Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Låter så härligt med gnistrande snö!
Här lever vi med regn och femton grader..varmt.
Margaux och Lapinette, åker ni vid samma datum till Sydafrika? Skulle ge ganska mycket för att få åka på semester, känner mig helt utarbetad och söndertjatad, vill inte ens öppna mailen eller svara i telefon.
Gemma, hur blev makens bröd?
Var iväg och handlade mat idag och tänkte inhandla ingredienser till tunnbröd, då blivandes jämtländska farmor tydligen bakade underbara tunnbröd som lovordas av alla i släkten. Tänkte göra ett försök till att axla manteln som tunnbrödsbakarn´, men då jag blev helt snurrig bland alla "mjölliknande" sorter i affären, så gav jag upp. Jag är så trött på mig själv för att jag inte har lärt mig kinesiska nog för att fråga efter det jag behöver, och så trött på kineserna för att de inte kan engelska, här ute i obygden!
Förresten, är det någon som joggar regelbundet här? Jag har någon slags mental spärr när det kommer till jogging, det känns helt fel och dumt så fort jag försöker. Tänkte att det skulle bli årets första mål; Att kunna jogga en halvmil.
Min brorsdotter var söt nog att skicka ett nybörjar schema till mig, så idag blev första testet, och jag måste nog ge mig ett klart underkänt! Var helt slut efter 16 minuter, och då var det enbart 12 minuter springande inkluderat.. patetiskt. Men skam den som ger sig!
Åh, så skönt att gnälla av sig lite.. glamoröst va? ;)
Man kan inte alltid vara glamorös. Och jag håller med jogga är inte världens roligaste sysselsättning. Dock försökte jag jogga regelbundet under sommarhalvåret i skogen utanför Cannes. Dels för att få iväg mannen på en aktivitet och dels för det är så fantastiskt skönt efteråt. Skönt med frisk luft till motsats mot träningslokalerna jag annars tränar i.
Jag sticker på lördag. Margaux borde sticka rätt snart då jag har för mig att hennes hemresa är på söndag. Eller har jag helt fel?
Moahahaha! Jag åker på fredags morgon.... iiiihhhhh.... lite najs! Ska ut och kolla utbudet av bikinis på onsdag! Alltid ute i god tid som ni hör!!
Stålis! Jag tycker du är en synnerligen ognällig tjej, så lite har du och ta av! Jogging tillhör inte favvo sysselsättningen men jag gör det av och till! Vi bor nedanför ett "berg" med massa fritidsområden och stigar på så jag brukar försöka ta mig upp dit! Oftast dör jag på vägen dock! Joggingtiden är kanske 15 min men rätt upp(känns det som) så mitt mål är att springa upp, jogga en halvtimme och prommenera ner!
Inge klänning ännu, margaux. Åker till London 2 veckor efter att jag varit i Milano. Lovar att meddela om klänningen!
Bra att även du tycker ringen är väldigt smal, för jag älskar smala ringar, speciellt smala ringar på långa fingrar. Tyvärr har jag inga långa fingrar :(
Som sagt, får se hur det blir med ring. Meddelar dig om det också så småningom.
Hur länge kommer du vara i SA? Ha en underbar resa om vi inte hörs något mer!!
Ah... Just det så var det Lourdes! gläder mig till att höra hur det går! Nu är jag just hemkommen från en av mina bästa väninnor där jag ätit middag och druckit lite vin! Hon ska också gifta sig och driftig so hon är har hon kommit mkt längre med sin planering på de 3 veckor hon varit förlovad än jag gjort på ett år.... Depperimerande! Men å andra sidan ska de ha 110 gäster och föräldrarna står för hela kalaset! Mina bidrar lite men inte i flera 100.000krs klassen... Hur gör ni?
Jag ska bespara er min dag... den var bara så eländig hittills. Skriver mer när jag hängt med huvudet över toaskålen en stund till. Tur att vi fick tillbaka elen, värmen och varmvattnet till slut i alla fall.
Kram, G
ja! jag har ätit en liten liten macka och den stannar kvar, peppar peppar. banan kanske..?
Du kommer igång när ni väl bestämt plats och datum. Då känns det mer på riktigt.
Våra föräldrar bidrar med en hel del, annars så har vi även sparat ihop mycket. Det har blivit att man sparat in på så mycket under året som gått just för bröllopet. Vi har ny lägenhet, men den är inte färdig möblerad och så har vi dragit in på resor. Ska därför bli kul att både åka till Milano och London även om det inte blir så mycket nöjesresor.
Åh, gemma, krya på dig! Hoppas du mår bätter under dagen. Kram