Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Gemma, supergulligt av dig att skicka receptet! Min mail är petra.hokka@gmail.com.
Nu ska jag snart laga pannbiff med lök, potatis och lingonsylt. Husmanskost värre?
Ps. Gemma! Tog en stund innan jag fattade slajmkommentaren... MLK riktigt beskrivande tycker jag också!!
margaux (känns fortfarande lite konstigt att skriva...men jag vänjer mig) - ringen är helt underbar!!! Absolut helt min smak.
Hehe, ja. Ironiskt nog var det ingen annan jag frågade som uppfattade liknelsen, t ex sambon.
Nu är jag inskriven på universitetet. Längtar tills jag blir heltidsstudent på sätt och vis, men det är kul att jobba också.
Vad spännande det är att läsa all vin-trivia. Låter ju livsfarligt med exploderande flaskor!
Lyssnar på "Got to get" med Leila K, fortfarande en grym låt! Mannen putsar skor i takt. Diskmaskinen hummar tryggt i bakgrunden. Och... mmm, Lionel Richie, All night Long. Lapinette, har du hunnit gå på Michel's söndags-BP på SATS City än? Han brukar spela just den här låten och mannen och jag dör alltid en smula.
Vi kom för övrigt precis hem från träning, jag körde styrka, mannen spann. Och, som om den gigantiska konspirationen med Tiffany's-butiken bredvid rulltrappan till gymmet inte vore nog, så har de öppnat en Anna Sui-butik två våningar upp. Blev färdig väldigt snabbt och skyndade dit... men insåg att jag dessvärre vuxit ifrån Anna Sui. Mannen och jag möttes nere i hermes-butiken där jag bland annat klappade på en duvgrå "Bolide"-väska, såååå söt! Provade också ett par orange skinnhandskar med små hängande snoddar och ett löst, ovalt hermes-emblem... känner att jag börjar bli lite väl specifik nu. Ska i alla fall inte ha dem. Det jag behöver mest just nu, är en weekendtripp i bergen, med undersköna promenader, god man och djup sömn i vår lilla Radisson-villa. Det blir redan nästa helg! Nu ska jag gå och snubbla över en kam för vi ska ut och äta med våra vänner.
I morse gick vi för övrigt en sväng till skräddaren med mannens byxor, på vägen träffade vi drösvis med folk som vi känner. Alla bor i området och brunchar på samma kafé. Eftersom jag har lov ska jag ta macen under armen och knata dit måndag morgon för att - jobba! Var länge sedan nu. Har negligerat hemsidan som jag faktiskt har månadslön för att snickra på.
Hur är er lördag?
Kram, G
Lapinette, Amalfi-kusten lär vara jättefin, har du varit där? Vi har bara varit alltför upptagna med att utforska Frankrike för att hinna med Italien. Men tids nog... Jag älskade i alla fall Bologna och Modena, som sagt.
MLK: Din slime-liknelse var klockren. Och... en del inläggsmakare borde onekligen vara lite tydligare och på förhand redovisa exakt vilken TYP av åsikter de vill ha (utmanande eller bekräftande? ). Ja, så skulle exempelvis du slippa ödsla din asgrymma liknelser. Å andra sidan - jag blev ju glad. Men universitetet... kommer ni vara två studeranden nu, eller har din blivande börjat jobba?
Kram, G
Gemma, det låter som Kina inte är så fel längre. Jag menar att den värsta chocken sen ni kom tillbaka från Europa har lagt sig.
I Stockholm verkar det som om vintern äntligen har kommit. Det är lite frost/snö på taken och det ska bli riktigt kallt i veckan och mer snö. Min man är lycklig för han tycker synd om björnarna som inte har velat gå i ide pga att det varit så varmt.
Sitter här och slöar framför datorn. Ska fixa iordning en playlist till festen ikväll. Sen är dags att börja plocka och fixa, handla lite saker vi glömt, göra snittar, ladda upp med sprit för sen är PARTY som gäller. Ska förmodligen ha en svart franstopp som jag köpte på REAn. Lite udda, lite skoj och så påminner mig fransar om min tid som dansare...fast då hade man dem som "kjol". Vet dock inte vad jag ska ha nedtill och vilka smycken som passar så jag måste vara klar med snittarna i tid så jag kan springa ut och in i garderoberna och prova.
Det är vår lördag här i Vasastan.
Gemma - vi var i Sorrento (nära Amalfi) i maj. Vår "lilla" bröllopsresa. Det är verkligen vackert men ack så mycket turister och då var vi där i slutet av maj. Har inte du sett bilderna från resan på vår hemsida?
Jag skulle faktiskt då hellre rekommendera Cinque Terre. Lite av samma koncept med små byar, hänganade på klippor över havet. Det var massor av folk där också men italienare och inte engelsmän vilket på något sätt känns mera genuint.
Hihi, jag minns när vi var i Milano och frågade våra vänner där varför folket i Rom inte kunde engelska som dem. Svaret var "they are monkeys".
Min lördag är rätt trist. Jag blev väckt alldeles för tidigt av sambon (han är ju klar civ ing, så jag blir den enda studenten i familjen- bra eftersom han då kan sponsra mig som jag gjorde för honom när han läste klart). Vi har nu varit på långpromenad med hunden och två vänner, och sen ska vi storstäda. Ikväll är det hemmafest hos någon jag inte känner och imorgon har vi middag. Tips på maträtter, gärna vegetariska, man kan laga till 6 pers?
Uteliv fick jag egentligen nog av i torsdags då jag var på tidningen citys prisutdelning. Jag anser f ö att Jonas Hassen Khemiri är en av världens snyggaste killar. Inte för att jag är intresserad alltså, hehe.
Jag har bokat spa-weekend för oss på Skepparholmen förresten, någon som varit där?