Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
(och vet om det är bra)
Det är väldigt kallt här nu. Höll på att frysa ihjäl ute fast det bara är -4. Det gick väldigt lätt att vänja sig vid det märkliga och för varma klimatet. Fast lite skönt är det ändå, att det är någorlunda normalt i alla fall.
gled in här av misstag. Men min sambo var på konferans på skepparholmen förra veckan, och han gillade stället. Maten var rätt ok, men kanske inte världens mest kulinariska. dom hade inte så mkt att välja på tror jag. Men han var nöjd i det stora hela.
Gemma: Håller med - Little Miss Sunshine är ett lyckopiller!
Bra svenska filmer är det tunnare med, men jag tyckte att Offside var en charmig rulle. Du får väl satsa på någon tv-serie annars, typ Saltön. Rätt så mycket västkusts nostalgi och folkkära skådisar. Passar 50+ publik dock...
Andra bra och aktuella amerikanska filmer är: The Last King of Scottland och Departed.
Och själv har jag några kinesiska filmer bland mina absoluta favoriter. Den allra bästa av alla är In the mood for love. Jag älskar känslan som den filmen förmedlar, musiken (för mig musik som jag kännt sen jag var liten..genom dansen) och sen den det där att alltid vara på fel ställe vid fel tidpunkt...eller ska jag säga, att man så lätt kan missa varandra. Jag grät så mycket i slutet av filmken att alla gick ut från biografen och jag satt kvar. Underbar! Ska kanske tillägga att jag gillar filmer som berör och att jag lätt gråter. Förutom denna så gillar jag även Hero. Den är så vackert med starka färger.
Sorry Gemma, vet att du frågar om svenska filmer. Har inte sett så många på sistone. Har ju en fransk man.
Här är precis festen över och snön lägger sig över Stockholm.
Lapinette, snö! Hur var festen? Mannen bakar, i bar överkropp. Nice. Det blir små brödbullar med fullkornsvete, en massa olika gryn och frön och mmm... nu blev jag hungrig igen. Tur att vi ska knata bort till the Regent och äta champagnebrunch-buffé, med skaldjur, sushi och eggs benedictine, om bara 45 minuter ;) Det är ett franskt par från tours som vill tussa ihop sig själva och oss med ytterligare ett Tourangeau-par. Få se hur min franska lyckats överleva kinesiska-tenta-perioden.
Ja, lapinette, det är mycket mycket bättre att bo här nu. Inte minst eftersom luften är klart anständig sedan en dag tillbaka. Men i helgen åker vi som sagt till bergen. Ska bli skönt.
Kram, G
Skönt att det känns bättre att vara där. Det är fullkomligt normalt att ha lite ångest när man varit hemma hos familj och vänner och kommer tillbaka men efter ett tag är man ju inne i det gamla lunket igen. Låter härligt med utflykter i bergen. Det är sånt man behöver!
Ja i Stockholm ligger snön på hustaken. Det snöade massor igår kväll. Jättevackert men några av våra vänner hamnade i en snödriva istället inne hos värmen hos oss. Cocktailpartyt blev lyckat! En härlig blandning på folk där en hel del aldrig hade träffats tidigare. De pratade kors och tvärs med varandra, hittade gemensamma nämnare och drinkar att göra tillsammans.
Lite trött idag men ingen huvudvärk. Har redan städat av lägenheten. Känns bra. Ska nu sätta mig och jobba i några timmar. Har haft en bra försäljning i veckan vilket innebär - jobb. Åker ju till SA på lördag så allt ska vara klart och levererat innan dess. Tänk er, 2 veckors semester!!!
Oj jag hinner inte in här längre. Går upp kl 6 och åker hemifrån kl 7 och kommer hem vid 6 tiden på kvällen. Sen lagar jag mat, leker med dottern innan hon ska läggas vid 8 och sen trillar jag ihop i soffan och somnar vid tiotiden. Min chef sa åt mig i fredags att, ska du gå tidigare för att hämta på dagis två dagar i veckan så får du allt komma en halvtimma tidigare om mornarna. Så nästa vecka ska jag upp halv 6 på morgonen och jag gissar att jag kommer att lägga mig vid niotiden istället...Men jag ska verkligen inte klaga, det är fantastiskt att jobba trots de enkla arbetsuppgifterna. Det är ju bara ett par månader, skulle jag fått längre hade vi fått flytta närmre. Så man får hålla ut.
Det är verkligen slappt att jobba statligt, långa fikapauser, lugnt tempo och så klagar dom på att dom har mycket att göra...de skulle bara veta hur det är att arbeta på ett företag eller en byrå. Så jag ska väl inte klaga...skakar bara lite på huvudet åt dem ibland. Dom är i alla fall nöjda med mig hitentills och har jag tur får jag fortsätta. Magen börjar växa och jag gör allt jag kan för att dölja den. Man vill ju inte bli av med jobbet för att man är på tjocken.
Usch, helgerna bara springer iväg. Firade vi inte nytt år nyss?! Snart är januari slut.
Såg nyss filmen "The Squid and the Whale". Någon annan som sett den? Jag hade sådana förväntningar på den, har hört en massa bra om den, MEN vad besviken jag blev. Tyckte inte alls om den. :(
Margaux.
Jag är en av få som inte har någon förlovningsring. Mannen ville köpa den som du har, men så har jag inte riktigt vetat vad jag vill ha för ring. Jag valde då att inte ha ngn ring överhuvudtaget.
Har velat fram och tillbaka mellan din kombo eller bara en enkel i guld:
www.tiffany.com/expertise/diamond/rings/wedband_tiffany.aspx?
Har fortfarande inte riktigt bestämt mig, men jag tror det blir guldband. Eller nä... eller ja... usch, vet inte. Tror det är lättare att bestämma det när jag provar ringarna.
Åh, så härligt det var att vakna till gnistrande vit snö och senare strålande solsken... Jag verkligen älskar vintern och nu, äntligen har den bestämt sig för att komma! Inte ens att behöva skotta ut bilen på morgonen kunde grumla mitt humör...
Helgen har varit stilla och bekväm! Efter en lång fredag.
Hur var ditt sällskap Lapinette? Blev det bra drinkar?
Den är jättefin Lourdes, men väldigt smal! Kanske ha 2 likadana för att symbolisera förlovningsring också? Jag kommer iofs gå med bara det tunna bandet när stenen blir i vägen så...nej, jag vet inte heller!
Hittade du någon klänning? Mycket nyfiken måste jag säga......