ett par såna långhelger med mannen på den tiden när vi hade möjlighet, det var ljuvligt. Du och din man tycks verkligen vara nygifta, i ordets bästa bemärkelse ;)
Lustigt att du nämner Norah Jones och Diana Krall i ett och samma andetag, våra franska grannar som vi var och drack champagne hos i fredags spelade just Diana Krall, första gången jag hörde henne. Och därefter Norah Jones. Själv har jag lyssnat på Carla Brunis nya engelska platta idag, helt OK men inte lika bra som hennes franska debut. Funkade fint som ackompagnemang när jag klippte mannen.
Gnatt, G.
"Säg det med en IPod på alla hjärtans dag", manar min inbox. Själv hade jag tänkt mig mer nåt i stil med champagne på sky-loungen Jade on 36, följt av middag på restaurangen bredvid. Bokade fönsterbord redan för två veckor sen. Förutseende va?
Pratade med mannen om just Alla Hjärtansdag, hur vi brukade håna dem som frossar i sånt. Det var innan vi tvingades genomleva tre såna dagar i rad, i ensamhet. Nu firar vi med frenesi, dels för att det är så snaskigt MEN härligt med kärlek på kommando och i grupp (ungefär som att gråta i kanon i en biosalong), dels för att alternativet - att kolla på alla andra som är kära - är så eländigt.
Var står ni i frågan? MLK, är inte minst nyfiken på ditt svar ;)
Kram, G